סגור
כנס הגיימינג של ישראל - דורי אדר
(צילום: סיני דוד)

ועידת הגיימינג
"AI בלבד לא יכול בשלב זה להתעלות על מעשה ידי אדם"

את הדברים אמר דורי אדר, מנכ"ל ביה"ס לעיצוב משחקים Hands on Games בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף Playtika ו-Google. אדר עוסק בפיתוח והטמעת ידע מקצועי בארגונים לייעול ושיפור תהליכים, וכן הוסיף כי "אנחנו צריכים להסתכל על AI כעל משהו אסטרטגי והוליסטי"

"המטרה של חברה שמפתחת משחקי מחשב היא להחדירו לשוק כמה שיותר מהר ולהשיג מדדים שונים מהר ואז היא צריכה הרבה כסף כדי להכניס לקוחות למשחק ומצד שני יכולת לשמר אותם בו - ואת זה חברות עושות באמצעות תוכן. זה עובד בהלימה ישירה עם כל התפתחות הבינה המלאכותית שיודעת לייצר תמונות בצורה גבוהה", כך אמר דורי אדר, מנכ"ל ביה"ס לעיצוב משחקים Hands on Games בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף Playtika ו-Google. אדר עוסק בפיתוח והטמעת ידע מקצועי בארגונים לייעול ושיפור תהליכים.
"ה- AI היום יכול להביא תוצאות מצוינות", אמר אדר והציג תמונת רקע שעיצבו מעצבי בינגו בליץ' (משחק וידאו). "הוא לא שלם בשום צורה, אבל יש פה איזו שהיא אוירה, קומפוזיציה. את זה הם יעבירו למודל שפיתחנו עבורם והוא ישפר את התמונה, יעשה את הרקע אחיד ויפה יותר ואת התמונה הזו ייקחו מעצבי הסטודיו, יעברו עליה וייצרו משהו שמתאים ב-100% לשפה הגרפית של המוצר ויכול להיכנס כמו שהוא לייצור".
"בטח אתם חושבים לעצמכם 'מדהים. עובדי החברות יכולים ללכת סופסוף לשחק בצד כי ה-AI מקצר להם את הדרך ועושה את העבודה', אבל האמת שזה לא כך. יש בעיה אמיתית בלהטמיע דבר גדול כמו AI בתהליך שחברה רגילה לעשות כבר הרבה מאוד שנים בצורה אחרת", מרגיע אדר את העובדים שחוששים שהבינה המלאכותית תחליף אותם. "ויש כמה סיבות לכך שההטמעה עדיין לא קורית ב-100%. הראשונה היא זמן, אין לאנשים האלה זמן. הם מתחילים את הבוקר בעשר ועובדים עד השעות הקטנות של היום כדי להאכיל את המפלצת שנקראת תוכן, ואז אומרים להם לכו תלמדו AI. זה קשה לביצוע בגלל שאנשים מאוד עסוקים ועד שמתפנה קצת זמן למעצב או מאייר לעבוד עם הכלי, זה יוצא לא משהו. אם לא יודעים לעבוד עם AI יוצאות יצירות לא מלהיבות, אבל אחת לכמה זמן מאיירת או מעצבת מצליחה לייצר תמונה טובה ואז נכנס הפחד של האנשים האלה שהנה הגיעו הבוטים להחליף את העובדים.
"תנו לי להרגיע אתכם, זה לא נכון וזה לא עובד ככה. העניין עם AI שבלי הבנה ועבודה משותפת הוא מייצר תוצאות פחות טובות מהמקור או בינוניות או משעממות. עבודה של מכונה בלבד לא יכולה בשלב זה להתעלות על מעשה ידי אדם", מסביר אדר.
לדבריו, מחשבה על עבודה עם מכונה ככזו שתחסוך זמן ותשפר את העבודה זו לא המחשבה הנכונה. "לקחנו עשר תמונות שאפשר למצוא במשחקי חברות גיימינג. החוט המקשר שהן מגיעות מאותו יוצר. לימדנו את המכונה על הסגנון של התמונות ומיד מאותם אייטמים אפשר לייצר נוספים שלא היו קיימים קודם לכן וככה מגדילים את השפה הויזואלית שלנו. מכל התמונות שהמכונה מייצרת נבחר אחת ונעשה עליה עבודה ויש לנו סגנון חדש. כל העבודה הזו לוקחת שלוש שעות. הרבה חברות אומרות שזה מגניב וחוסך זמן אבל זה עדיין לא זה. התפיסה הזו לא נכונה", הוא אומר.
"אנחנו לא צריכים להסתכל על AI כעל כלי שחסך לנו הרבה זמן אלא כעל משהו אסטרטגי והוליסטי. באמצעותו אנחנו יכולים לקצר משמעותית את הטיים טו מרקט שלנו, ולייצר הרבה וריאציות של המשחק. שהגענו למדדים והטמענו את המשחק בשוק, אפשר לייצר המון תוכן מותאם אישית ותוכן שיביא יוזרים חדשים שנלמד את הדפוסים שלהם ונתאים להם את התוכן שמתאים להם. עבודה עם AI היא אסטרטגית ולא טקטית. ההטמעה לא קלה אבל היא שווה מאד את הדרך. ירית הפתיחה כבר נשמעה וכמה שחקנים כבר על המגרש. השאלה מי יהיו השחקנים שיאמצו את הדבר הזה ושיובילו עם AI משהו שלא ראינו עדיין".