סגור
כנס איקומרס - ערן קרביץ
(סיני דוד)

כנס האיקומרס
"קמעונאי שמקבל מידע בזמן אמת על מה שקורה בסניף – יכול להציע ללקוח מבצעים יעודיים"

ערן קרביץ, מייסד משותף ב-Shopic שהופכת עגלות קניות לחכמות, סיפר בכנס האיקומרס של כלכליסט על הטכנולוגיה של החברה המאפשרת לקמעונאים לשדרג את חוויית הקנייה של לקוחותיהם

"הקניות בסופר היום לא נראות כמו שהן נראו בעבר", כך אמר ערן קרביץ, מייסד שותף בחברת Shopic בכנס האיקומרס של כלכליסט. לדבריו, "לפני 100 שנים אנשים נכנסו לחנות, הגישו למוכר רשימת קניות, והמוכר ליקט את המוצרים. בשנות העשרים של המאה הקודמת נוצר הסופרמרקט - הקונה החל ללקט את המוצרים בעצמו, חסך זמן רב לקמעונאים, ושם לב למוצרים נוספים שלא היו ברשימה שלו.
"בשנות התשעים", הוא ממשיך הגיעו קופות השרות העצמי שייעלו את התהליך עוד יותר ובשנים האחרונות יש מגמה של קניות ללא חיכוך, כלומר הלקוח יוצא מהחנות והתשלום מבוצע אוטומטית". לדברי קרביץ, "החוויה שאנחנו מציעים היא היברידית, גישור בין המרחב האונלייני עם הנגשה של מה שיש בחנות. זוהי חוויה אינטראקטיבית שבה הקמעונאים אוספים מידע יעיל יותר".
עוד הוסיף קרביץ: "הפתרון שלנו מיושם לדוגמה בסניפים של שופרסל. מדובר במכשיר המתלבש על כל עגלת קניות, המכשיר מצויד במצלמות, מציע לקונים הצעות אישיות וצ'ק אאוט מהיר – וגם אוסף מידע עבור הקמעונאים. אנו פרוסים כיום בלא מעט חנויות והנתונים מצביעים על מעל 95% מהלקוחות המדווחים על כך שהם נהנים מהחוויה. הנתון המעניין מבחינתנו הוא הגידול בהוצאות של הלקוחות".
קרביץ מציין: "הקמעונאי מקבל מידע בזמן אמת על מה שקורה בסניף. למשל, אם יש מוצר שהלקוח הכניס לעגלה ואז הוציא, או שהוא בילה יותר זמן באזור מסוים – כך ניתן להציע ללקוח מבצעים יעודיים ובקונטקסט המתאים. אם לקוח קונה פסטה מסוג מסוים- המסך יציע לו קופון לרוטב המיועד לפסטה. כאן יש יתרון משמעותי למרחב הפיזי, ואנחנו מגיעים לכמעט 35% של המרה של הפרסומות לרכישות בפועל. מדובר ביתרון גדול מאוד מבחינת התקשורת עם הלקוח הבא לידי ביטוי בנאמנות של הלקוחות".