Mind The Techנאס דיילי: "מדיה חברתית מאבדת את האלמנט החברתי שלה והופכת לטלוויזיה״
Mind The Tech
נאס דיילי: "מדיה חברתית מאבדת את האלמנט החברתי שלה והופכת לטלוויזיה״
היזם נוסייר יאסין, שהתפרסם בזכות ערוץ היוטיוב הפופולרי שהקים, סיפר בוועידת Mind the Tech של כלכליסט ובנק לאומי בניו יורק על המיזם החדש שלו, שנועד לתת כלים לבוני קהילות: "אני מהמר על זה ב-23 מיליון דולר"
"מדיה חברתית מאבדת את האלמנט החברתי והופכת לטלוויזיה, את המקום שלה יחליפו בשש השנים הקרובות פלטפורמות קהילתיות כמו ווטסאפ וטלגרם שמבשרות את כלכלת הקהילות" – כך אמר היזם נוסייר יאסין, שהתפרסם עם ערוץ היוטיוב הפופולרי "נאס דיילי" (Nas Daily), בוועידת Mind the Tech של כלכליסט ובנק לאומי בניו יורק.
"היום אני רוצה לעשות משהו שלא עשיתי מעולם - לדבר על הימורים", אמר יאסין בפתח דבריו. "כל מי שמולי באולם הוא מהמר. אם אתה יזם, אתה מהמר שהסטארט-אפ שלך יהיה טוב. אם אתה משקיע, אתה מהמר שתחזיר את הכסף".
"נולדתי וגדלתי בישראל כישראלי פלסטיני", סיפר יאסין. "בגיל 19 הלכתי ללמוד בארה"ב. למדתי בהרווארד, ואחר כך עבדתי כמהנדס תוכנה, כמו כל ישראלי, במשך שנה וחצי. אבל בשלב מסוים הבנתי שאני לא מהמר מספיק. החלטתי שאני צריך לעשות הימור מסוכן. הבנתי שווידיאו זה קול, מעניין. תמונות לא מעניינות, הטקסט מת. וידיאו זה העתיד. היום קוראים לזה כלכלת היוצרים, ב-2016 לא היה דבר כזה".
בעקבות התובנה החליט יאסין לעבור לקניה. "החלטתי להמר על כלכלת היוצרים - ככה התחיל נאס דיילי. הרעיון היה ליצור וידיאו מדי יום, לשים אותו ברשת ולראות מה קורה. וידאו קצר, דקה אחת. חשבתי שזה ההימור הכי גאוני בעולם".
"התברר שזה לא עבד, זה נכשל בצורה אומללה. מאות ימים ברציפות, אני לא מגזים, זה לא עבד. כמעט ויתרתי על כלכלת היוצרים. עשיתי את זה במשך אלף ימים, אלף סרטונים. אחרי מאות כישלונות זה עבד. אנשים התחילו לצפות", סיפר.
לדבריו, השינוי שקרה הוא שהתפשטו עוד ועוד פלטפורמות מלבד יוטיוב ששמות את הווידיאו במרכז. "זה הפיצוץ של כלכלת היוצרים שלא מספיק אנשים מדברים עליו. העולם מבקר באתרים האלו, שמתעדפים יוצרים. נאס דיילי מצא את עצמו במקום הנכון, בזמן הנכון ועם הפורמט הנכון".
"ההימור על כלכלת היוצרים השתלם", הוסיף. "אז מה ההימור הבא? ההימור שלי לשש השנים הבאות הוא ווטסאפ, דיסקורד וטלגרם. אני מהמר על פלטפורמות קהילתיות, כי הן מספקות משהו שמדיה חברתית כבר לא מסוגלת לספק – חיבור אנושי. זוהי כלכלת הקהילות, והיא תהיה גדולה הרבה יותר מכלכלת היוצרים. קהילות הרבה יותר גדולות מטיקטוק".
יאסין סיפר על המיזם החדש שלו - nas.io: "אני מהמר על זה ב-23 מיליון דולר, ואנחנו בונים את nas.io כדי לאפשר לכל אחד ליצור ולהגדיל קהילות. שמעתם על קיבוץ? זו קהילה מעצם טבעה. לשם ילכו שש השנים הבאות, וכולם צריכים לתת כלים לבוני הקהילות".
יאסין סיכם: "ב-500 השנים האחרונות קהילות נוצרו על בסיס דת, גזע או פוליטיקה. אבל קהילות צריכות להיות על בסיס תחומי עניין ומטרות משותפים, להתעלות מעל לדת, גזע ופוליטיקה. רק טכנולוגיה תאפשר את זה, וזה ההימור שלי לשש השנים הבאות".