ועידת הגיימינג"התחלנו במקלט של העירייה, וכרגע הבלש שלנו בחנות של מטא ליד בטמן"
ועידת הגיימינג
"התחלנו במקלט של העירייה, וכרגע הבלש שלנו בחנות של מטא ליד בטמן"
כך אמר איל גבע, מייסד משותף בסטודיו Peanut Button בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה. גבע, שהחל דרכו בקולנוע וטלוויזיה, תיאר איך עשה את צעדיו הראשונים בעולם הגיימינג עד לפיתוח משחק VR מצליח שזכה להכרה בפסטיבל קאן. "מעולם לא חשבתי שאעבוד בפיתוח משחקים, בטח לא במציאות מדומה"
"התחלנו במקלט של העירייה בתל אביב, וכרגע הבלש מהמשחק שפיתחנו מככב בחנות של מטא ליד דמות איקונית כמו בטמן", כך תיאר איל גבע, מייסד משותף בסטודיו הגיימינג Peanut Button, את דרכו המרתקת בעולם הגיימינג בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה.
גבע, שהגיע מעולם הקולנוע, הטלוויזיה והרדיו, שיתף את הקהל במסע שהוביל אותו ואת אחיו אסף לעולם משחקי האונליין. "התחלנו לצייר דברים במחשב כבר כילדים קטנים", סיפר. "מאוחר יותר יצרנו אתרי אינטרנט, כשאחד מהם זכה ל-100 אלף כניסות. בעצם קיבלנו עידוד מהעולם שכשאנחנו יוצרים ביחד קורים דברים מעניינים".
נקודת המפנה הגיעה כשאחיו הגדול אסף הציג לו את משקפי ה-Oculus הראשונים, עוד לפני רכישת החברה על ידי פייסבוק (שהפכה ברבות השנים למטא). "האוקולוס היה בשלב הזה עדיין למפתחים, לא למשתמשים. השימוש בהם היה לא נוח, הם התחממו, והיית צריך להתחבר עם כבל למחשב שהלך והסתבך, אבל לנו היה כל כך כיף", נזכר גבע.
"זה פתח לנו את המחשבה בצורה ששום דבר לא פתח אותה קודם. כמי שמגיע מתחום הקולנוע, פתאום הבנתי שלספר סיפור זה לא רק אני והמסך - אלא שאפשר לספר סיפור בצורה אחרת לגמרי באמצעות כניסה לעולם וירטואלי".
האחים גבע התחילו בתור יוצרים נאיביים, כפי שאיל מעיד, ללא מחשבה על הצד המסחרי של העניין. "פשוט עניין אותנו לבדוק מה אפשר לעשות", הוא משחזר. "תוך כדי עבודה הבנו שמעניין אותנו להוסיף אינטרקציות משחקיות". לאחר שורת דמואים מוצלחים, החליטו האחים להקים חברה.
המעבר למקלט עירוני בתל אביב היווה נקודת מפנה. "זכינו במכרז של עיריית תל אביב לתמיכה באמנים", מספר גבע. "זה ממש לא מובן מאליו שהעירייה תראה גיימינג כתרבות ואיפשרה לנו לעשות את זה". במקלט הזה נולד "The Secret of Retropolis", שזכה להכרה משמעותית בפסטיבל קאן.
את המשחק פיתחו האחים בשיטה ייחודית: "כשעובדים על VR ולא על מסך, משהו יפה קורה בצורת החשיבה שלך", מסביר גבע. "את כל האנימציות והאסטים (הנכסים הדיגיטליים – ח"ג) עשינו בתוך ה-VR. זה ציור מרחבי, כל התאורה היא בציור, אין טקסטורות נפרדות - הכל מאוד יעיל והתוצאה מדהימה".
בהמשך, החברה פיתחה את "Retropolis 2: Never Say Goodbye" ומשחק חינמי המנצל את יכולת המשקף לסריקת הסביבה. "היום, כשפותחים את חנות המשחקים של מטא בבלאק פריידי, הבלש שלנו מופיע ליד דמויות איקוניות כמו בטמן", אומר גבע בגאווה.
לדברי גבע, המשחק הבא של החברה, "RiddleWood Manor", מסמן כיוון חדש. "אנחנו לוקחים את כל מה שלמדנו על פיתוח משחקים ורוצים להביא את זה לקהל רחב יותר", מסביר גבע. "המשחק יהיה זמין ב-PC, קונסולות, סוויץ' ואפילו במובייל. "אבל ב-VR", הוא מדגיש, "זה הכי גדול והכי וואו. כשהארובה המפחידה צועקת עליך - זה באמת משהו מיוחד".
"הבעיה של VR היא שזה רק לאנשים שרוצים את הדבר הכי חדש", מסביר גבע את האסטרטגיה העסקית החדשה. "אנחנו רוצים להגיע לכמה שיותר שחקנים". הוא מסיים בקריאה נלהבת: "בואו נעשה המון משחקים. זה הכי כיף".