סגור
טמיר קסל
(צילום: סיני דוד)

טמיר קסל: "בזכות גוגל המטרה שלנו להגיע למיליארדי משתמשים"

טמיר קסל, מנהל הפיתוח העסקי בבריזומטר, במסגרת סדרת אירועי Talk & Network של "כלכליסט" ובנק לאומי: "מטרתנו היא לשפר בריאות ובטיחות של מיליארדי אנשים החשופים למפגעים סביבתיים"

"הסיפור שלנו החל בחיפוש בית של מהנדס סביבה, רן קורבר, שנמנה על מקימי החברה, ואישתו שהיתה אסמטית. בני זוג שחיפשו מקום עם אוויר איכותי. למרות מומחיותו, קורבר לא מצא מידע אודות זיהום אוויר בישראל, מפגע דינאמי ומשתנה ברמת רחוב שנע מקום למקום, ולעקוב אחריו דורש חיישנים בכל מקום. מבעיה זו היזמים הקימו את החברה שלנו, כשהבינו שיש כאן אתגר שקשור במשבר האקלים ובבריאותנו", כך פתח את דבריו טמיר קסל, מנהל הפיתוח העסקי בבריזומטר, במסגרת המפגש השלישי בסדרת אירועי Talk & Network של "כלכליסט" ובנק לאומי אשר הוקדש לשוק ה-CLIMATE TECH.
לדבריו, "אנשים מתים כתוצאה מחשיפה לנזקים. האקלים משתולל, יש שריפות באוסטרליה ובארה"ב, שריפות יוצרות ענני עשן נוראיים שיוצרים פגיעה באיכות חיים אשר יכולה להביא אפילו למוות, שלא לדבר כמובן על אשפוז והוצאות רפואיות. בתחילת דרכנו כאשר התחלנו הצבנו לעצמנו משימה, וזוהי נקודה חשובה ליזמים - החלטנו לצאת לדרך עם אתגר גדול, עם נקודה של אור שנותנת כיוון בדרך שהיא הסטארט-אפ. מטרתנו היא לשפר בריאות ובטיחות של מיליארדי אנשים החשופים למפגעים סביבתיים.
"התחלה צנועה זו הביאה אותנו כיום למקום שיש לנו מעל 300 מיליון משתמשים במידע שלנו, אנו עובדים עם חברת וולוו, עם לוריאל וגם עם בוש. אנו חושפים ומנגישים מידע על זיהום שהוא שמיש למשל עם רכב של וולוו שנכנס לאזור לאזור של זיהום אוויר כדי שיפעיל את המזגן בדרך מתאימה וכך הצלחנו לצמוח. יצרנו מעין וו תכנותי שמאפשר לשאוב מידע על מפגעים כאלה בכל נקודה בעולם וברמת דיוק גבוהה. הצלחנו להגיע גם לאפל שהטמיעה את הפתרון שלנו בתוך המפות שלה - למשל אם ניסע באזור שריפה בקליפורניה המפה תסיט את דרכנו ממרכז הזיהום של השריפה".
עוד אמר, "המסע הזה הביא אותנו למפגש עם גוגל כלקוח ואז כרוכשת שלנו. אנו רואים שפתרונותינו מיושמים בגוגל ומוצריה, וכך אנו מגיעים לשלב הבא שלנו - להגיע למליארדים של משתמשים ועל כך גאוותנו. זה פרויקט שהחל בישראל".
את דבריו סיכם קסל: "עוד כמה נקודות שחשוב לציין: קיבלנו הרבה סירוב בדרך, גם ממשקיעים ושותפים. יש ללמוד מכל אמירת לא. כמובן שיש חגיגות רבות על הסטארט-אפ שעשה אקזיט, אבל יש שנים רבות של למידה בתהליך. זה עניין של תרבות, של אמון בין מקימי חברה ועובדיה וזוהי תרבות שיותר חשובה מכל אסטרטגיה או לקוח שהוחתם, כי תרבות ארגונית מאפשרת לנו לעבור את רכבת ההרים של הארגון. הצלחתנו מתחילה במקימינו שיצרו תרבות מדהימה שהביאה אותנו לשם".