TECH TLV"אנחנו מוציאים תובנות ממידע שמגיע ממכוניות, כדי לשפר את המצב בכביש"
TECH TLV
"אנחנו מוציאים תובנות ממידע שמגיע ממכוניות, כדי לשפר את המצב בכביש"
אוטונומו שואפת לתכנן בצורה יעילה את הנסיעה ואת התחזוקה של התשתיות לטווח ארוך", כך לדברי בן וולקוב, מייסד משותף ומנכ"ל Otonomo, בכנס TECH TLV של כלכליסט. "אנחנו מקבלים כ-200 פרמטרים שונים שמתייחסים לנתונים כמו איכות הכביש, מזג האוויר או זיהוי תאונות בזמן אמת. ואז לוקחים את המידע וחולקים אותו כדי לשפר את מצב התעבורה"
"כל מי שהגיע לכאן היום יודע שלא כיף היום בכבישים", כך לדברי בן וולקוב, מייסד משותף ומנכ"ל Otonomo, בכנס TECH TLV של כלכליסט. "ישנם הרבה גורמים לכך, יותר מכוניות ממה שהתשתיות יכולות להכיל. סנכרון לקוי של רמזורים, מזג אוויר בעייתי, תאונות ותשתיות מיושנות". לדברי וולקוב, רוב הכבישים לא מחוברים כמו תשתיות אחרות, הפעילות בכבישים מתבססת על ניסיון לספק את השירות הטוב ביותר האפשרי בנקודת הזמן שבמהלכה אנחנו משתמשים בתחבורה.
"זו בעיה קשה שלא מאפשרת לתכנן בצורה יעילה את הנסיעה ואת התחזוקה של התשתיות לטווח ארוך. במילים אחרות, זה מזכיר בעיקר ניחוש מושכל. אוטונומו שואפת לשנות זאת. מעבר להיקף התנועה שמדרדר את מצב הכבישים. גם הרכבים נפגעים, כמו גם הנהגים שסובלים", כך לפי וולקוב. אבל מעבר לכך, המצב גורם לאיבוד תל''ג; להגדלת זיהום אוויר ובעיות נוספות המקרינות על תחומים שלא קשורים ישירות לתעבורה.
כדי לספק פתרון יעיל ומושכל לכל הבעיות האלה, אוטונומו בנתה פלטפורמת נתונים שיודעת לקחת מידע ממכוניות ולהוציא מהן תובנות. "יש לנו חוזים עם כל היצרניות הגדולות, פורד, מרצדס וטויוטה", מתגאה וולקוב. "אנחנו לוקחים את התובנות האלה כדי לשפר את המצב בכבישים. המידע משמש כל מיני גופים, ממשלתיים, פרטיים ומסחריים. מדובר על מוביליטי אינטליג'נס".
וולקוב מסביר שהמידע יכול לשמש לשיפור חוויית הנסיעה, לטיפול באירועי קצה כגון תאונות. אבל גם לשיפור של מצב החנייה. "הרעיון הוא לשפר את חוויית הנהיגה, והרכב נותר מאחור מבחינה דיגיטלית, בעיקר לעומת תחומים אחרים. המידע הזה עשיר. מכוניות כוללות מאות חיישנים שאוספים מידע. אנחנו מקבלים כ-200 פרמטרים שונים שמתייחסים לכל מיני נתונים, איכות הכביש, מזג האוויר, אירועים, תמרורים, זיהוי תאונות בזמן אמת. אנחנו לוקחים את המידע וחולקים אותו כדי לשפר את מצב התעבורה".
"חיפשנו חברה שתשלים את המידע שלנו. מצאנו אותה בהרצליה קילומטר מהמשרדים שלנו. החברה ניורה מאפשרת לנו לעבד את המידע ולשתף אותו עם הגופים השונים. כגון משרד התחבורה, נתיבי איילון או חברות אנרגיה כגון Shell או ENEL. ציי רכב משתמשים בו כדי לשפר את יעילות התנועה. אוטונומו נוסדה ב-2015 ומאז אנחנו זזים מהר קדימה. כשמדברים על העתיד של עולם הרכב מדברים על מכוניות חשמליות, על אוטונומיה כמו אצל מובילאיי ומידע שאותו אנחנו שואפים להוביל. אנחנו הופכים את המידע הזה לזמין ושימושי".