ועידת הגיימינג"גיימינג הפך יותר מיינסטרים ופלטפורמות כמו נטפליקס ואמזון רוצות להיכנס פנימה"
ועידת הגיימינג
"גיימינג הפך יותר מיינסטרים ופלטפורמות כמו נטפליקס ואמזון רוצות להיכנס פנימה"
ניר קורצ'ק, סמנכ"ל השיווק של פלייטיקה, אמר בוועידת גיימינג 2021 של כלכליסט, כי "האופטימיזציה הנכונה בשיווק היא השילוב בין הצד הרציונלי לבין הרגשי והיצירתי"
"אני רוצה לספר לכם על דברים שלמדתי בשנתיים האחרונות, דברים ששינו את התפישה של שיווק בתחום הגיימינג", אמר ניר קורצ'ק, סמנכ"ל השיווק של פלייטיקה (Playtika), בוועידת גיימינג 2021 של כלכליסט. "חשוב להבין למה הובלתי לשינוי הזה. מי שמסתכל מהצד על שוק הגיימינג, רואה רק שהעוגה רק הולכת וצומחת. השמיים הם הגבול. אבל מי שנושם את התעשייה, יודע כמה היא יכולה להיות ג'ונגל".
"גיימינג נהיה יותר מיינסטרים. אבל ההיצע הולך וגדל. נהיה קשה לבדל את עצמנו. מספר ההורדות למשחק הולך וקטן. התחרות היא לא רק בינינו לבין עצמנו, אלא עם חברות בידור גדולות שרוצות להיכנס פנימה", הסביר קורצ'ק. "האבולוציה של המשחקים הפכה אותם לשירות לכל דבר, אז גם פלטפורמות הבידור רוצות להיכנס פנימה - כמו נטפליקס, אמזון ודיסני".
קורצ'ק התייחס למכשול העיקרי של תעשיית השיווק בתקופה האחרונה - הקושי למדוד את פעילות המשתמשים: "בתקופה האחרונה, כולנו נהיים יותר ויותר עיוורים", אמר והתייחס למערכת ההפעלה iOS 14 של אפל, אשר הגבירה את פרטיות המשתמשים. "כבר לפני שנתיים, הבנתי שאני צריך לעשות שינוי ביחידה שלי."צריך לפנות לעוד קהלים. הקמתי יחידה חדשה אצלי במחלקה, עם אנשים שיודעים לספר סיפור. אנשים שמסתכלים על מוצרים כמותגים ועושים שיווק קצת אחרת. הדוגמה הראשונה היא סלוטומניה (Slotomania). זה משחק בן 11 שנה. ברור שיש הרבה מפתחים בחנות, ויש הרבה חקיינים. אז הבנו הסיפור של סלוטומניה צריך להיות אחר. אנחנו צריכים לדבר על הסיפור של סלוטומניה. דיברנו עם השחקנים והעובדים, והגענו לסיסמה מאוד ברורה שאומרת, 'what will today spin'. הבאנו פרזנטור שלדעתנו מאוד קשור לערכים של המוצר - השחקן ג'ון גודמן. הצלחנו בזכות הפרסומת הזו להגיע לאנשים שלא הגענו לפני כן. זה פתח לנו את העיניים להסתכל על עוד ועוד דברים.
"הדוגמה השנייה היא 'בינגו בליץ' (Bingo Blitz). גם זה משחק ותיק בפלייטיקה עם קהל מאוד מוגדר. ואילו אנחנו חשבנו שגם קהל צעיר יכול להיכנס אליו, ושאלנו את עצמנו - איך אפשר להכניס אותו. הבאנו שני טאלנטים מאוד מוכרים ויצרנו וידאו קליפ מלא של שלוש דקות והוצאנו אותו לשוק. השיר הצליח מאוד ביוטיוב ואפילו הגענו, בלי שהתכוונו, לשיר השבוע בגלגלצ. מה שהיה יפה הוא שגם הקהל הוותיק הגיב יפה לשיר.
"שתי הדוגמאות האלה מאוד קיצוניות, זה שינוי משמעותי בשיווק שלנו. האתגר הראשון היה בצד המדידה. פתאום אנחנו מדברים על מודעות למותג. אז פה אנחנו הסתכלנו על הקמפיינים בצורה הרבה יותר הוליסטית. עמוד התווך הראשון הוא משתמשים חדשים. את זה אנחנו יודעים למדוד בצורה מאוד פשוטה. עמוד התווך השני הוא משתמשים רדומים, שאלנו את עצמנו, איך אנחנו מודדים את החזרה שלהם למשחק. עמוד התווך השלישי הוא המשתמשים הפעילים. ראינו את בסיס השחקנים הפעיל וראינו את העלייה בשימוש שלהם במשחק. עד לאחרונה, היינו מאוד מוטים לצד הרציונלי, אבל האופטימיזציה הנכונה היא השילוב בין הצד הרציונלי לבין הרגשי והיצירתי", סיכם קורצ'ק.