סגור
כנס מקומי קום – טל שניר
(צילום: קובי קואנקס, סיני דוד)

כנס האיקומרס
"בינה מלאכותית עוזרת לצרכנים ולמותגים להיות יותר ספציפיים, יותר יצירתיים ויותר פרודוקטיביים"

כך לדברי טל שניר, Director Google Shopping, בכנס האיקומרס של Google וכלכליסט. "גוגל שיפרה את הנראות והאיכות של תמונות ושל יצירת גרפיקה D3, ויצרה אלגוריתם שמלביש בגד על הצופה - מותגים יוכלו לייצר קטלוג שבו כל אחד יכול להיות הדוגמן", הוא הדגים

בכנס האיקומרס של Google וכלכליסט הציג טל שניר, Director Google Shopping, תמורות בהרגלי החיפוש וכיצד AI משנה את הדרך בה אנו קונים ומוכרים: "בינה מלאכותית עוזרת לצרכנים ולמותגים להיות יותר ספציפים, יותר יצירתיים ויותר פרודוקטיביים".
שניר פתח עם הספציפיות. "אנחנו רואים שאופי החיפוש משתנה. חיפוש טיפוסי של גוגל היה פשטני, "אוזניות". גוגל התאמצה ביכולת להבין את המשתמש כמו שהוא, אבל הגענו למחסומים ואנשים עדיין מחפשים בצורה מעט פשטנית. מודלי השפה האחרונים שהגיעו גרמו לקפיצת מדרגה. הדרך שבה אנשים מחפשים משתנה, הרבה פחות כותבים "אוזניות" וכותבים באופן ספציפי יותר: 'אוזניות אלחוטיות לא יקרות שטובות לריצה במיוחד לשמיעת מוזיקה'. זה משנה לגמרי את האינטראקציה ואת תוצאות החיפוש. אם פעם היו עושים את המחקר במקום אחד ואז הולכים לקנות, אז זה הופך להיות למסע יותר הוליסטי ואינטגרטיבי"
שניר סיפר שבגוגל רואים ירידה בחיפושי שופינג קצרים ועליה בחיפושי שופינג ארוכים של שלוש מילים ומעלה והדגים כיצד זה בא לידי ביטוי בקניות. "משתמשים באינטרנט כדי למצוא רעיונות למתנות. בעבר היינו נתקלים ברעיונות גנריים אבל הבינה המלאכותית טובה ברעיונות למתנה. הוספנו את היכולת להגיד בשפה טבעית "רעיונות למתנה לשף חובב שאוהב אוכל איטלקי" ואז גוגל יפרוס את התחום וייתן קטגוריות מעניינות וגם את המוצרים הזמינים לרכישה באתרים".
הנושא השני הוא יצירתיות. "הכלים הטכנולוגיים שאנשים למדו הגיעו גם לשופינג. למה שלא כולנו נהפוך להיות מעצבי אופנה חובבים? אם אנחנו יכולים לחלום את זה אנחנו יכולים לקנות את זה. טקסט שהופך לתמונה שהופכת למוצר זמין לרכישה באתרים. משתמש יכול לכתוב מה שהוא רוצה , גוגל מייצרת ארבע פרשנויות ויזואליות ומשתמשת באלגוריתמי חיפוש תמונה כדי למצוא את המוצרים שקיימים בשוק, כדי למצוא את החלום".
הנושא השלישי הוא הפרודוקטיביות. "בכל מה שקשור לדאטה גוגל שיפרה את הנראות והאיכות של תמונות ויצירת גרפיקה D3 יש מאין. אתה יכול לקחת את התמונות הגנריות של המוצר ולשחק איתן עם רקעים וקריאטיביות והכל בצורה קלה. ישנה אפשרות למשל להעלות חמש תמונות סטילס של אייטם, וגוגל מייצרת תלת מימד".
שניר הדגים נראות של פריטי לבוש גוף שונים, באמצעות פרזנטורים שהולבשו עם AI. "אנחנו בעולם שמותגים יוכלו לייצר קטלוג שאנחנו הדוגמנים והדוגמניות. בחרנו 40 דוגמנים ודוגמניות בעלי מבנה גוף שונה, וגוגל יצרה אלגוריתם שמלביש את הבגד על הדוגמנים. זה פיצ'ר מעולה לצרכנים שיכולים להסתכל על מישהו שיזדהו איתו, וגם עוזר ליצרנים ולמותגים שיוצרים קטלוג שכל אחד מאיתנו הוא הדוגמן או הדוגמנית".