סגור
כנס עסקים הדור הבא - יובל קסטן
(צילום: אביגיל עוזי, צילום וידאו: גו לייב שידורים)

עסקים - הדור הבא
"אל תכניסו בוט AI באזורים שהם הפנים של העסק"

את הדברים אמר יובל קסטן HoneyBook CPO בכנס "עסקים - הדור הבא" של כלכליסט בשיתוף ישראכרט. הוא הוסיף כי "בינה מלאכותית לא תחליף את בעלי העסקים אבל המתחרים הישירים שלהם, שכן משתמשים ב-AI, עלולים להחליף אותם"

"בינה מלאכותית לא תחליף את בעלי העסקים אבל המתחרים הישירים שלהם, שכן משתמשים ב-AI, עלולים להחליף אותם", כך אמר יובל קסטן HoneyBook CPO בכנס "עסקים - הדור הבא" של כלכליסט בשיתוף ישראכרט.
קסטן סיפר כי בשנה וחצי האחרונות האניבוק בנתה המון פיצ'רים באמצעות AI ולמדה כי המשתמשים של פלטפורמת החברה מאוד אוהבים את הפיצ'רים ומשתמשים כל שבוע באותם פיצ'רים שפורסמו באמצעות AI.
האניבוק היא פלטפורמה לניהול עסקים קטנים המשרתת למעלה מ-100 אלף עסקים עצמאים בארה"ב, יותר מ-11 מיליארד דולר נסלקו במערכת, היא שירתה 25 מיליון לקוחות. החברה מעסיקה 230 עובדים בישראל ובארה"ב.
"טרגדיית ההצלחה של עסקים קטנים היא שככל שהם יותר מצליחים כך הם יותר נקברים תחת ניהול העסק. ככל שיותר צומחים כך יותר ויותר מתרחקים מהקראפט שלהם, מהכישרון שלשמו הקימו את העסק. אחותי האדריכלית, ועוד הרבה יזמים אחרים הקימו את העסק כי הם האמינו שיש משהו ייחודי שהם יודעים לעשות. אבל קצת אחרי ההקמה הם מבינים ש-80% מהזמן הם צריכים לעסוק בשיווק, גבייה, למידה, ניהול לקוחות ועוד".
"אנחנו מאמינים שמהפיכת ה-AI מסוגלת להפוך את המשוואה – ש-80% מהזמן בעלי עסקים יעסקו בליבה שלשמה הקימו את העסק. המלצתי היא בשלב הראשון למפות את העסק: מהיכן פונים אליכם לקוחות, איך אתם גובים תשלומים? מה קורה כשלקוח מסיים פרוייקט – האם אתם מבקשים ממנו שידרג אתכם? שימליץ? כל אלה דורשים המון זמן. הרבה פעמים כשבעלי עסקים ממפים את זה הם מופתעים כי הם חיים את זה אבל אין להם מושג איך התהליך נראה. הדבר הבא שמומלץ לעשות הוא למפות את האיזורים בתהליך שאתם שונאים, אולי הם משעממים, אולי יש בהם הרבה חשש כמו למשל מכתב ממס הכנסה", הוא אמר.
אחרי שממפים את החלקים השנואים, הוא ממליץ ללמוד על המוצרים שפותרים את אותן בעיות. "יש קשת של מוצרים שפותרים את הבעיות האלה", אמר. במערכות האוטומציה ומתן השירותים החכמים יש שימוש נכון ולא נכון. קסטן פירט כמה הנחיות לשימוש נכון במוצרי AI:
1. מידע זה הדבר הכי חשוב בעולם: "תנו למערכת כמו זאפייר או מייד גישה למייל שלכם, להנהלת החשבונות. AI נותן ערך כאשר יש לו מידע", אמר.
2. תמיד הישארו בשליטה – הבעלים הם לרוב הפנים של העסק. אל תכניסו בוט באיזורים שהם 'הפנים' של העסק.
3. הכל מותאם אישית (Personalized) – "אין זכות קיום למסרים גנריים".
קסטן אמר כי 60% מלקוחות האניבוק משתמשים ב-AI על מנת לשפר את העסק שלהם ובטוחים ששימוש ב-AI ייתן להם יתרון. סיילספורס הראתה בסקר כי 70% מבעלי העסקים בדורות הצעירים מאמצים פתרונות AI וזה יורד ככל שעולים בדור עד ל-26% בלבד.
"כל תעשיית הטכנולוגיה הולכת 'All in' על AI ולכן בעלי עסקים חייבים ללמוד ולהשתמש בבינה מלאכותית על מנת לשפר את ניהול העסק", אמר.