ועידת התחזיות"הקורונה סייעה לנו, ייעלנו תהליכים"
ועידת התחזיות
"הקורונה סייעה לנו, ייעלנו תהליכים"
שלומי עם-שלום, ראש מערך התקשורת וקשרי הממשל באל-על, אמר בוועידת התחזיות של כלכליסט כי החברה הותירה את הנגיף הרחק מאחור: "אנחנו נמצאים בעידן אחר לגמרי ובתקופה הרבה יותר יעילה". לדבריו, מספר העובדים באל על הצטמצם ב-2,500, צי המטוסים צעיר בהרבה, "ואנחנו פותחים יעדים חדשים, למשל לטוקיו ודאבלין"
"לטוס היום כבר הפך להיות מוצר בסיסי. אנשים רוצים לטוס, זו חלק מההוויה המשפחתית, חלק מהרוגע המנטלי שאנשים צריכים", כך אמר שלומי עם-שלום, ראש מערך תקשורת וקשרי ממשל באל על, במהלך ועידת התחזיות של "כלכליסט" והפניקס. אל על היא אחת מנותנות החסות של הוועידה.
בשיחה עם אלון סיני מ-CTech התייחס עם-שלום גם למחירי הכרטיסים של אל על. "המחירים אטרקטיביים בכל קנה מידה", הוא טען. "כשאתה משווה טיסה עם קונקשיין, כמובן שאני לא יכול להתחרות עם זה שאתה יושב שש שעות באיזה נמל יעד אחר ותגיע או לא תגיע או תנחת בטעות במדינת אויב. אבל כשאתה מזמין טיסה, ואתה נוסע איתנו ואתה מגיע ב-6:00 או ב-9:00 ליעד - הרווחת יום שלם ולא נחתת ב-22:00 ושילמת על מלון כמה מאות דולרים. כשאתה חוזר אתה מבלה את כל היום וטס ולא נאלץ לישון עוד לילה במלון ולצאת ב-5:00. אתה מקבל ארוחה ואתה לא צריך לקנות קפה ומאפה טרום הטיסה, ככה שבסוף כחבילה המחירים אטרקטיביים וטובים".
עם-שלום הוסיף: "לאחר תקופה ארוכה מאוד של קורונה, שבה ענף התעופה היה הראשון להיפגע הוא אולי האחרון להתאושש, כי מטבע הדברים התגובה הראשונה של מדינות היתה להטיל סגר ולהגביל את התנועה של אנשים. הגענו למצב שבו כמעט לחלוטין נעצרה כל התנועה. בין יוני לאוקטובר לא היתה אף טיסה, זה דבר שלא היה אפילו במלחמות מלחמות ישראל. אבל לאט לאט העולם למד לחיות לצד הקורונה. כמובן החיסונים סייעו ואנחנו נמצאים היום בעידן אחר ואנחנו יכולים להגיד שהותרנו את הקורונה מאחורינו. לקראת השנה הבאה אנחנו נמצאים בתקופה הרבה יותר יעילה. הקורונה סייעה לנו בזה שייעלנו תהליכים. היינו עם 6,800 עובדים ערב הקורונה היום יש לנו 4,300.
"צי המטוסים הרבה יותר צעיר עם גיל ממוצע של 6 שנים, מה שמעיד בסופו של דבר על איכות השירות והחוויה לנוסע. אנחנו רוכשים שני מטוסים נוספים, כך שיהיו לנו 17 מטוסי דרימליינר. אל-על גם מתחדשת לטובת הלקוחות שלה. זכינו בפרס איכות השירות של אייפקס, מה ששם אותנו בשורה הראשונה של נותני השירות בעולם".
לדברי עם-שלום, אל על פותחת יעדים חדשים ברחבי העולם. "מחדשים את הקו לטוקיו, שהיה אמור להיפתח ערב הקורונה. החל ממרץ יהיו טיסות שבועיות לשם. זה יעד מדהים עבור הישראלים, גם לקהילה העסקית וגם לתיירות. במקביל נפתח קו לדבלין, שזו בשורה להייטק הישראלי. אנחנו שוקדים כל העת על חידושים לטובת הלקוח, כדי שנהיה ראויים לאמון שלו".