כנס לוגיסטיטק"יצרנו פלטפורמה דיגיטלית לשילוח - שמחברת בין מוכרים לקונים"
כנס לוגיסטיטק
"יצרנו פלטפורמה דיגיטלית לשילוח - שמחברת בין מוכרים לקונים"
את הדברים אמר רן שלו, CFO, Freightos, בכנס לוגיסטיטק של כלכליסט ובנק לאומי. לדבריו: "עלויות השילוח זינקו פי עשר מלפני הקורונה. עם כל זה ששוק השילוח עצום, הוא מיושן, ארכאי, לא שקוף, המחירים משתנים....אבל בחרנו פתרון - פלטפורמה שמאפשרת למכור באופן דיגיטלי וגם לקנות, שמחברת בין הצדדים"
"שילוח נהיה לפתע סקסי, אנו רואים שזה תחום שיש בו דברים מעניינים, חדשניים, ניתן לקדם באמצעותו תהליכים בארגון. כבר כיום בעבודה מול המשלחים 35% מקיבולת חברות התעופה כבר על הפלטפורמה שלנו. 3,500 משנעים כבר עובדים עם פתרונות שלנו. 13 אלף יבואנים ויצואנים עובדים דרכנו ואנו עושים פיילוטים עם חברות פורצ'ן 500". כך אמר רן שלו, CFO, Freightos, בכנס לוגיסטיטק של כלכליסט ובנק לאומי.
"נסתכל למשל על האייפון, הוא מגיע לצרכן בזמן למרות שיש בו רכיבים מעשרות מדינות. זה שוק אדיר, שוק של 22 טריליון דולר של סחורות שעוברות מצד לצד. עם כל זה שזהו שוק עצום, הוא מיושן, ארכאי, לא שקוף, המחירים משתנים. חלק מהבעיות שאנו רואים בו הוא למשל שלוקח יומיים שלושה לשוב אל אדם עם הצעת מחיר, לוקח זמן לשנות תהליכים. ומעבר לכך טווח המחירים הוא עצום, הצעות המחיר שונות מאוד זו מזו והמחירים אינם מובטחים. אנשים מגלים לפתע שיש להם הוצאות שלא חשבו שיהיו. מעבר לכך יש בעיה של קיבולת, של אנרגיה. אם לפני שנתיים חשבנו שהעמסת עלות שילוח של מקרר או טלויזיה היא כארבעים דולר, לפתע זה זינק פי עשר".
"אני מסתכל על השחקנים בשרשרת השינוע - יבואנים ויצואנים, המשלחים והנשאים, כלומר המטוסים והמשאיות. מבחינת פתרון בו בחרנו, אנו כמו בוקינג דוט קום. יש כאן מוכרים שצריך לאפשר להם למכור באופן דיגיטלי וגם קונים. ובאמצע יש פלטפורמה שמחברת בין הצדדים. הקונים והמוכרים יכולים להיות מכל צד".
"כיצד התחלנו? פנינו למשלחים ואמרנו להם שאנו יודעים שקשה להם להתמודד עם המחירים, אנחנו העלינו את המחירים לפלטפורמה שלנו, פלטפורמה פשוטה. אנו יצרנו מצב בו יכולים לבצע מסחר דיגיטלי עם יבואנים ויצואנים, בדיוק כמו בוקינג. זו מערכת פשוטה - יבואן ויצואן מכניסים את הפרטים שלהם - ומקבלים הצעות מחייבות מחברות שמבצעות את השינוע - ובסוף הסחורה מגיעה. ויש יכולת לנהל הזמנות וגם לעקוב אחרי הסחורה".
"מעבר לכך טיפלנו בחיבור המורכב בין מטוסים, אוניות ומשנעים. רכשנו לשם כך חברה אשר נקראת WEB CARGO – ואחרי הרבה עבודה יצרנו רשת שבה ניתן בזמן אמת לדעת בכל חברת תעופה מה הקיבולת שלה, מה המחיר הדינאמי. ולמי שלא חייב לשלוח את הסחורה מיידית יש גם יכולת לחסוך. כבר כיום בעבודה מול המשלחים 35% מקיבולת חברות התעופה כבר על הפלטפורמה שלנו. 3500 משנעים כבר עובדים עם פתרונות שלנו. 13 אלף יבואנים ויצואנים עובדים דרכנו ואנו עושים פיילוטים עם חברות פורצ'ן 500".