סגור
כנס AI 2024 - דניאל שיכמן, ד"ר זאב פרבמן
(צילום: גו לייב שידורים)

כנס AI
"מהפכת ה-AI תשנה את כל הכלים של יצירת תוכן"

כך אמר ד"ר זאב פרבמן, מייסד שותף ומנכ"ל לייטריקס, בפאנל במסגרת כנס AI של כלכליסט. דניאל שיכמן, מנכ"ל ומייסד שותף בחברת WSC Sports: "בסוף העולם ילמדו אותנו, נראה יותר כלים פרו-אקטיביים שיספקו לנו תוכן פרסונלי ללא התערבות" 

"בקיץ 2022 כשיצא דאלי 2 (מחולל יצירת התמונות של OpenAI – ח"ג) מייסד של חברה שקנינו קיבל גרסת בטא של התוכנה. השתמשתי בה, ותוך 5 דקות הבנתי שכל התחום שלנו הולך להשתנות כי המערכת פתרה בעיות שפעם היינו צריכים דוקטורט כדי לפתור אותן", כך אמר ד"ר זאב פרבמן, מייסד שותף ומנכ"ל לייטריקס, בכנס AI של כלכליסט.
בפאנל שנערך במסגרת הכנס בהנחיית עורך CTech אליחי וידל השתתף פרט לפרבמן גם דניאל שיכמן, מנכ"ל ומייסד שותף בחברת WSC Sports. בין הנושאים שעלו בפאנל היו כיווני ההתפתחות העתידיים של כלי יצירת מדיה על רקע מהפכת הבינה המלאכותית, והסיכונים שהם עלולים ליצור.
זאב ודניאל, אנחנו עוסקים בתחום שנשמע כמו מדע בדיוני. מה האינטרקציה הכי מטורפת שהיתה לכם עם יישום של AI ו"פוצצה לכם את המוח"?
שיכמן: "אני בשבועיים האחרונים רואה את כל הכלים החדשים שפותחו ונוגעים לתכנות ומאפשרים למי שיש לו אפס ידע בתכנות לקחת 3 כלים ולפתח איתם מערכות מורכבות. אתה בעצם עושה סקרין שוט ב-Claude ויכול לתכנת מוצרים מורכבים. עוד חודשיים אדם עם אפס ידע יוכל לייצר קוד מורכב לגמרי לבד".

1 צפייה בגלריה
כנס AI 2024 דניאל שיכמן ו ד"ר זאב פרבמן בשיחה עם אליחי וידל
כנס AI 2024 דניאל שיכמן ו ד"ר זאב פרבמן בשיחה עם אליחי וידל
דניאל שיכמן וד"ר זאב פרבמן בשיחה עם אליחי וידל
(צילום: אוראל כהן)

דניאל, המתכנתים שלך בחברה משתמשים בכלים האלה?
שיכמן: "חד משמעית כן. אחד הדברים הקשים הוא לנסות לשכנע מישהו שכבר יודע לתכנת ורגיל לעבוד בעצמו להסתמך על הכלים החדשים, אבל כל התעשייה מבינה שלשם צריך לזוז והיכולות מדהימות".
מה משפיע על כיווני ההתפתחות של החברות שלכם יותר, האם זה הטכנולוגיה שמכתיבה את הטון והקצב או דרישת הלקוח?
פרבמן: "בתחום שלנו הבנו שהפרדיגמה השתנתה. עשינו גרפיקה בצורה אחת, ועכשיו הולכים לעשות אותה בצורה אחרת. אתה מבין שהכלים שנמצאים בשוק בכל מה שקשור לסושיאל – הכל הולך להשתנות. אנחנו רואים בכך הזדמנות להיכנס לשווקים חדשים".
לדברי פרבמן, "בסוף לקוחות רוצים לייצר תוכן בצורה יותר זולה, אבל הם לא ממש מבינים איך לעשות את זה בשלב של שינוי הפרדיגמה".
דניאל, תסביר בבקשה מה עושה WSC SPORT.
שיכמן: "יש לנו פלטפורמה שיודעת לייצר תוכן שנוגע לשידורי ספורט בכל נושא. אנחנו יודעים לגעת באוהדים בכל פלטפורמה. אנחנו עובדים עם 500 גופים, ואם למשל אתם צורכים היילייטס באיזושהי פלטפורמה כנראה שהוא עבר דרך המערכת שלנו שמקבלת 1'000 משחקי ספורט ומנתחת כל דבר שקורה, בין אם זה סל, התלבות של אוהדים או קריין. על בסיס כל הדאטה הזה שנאסף, הלקוחות יכולים לבוא אלינו ולבקש שמחצית המשחק לייצר להם למשל היילייט מהמשחק".
דניאל, הלקוחות שלכם זה ערוצי טלוויזיה ובעלי הזכויות?
שיכמן: "בהחלט, אנחנו ביזנס b2b שמאפשר לייצר כל סוג תוכן לכל סוג אוהד בלי הבנה בעריכת וידיאו. אם ראיתם היילייט כנראה שהוא נוצר על ידינו. בסוף כחברות מוצר מה שמניע אותנו הוא הערך שניתן ללקוח בסוף. לשם אנחנו מכוונים".
בעצם כל התוכן של הספורט שמשודר יושב אצלכם, ואתם יכולים לאסוף ממנו כל דאטה שתרצו. זה משהו שנותן לכם רעיונות תוך כדי תנועה? אתם רואים מה יש לכם ומזה גוזרים את היישום?
שיכמן: "כן, לגמרי. אנחנו רואים הרגלי צריכה של צרכנים, למשל העדפה של תוכן ורטיקלי, רואים שיש העדפה של צרכנים לקבל תוכן על שחקנים. בסוף אתה בא ללקוחות ועוזר להם להבין מה לעשות יותר. למשל, למכור יותר מרצ'נדייז של סוג מסוים של ספורט. בסוף ספורט הוא תוכן ואנחנו עוזרים ללקוחות שלנו להבין מי האוהדים שלהם".
דניאל, מה עובד טוב יותר – זום אין על שחקנים במהלך משחק או תקציר שלו?
שיכמן: "חד משמעית זום על שחקנים. השחקנים עברו לפרונט. התוכן על השחקנים הוא התוכן הכי נצפה שלנו".
זאב, ניסיתי את ה-LTX סטודיו החדש שעדיין בבטא ואחרי כל ה-GPT ומחוללי התמונות והאנימציה שכבר קיימים בשוק בפעם ראשונה הרגשתי שאני מצליח להעביר מחשבות ערטילאיות לחלוטין לגרפיקה.
המוצר שלכם הוא ללקוחות או עוד פעם למשרדים ולביזנס יותר?
פרבמן: "אנחנו מכוונים לאנשים שמתעסקים הרבה בפרה-פרודקשן, משרדי פרסום, אנשים שחושבים לייצר סדרות טלוויזיה או סרטים בשלבים הראשונים של הפרויקט. כאלה שרוצים מהר לחלוק עם אנשים את הרעיון שלהם כדי לקבל מימון וכו'. ככל שהטכנולוגיה תתקדם נוכל להיכנס יותר עמוק ל-funnel של הפרודקשן כי חלק ממנו אפשר יהיה לעשות באמצעות המערכת שלנו".
בוא ננסה ללכת 5-10 שנים קדימה. איפה נראה את עולמות התוכן והמדיה החדשים. לאן נגיע?
פרבמן: "כל הכלים של יצירת תוכן הולכים להשתנות. כל האינטרקציה שלנו עם מכונות תשתנה. הממשקים שאנחנו משתמשים בהם - הכל הולך להשתנות. בשנייה שנוכל לעשות גרפיקה בצורה זולה נוכל לייצר עולמות וירטואליים – מה ששמור כעת רק לענקיות המדיה - בתקציבי אינדי. כרגע חלק מהבעיה של יוצרי תוכן הוא שתקציב של סרט מודרני הוא עצום. בשנייה שנצליח להוריד עלויות נראה דברים מדהימים".
דניאל: "הנבואה ניתנה לשוטים. היום רגילים לכלים שאנחנו מפעילים אותם, בסוף העולם ילמד אותנו. נראה כלים פרו-אקטיביים. אתה תגלול בסושיאל והתוכן ייווצר במיוחד עבורך. יש עוד דרך לעבור, אבל כל העולם הזה יהיה פרו אקטיבי ומוכוון פר יוזר. בסוף המערכת תלמד אותנו, תהיה פרו-אקטיבית ואנחנו פחות נפעיל אותה בהרבה מקומות".
מה התסריט העתידני שלכם – האם אתם יותר אנשי הסרט Terminator וחוששים שהמכונות ישמידו אותנו או יותר אנשי הסרט Her שמדבר על מערכת יחסים שבין אדם למכונה?
שיכמן: "נקווה שאנחנו לא בתסריט של Terminator. המין האנושי חזק ושאפתני נקווה שנמצא איך להתמודד עם הדברים".
פרבמן התייחס לאחד המשתתפים שהיו אמורים להשתתף בכנס, גלעד טלמון מנכ"ל Yoom שגויס למילואים ולכן לא יכול היה להגיע: "כשאחד מהאנשים במילואים – אתה לא יכול לתהות אם באחד מתרחישי האימים אין היגיון. נקווה לטוב".