סגור
כנס גוגל איקומרס ליאת זכאי
(סיני דוד)

כנס איקומרס
"הדבר הבא בתחום האיקומרס וה-computer vision הוא יצירת תוכן באמצעות בינה מלאכותית"

כך לדברי ליאת זכאי, סמנכ"לית צמיחה EMEA ב-Shopify, בכנס האיקומרס של Google וכלכליסט. "הדבר הבא הוא היכולת לייצר תוכן באמצעות AI . זה אומר שבעולמות האיקומרס ניתן יהיה לייצר פרסומת באופן אוטומטי שתהיה מטורגטת באופן אישי ללקוח"

"הדבר הבא בחום הקומרס הוא יצירת תוכן באמצעות בינה מלאכותית", כך אמרה ליאת זכאי, סמנכ"לית צמיחה EMEA ב-Shopify, בכנס האיקומרס של Google וכלכליסט.
זכאי מכרה את המיזם שלה, Donde, לענקית הקומרס שופיפיי, בנובמבר האחרון. "שופיפיי היא חברה קנדית שנוסדה ב-2006, שעובדת עם מיליונים של חנויות ב-175 מדינות, כ-5 מיליארד דולר הכנסות", סיפרה זכאי על הבמה, "אנחנו אוהבים להגיד שאנחנו בונים את מערכת ההפעלה של הקומרס. זו חברה של יזמים, שפועלת על ידי יזמים, בשביל יזמים. אני לא חושבת שיש עוד חברה ענקית בסדר גודל כזה שיזמות היא חלק מ-DNA שלה.
"כל חברה שנותנת שירות לאיקומרס יכולה להיות שותפה שלנו, ולהנות מהגישה של שופיפיי למאות החנויות שלה. כך אנחנו נותנים חוויה יותר טובה לצרכן וגם לחנויות. היתרון הכי בולט שלנו הוא כמה קל לכל אחד להתממשק עם שופיפיי".
שופיפיי היא שחקנית הקומרס השנייה בגודלה בארה"ב. "יותר מ-10% מהאיקומרס במדינה עובר דרכנו", אמרה זכאי, "אנחנו אולי היחידים ששמים את החנויות במקום הראשון. אנחנו אוהבים להגיד שאנחנו שם בשביל החנות משורת הקוד הראשונה ועד להנפקה. המשימה שלנו היא לעשות קומרס טוב יותר עבור כולם".
על תחילת דרכה סיפרה: "הקמתי את Donde מסיבה מסוימת – כי ככל שיש יותר קונים, יש יותר מוצרים, והופך להיות יותר קשה למצוא את מה שאנחנו מחפשים. מילים הן מוגבלות ביכולת שלהן לבטא משהו ויזואלי – כמו שאני חושבת על שמלה מסוימת ורוצה לחפש אותה. דונדה פיתחה יכולת לזהות את מאפייני החיפוש ולהתאים אותם לחיפוש, כך שהמשתמש באופן אינטואטיבי יוכל למצוא את מה שהוא מחפש. אני יכולה להקליק על מה שמעניין אותי – זה לא תלוי שפה אלא הכל מבוסס על תמונות, שמבוססות על AI.
"עבדנו עם שחקני איקומרס מרכזיים באירופה, והעלנו להם את המכירות. הרבה חברות הבינו שהיכולת להתאים את המוצר ללקוח בצורה מדויקת מבוססת על מה שאני יודעת על המוצר. זה קריטי. כשפנינו לשופיפיי היה לנו ברור שהם צריכים חוויה טובה יותר של חיפוש מבוסס המלצות. שופיפיי אHפשרה לי לממש את החזון שלי בצורה יותר טובה למיליוני חנויות ומילארדי מוצרים".
ההצלחה של התהליך הזה מבוססת, לדברי זכאי, על computer vision: "היכולת ללמד את המחשב להבין מה אנחנו רואים. היכולת הזאת הופכת להיות בסיסית לאיקומרס. מטכנולוגיות שיודעים לזהות את האובייקט בתמונה, עד הבנה מה מתאים למה ולהלביש את הלקוח באופן וירטואלי".
לדבריה, אימוץ טכנולוגיות חדשות לוקח זמן. "כשטכנולוגיות חדשות יוצאות לאוויר העולם, יש הרבה הייפ סביבן. היינו כבר מזמן צריכים לנסוע במכוניות אוטונומיות ולהיכנס לחנויות ללא מוכרים. אבל זה לא קורה בפועל. לשוק לוקח זמן לאמץ אותן".
הדבר הבא, לדברי זכאי, הוא כאמור היכולת לייצר תוכן באמצעות AI : "לייצר תמונה ממשפט בלי מגע אדם. זה אומר שבעולמות האיקומרס ניתן יהיה לייצר פרסומת באופן אוטומטי שתהיה מטורגטת באופן אישי ללקוח. יש שישאלו, 'אז לא נצטרך יותר צלמים או אנשי קריאטייב?', על כך אני עונה שכמובן שכן, פשוט באופן קצת אחר. זה יאפשר לנו לייצר תפקידים חדשים וכישורים חדשים. העבודה תשתנה ואנחנו נצטרך להשתנות איתה".