סגור
מינגלינג ועידת לונדון 2024
(צילום: אוראל כהן)

ועידת לונדון
"החדשנות היא גשר, הסחר בין בריטניה לישראל יישאר חזק"

מתן ספרן, הציר הכלכלי וראש הנספחות של משרד הכלכלה והתעשייה בלונדון, אמר בערב הפתיחה של ועידת לונדון 2024 של כלכליסט ולאומי כי הסחר בין המדינות ב-2023 הסתכם ב-6.4 מיליארד ליש"ט. מנכ"לית כלכליסט נועה תמיר: "מאוחדים בתשוקה שלנו ליצירה, באהבה לחדשנות ובתקווה המשותפת שלנו לעתיד"

"להיות כאן הערב זה לא דבר מובן מאליו. המצב בישראל קשה, והאתגרים העומדים בפנינו גדולים, ובכל זאת, למרות הכל, התכנסנו יחד עם קהילת ההייטק הישראלית, כשכולנו מאוחדים בתשוקה שלנו ליצירה, באהבה לחדשנות ובתקווה המשותפת שלנו לעתיד", כך אמרה נועה תמיר, מנכ"לית כלכליסט, בערב הפתיחה של ועידת לונדון 2024 של כלכליסט ובנק לאומי.
תמיר הוסיפה כי "הסיפור של ישראל הוא סיפור של התגברות, של הפיכת אתגרים להזדמנויות. וברוח זו אנו מתכנסים הערב - עם לבבות מלאי תקווה לעתיד טוב יותר, להמשך צמיחה, ולישראל משגשגת שממשיכה להוות השראה לעולם. תודה שאתם כאן, על שאתם מאמינים בפוטנציאל של מה שאנחנו יכולים להשיג יחד, ועל שאתם חלק מהמסע המדהים הזה. אני רוצה שכולנו נרים כוסית לחזרתם של החטופים, להצלחה והחוסן של מדינת ישראל, ולקשר הבלתי ניתן לניתוק בין האקו-סיסטם הישראלי והאקו-סיסטם הבריטי".
מתן ספרן, הציר הכלכלי וראש הנספחות של משרד הכלכלה והתעשייה בלונדון, נשא גם הוא דברים ואמר: "לפני שבוע נתקלתי בדרשה של רב ידוע, שבה הוא אמר שהמהות של היהדות היא המתח המתמיד בין העולם כמו שהוא לעולם כפי שהוא צריך להיות. הוא דיבר על תיקון עולם והמעשים השונים שאנו עושים לשם כך, כמו עזרה לחלשים והתמודדות עם עוולות, ואני רוצה להוסיף לכך ממד נוסף – חדשנות, ובמיוחד חדשנות ישראלית. אני רואה בה כגשר המדויק לסוגיה הזו – איך להפוך את העולם כמו שהוא לעולם כמו שהוא צריך להיות. אני רואה את התפקיד שלי כאן, בין היתר, כמי שמסייע להביא את החדשנות הישראלית לבריטניה וליצור את החיבור בין חברות ישראליות ובריטיות, בשלל דרכים, החל מאיתור השקעות וסיוע בחיבורים עסקיים".
ספרן הוסיף כי "שנת 2023 הייתה שנת שיא בהיקף הסחר בין שתי המדינות, שהסתכם ב-6.4 מיליארד ליש"ט, בפארמה, ביטחון, טכנולוגיות ומוצרי מזון. נכון להיום, 400 חברות ישראליות הקימו משרדים בבריטניה בשלל תחומים, ביניהם סייבר, פינטק, בינה מלאכותיות ומדעי החיים".
לפי ספרן, "למרות מה שנראה על פני השטח, הסחר חזק מאוד ואנחנו בטוחים שהוא יישאר חזק. הסכם איזור הסחר החופשי שנמצא במשא ומתן הוא דוגמה לשיתוף הפעולה בין הממשלות, ואני בטוח שבעזרת החברות והקהל שנמצא באירוע הזה, נוכל לגשר על הפער בין העולם כמו שהוא לעולם שאנחנו היינו רוצים שיהיה, עולם של יעילות טכנולוגית, בריא יותר, צודק יותר, ועולם שבו כל החטופים שלנו נמצאים חזרה בבית".