ועידת הגיימינגמ"כוח רחל" ועד ארגון ציוד למילואימניקים: המשחקים שנולדו בעקבות המלחמה
ועידת הגיימינג
מ"כוח רחל" ועד ארגון ציוד למילואימניקים: המשחקים שנולדו בעקבות המלחמה
יעל חקשוריאן, ראש תחום לימודים מעשיים בבי"ס לעיצוב בסמינר הקיבוצים, סיפרה על המשחקים בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה: "אלו משחקים שמעבר למטרה יש להם אג'נדה שהם מעוניינים לקדם"
יעל חקשוריאן, ראש תחום לימודים מעשיים בבי"ס לעיצוב של הפקולטה לאמנויות בסמינר הקיבוצים, דיברה בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה על השילוב של טכנולוגיה וגיימינג בחינוך, והציגה שני פרויקטים שהייתה שותפה להם בשנה האחרונה. "שני המשחקים הם תחת הקטגוריה של 'משחקים רציניים' – משחקים שמעבר למטרה יש להם אג'נדה שהם מעוניינים לקדם", הסבירה.
הפרויקט הראשון הוא "משחקי רוגעלך", שהתחיל בעקבות אירועי 7 באוקטובר והמלחמה. "קיבלתי ווטסאפ משחק רוזן, שהזמין אותי להאקתון של פיתוח משחקים שמטרתו להנגיש את המציאות לילדים וילדות בישראל: מסביר להם את עניין המקלטים, האזעקות וכו'. מלבדי היו עוד מפתחים ומפתחות שיצרו משחקים בנושאים שליוו אותנו במהלך האירוע הזה: שצריך לגייס ציוד למילואימניקים, ילדים שתפסה אותם אזעקה בזמן שהיו במגרש משחקים וכו'. מדובר במכאניקות קיימות, כל המשחקים הותאמו למובייל, והרעיון היה משחק בעברית, קליל, שאפשר לשחק בזמן השהייה במרחבים המוגנים", אמרה.
לדוגמה הראתה חקשוריאן משחק שבו מארגנים מצרכים למילואימניקים בתוך 90 שניות. "המשחקים קלילים, מסבירים מי קהל היעד. הרעיון היה לעשות משחקים לילדים, אבל אפשר לראות שהרבה חיילים וחיילות העלו לטיקטוק סרטונים כאשר הם משחקים את המשחקים האלה", אמרה. משחק נוסף שהראתה הוא 'כוח רחל', כאשר דמות של רחל מאופקים יורה עוגיות על המחבלים שבאים בעקבותיה. בפרויקט לקחו חלק חמישים מתנדבים, שיצרו 9 משחקים ופעילויות מותאמים במשך שבוע.
הפרויקט השני שהציגה הוא של נשים פורצות דרך, שגם הוא התחיל בעקבות המלחמה. "באוקטובר 2023 לא נפתחו הלימודים בהשכלה הגבוהה, ורצינו לתת לסטודנטים שלא היו בלימודים תחושה שהם יכולים לתרום. את הפרויקט יזמה בטי שרייבר יחד עם אוצרת מוזיאון 'אנו' מיכל הומינר, שהקימו בעקבות 7 באוקטובר תערוכה בנושא נשים פורצות דרך. הן רצו לפתח אלמנט דיגיטלי שמתחבר לתערוכה. שתיים מהסטודנטיות שלי אחרי שהגיעו לתערוכה שמו לב שאמנם המוזיאון מאוד מונגש אבל אין שום ייצוג לאנשים עם מוגבלות. אנחנו יודעים שבעקבות 7 באוקטובר רואים יותר דמויות עם מוגבלויות. הסטודנטיות פיתחו משחק בריחה דיגיטלי, כאשר הדגש הוא לשים את המגבלה בפרונט ולהראות שאפשר לעשות משחק גם עם המגבלה. לשים זרקור על המגבלה. המשחק כולל חידות, פאזלים ואתגרים, כאשר המטרה היא לתת לקהל לראות דמויות שהם מכירים, שניתן להזדהות איתן בתוך המשחקים", אמרה.