כנס האיקומרס"סוכנים וירטואליים יכולים לעזור לעסקים לתפקד גם כשהבעלים במילואים"
כנס האיקומרס
"סוכנים וירטואליים יכולים לעזור לעסקים לתפקד גם כשהבעלים במילואים"
כך אמרה נעמה מנובה-טויטו, מנכ"לית Marketeam.ai בכנס האיקומרס של Google וכלכליסט. " אנחנו מאפשרים לחברות להיעזר במומחי שיווק וירטואליים הפועלים על בסיס AI ובונים לחברות אסטרטגיה שיווקית בזמן שיא"
"אנחנו החברה הראשונה בעולם שהשיקה מודל שפה שמתמקד בשיווק ועל גביו פועלים סוכנים וירטואליים שמתמקדים בשיווק", כך אמרה נעמה מנובה-טויטו, מייסדת שותפה ומנכ"לית Marketeam.ai בכנס האיקומרס של Google וכלכליסט.
הסטארט-אפ שלה Marketeam.ai מאפשר לחברות לבנות לעצמן בתקציב מועט וביעילות רבה, צוות של סוכני שיווק וירטואליים שפועלים בהתאמה אישית.
"אני אשת שיווק, וכל חיי הייתי כזאת ", אמרה מנובה-טויטו. "אני יכולה להגיד שלאורך קריירה של 20 ומשהו שנים פגשתי הרבה יותר חברות שהצליחו גם אם היה להן מוצר לא משהו עם שיווק מצוין מאשר להיפך. אני מהאסכולה שחושבת ששיווק הוא קריטי להצלחה של עסק במיוחד באיקומרס".
לדברי מנובה-טויטו, "כולנו חווים בחודשים האחרונים קשיים שבאים לידי ביטוי בירידה במכירות, במחסור בכוח אדם, בעובדים שמתגייסים למילואים, ובעיקר בהרבה מאוד חוסר ודאות באשר לעתיד לבוא. באמצע כל הטירוף הזה, חשוב להביט על ההזדמנויות שמייצר AI מבחינת שיווק לכל עסק".
מנובה-טויטו סיפרה כי אחד המנהלים שהיא מעריכה הוא קובי פודה, מנכ"ל חברת המזרונים פולירון מקיבוץ זיקים. "אני לא מכירה אותו באופן אישי ופולירון איננה לקוח שלנו, אבל אני פשוט מעריצה אותו", אמרה. "זה בן אדם שבא עם M16 ואמר לנו בפריים טיים בזמן המלחמה 'תקנו פולירון, ותתמכו בעוטף'. דיברנו קצת על איך עושים שיווק בזמן המלחמה, ומה שהוא עשה הוא פשוט נערץ".
מנובה-טויטו הדגימה את מה שעושה Marketeam.ai באמצעות סימולציה של "ישיבה וירטואלית", שבה סוכני AI המתמחים בשיווק ניסו לגבש לפולירון אסטרטגיה שיווקית דמיונית. על המסך הופיעו דמויותיהם של הסוכנים הווירטואליים שניהלו ביניהם סיעור מוחות של ממש, כאשר כל אחד מהמשתתפים המתמחה באספקט אחר הציע נדבך אחר משלו לאסטרטגיה השיווקית, כגון תובנות באשר למיתוג, שיווק ממומן, כתבות תוכן וכו'.
"הסוכנים הווירטואליים מבינים את הקונטקסט הדרוש, רואים את מילות החיפוש הרלוונטיות בזמן אמת ורואים מה קורה ברשתות החברתיות. הם יוצרים רעיונות ובונים על בסיסה תוכנית, ואחרי שהם בונים אותה מה שהוסכם בפגישה הוירטואלית ייוצר על ידי הסוכנים והם יעלו אותה לרשתות החברתיות", הסבירה. "הסוכנת הווירטואלית ג'יין תבצע לאחר הפגישה מחקר של מילות מפתח אופטימליות עבור מנועי החיפוש, והסוכן הווירטואלי דניאל האחראי על קמפיינים, יבנה ויעלה אותם וייצר אופטימיזציה נדרשת. הם כמו צוות עבודה אמיתי שלא רק מבצע את העבודה, אלא גם מתכנס במקביל לעשות חקר ביצועים ולבדוק מה עובד יותר ומה עובד פחות".
מנובה-טויטו ציינה כי מי שמשתמש בכלים שפיתחה החברה "מקבל בשקיפות מוחלטת תמונה מלאה באשר למה קורה בנוגע לקבלת ההחלטות, והסוכנים נוקטים בצעדים עצמם".
בסיום דבריה התייחסה לצורך בערבות הדדית בין עסקים בתקופה הקשה. "המצב בארץ לא משהו, אבל אנחנו עם של גיבורי על שקמים בכל בוקר ונלחמים על העסקים שלהם. יש בארץ אקוסיסטם של חברות מדהימות שנועדו לעזור אחד לשני, כך שגם אם אתם במילואים – מהפכת הסוכנים הוירטואליים יכולה לעזור לעסק שלכם להמשיך לתפקד גם בזמן המלחמה", סיכמה.