סגור
שלומי זפרני, סמנכ"ל מסחר וקשרי תעופה באל על, בשיחה עם אריאלה כרמל
(צילום: אולפן כלכליסט)

ועידת לונדון
סמנכ"ל מסחר אל על: "מאז 7 באוקטובר הכל משתנה באופן קבוע"

 שלומי זפרני, סמנכ"ל מסחר וקשרי תעופה באל על, אמר בוועידת Mind The Tech London 2024 של כלכליסט ולאומי: "ניהול תעופה במלחמה זה משהו שרק חברות ישראליות יבינו" 

"ניהול חברת תעופה במהלך מלחמה זה משהו שכנראה רק החברות הישראליות יכולות להבין אותו לגמרי ואת ההשלכות שלו", כך לפי שלומי זפרני, סמנכ"ל מסחר וקשרי תעופה באל על, בשיחה עם אריאלה כרמל מ־Ctech במסגרת ועידת Mind The Tech London 2024 של כלכליסט ולאומי. לדבריו, באל על פועלים כל העת להתאים עצמם לכל הדרישות, ההנחיות וההגבלות בהתאם למצב. "הכל כל הזמן משתנה. מ־7 באוקטובר הכל משתנה באופן קבוע. יש עלינו מגבלות רבות ועלינו להתאים את הפעילות שלנו. עלינו לוודא שנמשך החיבור בין ישראל והעולם, ובו בזמן להביא בחשבון את האספקטים האחרים, ביניהם דרישות צה"ל, דרישות שדות התעופה וכל אספקט ביטחוני ותפעולי אחר שעלינו להתאים עצמו אליו", הסביר. "זהו אתגר ייחודי ביותר, אך לצערנו אנחנו כבר מתורגלים ומסתדרים".
על אף המצב המאתגר, אל על חתמה גם על הסכמי קוד שייר ושותפויות משמעותיות עם כמה מחברות התעופה הגדולות בעולם. "הראשונה היתה דלתא, שותפות שהשקנו בתחילת השנה הזו, בינואר ולאחריה הגיעו SAS הסקנדינבית, אייר פרנס־KLM וירג'ין ויש עוד בדרך", אמר.
זפרני הסביר כי הסכמי הקוד שייר המאפשרים לפרסם תחת אל על טיסות המופעלות על ידי חברת תעופה אחרת, מהווים באופן כללי את אחד הפתרונות שעומדים בפני חברת תעופה שמעוניינת להרחיב את ההיצע שלה ללקוחות. "נגיד אם אנחנו מפעילים שתי טיסות ביום לשדה התעופה הית'רו בלונדון, או שתי טיסות ביום לאמסטרדם, ברגע שאנחנו חוברים לחברת תעופה אחרת, כמו KLM או וירג'ן, אנחנו יכולים להציע ללקוחות שלנו יותר טיסות על בסיס יומי, כולל בסופי שבוע". עוד הוסיף כי השותפויות הללו הן גם במועדוני הנוסע המתמיד, כך שהנוסעים של אל על יכולים לצבור נקודות גם כשהם טסים אצל השותפות.
דרכים נוספות בהן מנסים בחברה להיענות לצרכי הנוסעים מתחילת המלחמה, כוללות לפי זפרני ניצול צי המטוסים במלואו והוספת תפוסה כדי לעמוד בביקוש. "אנחנו מתמקדים בנתיבים ספציפיים כדי לספק סוג מסוים של מרכזים מהם אפשר להתחבר לעולם", כמו אתונה ולרנקה, וכעת מצטרפות גם וינה ודובאי. "כדי לכסות את כל האזורים הרלוונטים", הסביר. במקביל, אל על מוסיפה טיסות, בעיקר לצפון אמריקה, לונדון, פריז, ותאילנד.