ועידת הגיימינג"בשנה הבאה נייצר 50 משחקים, שנה אחריה 500 ועוד שנתיים 5,000 - עם 30 עובדים בלבד"
ועידת הגיימינג
"בשנה הבאה נייצר 50 משחקים, שנה אחריה 500 ועוד שנתיים 5,000 - עם 30 עובדים בלבד"
כך אמר אילן גרייצר, מייסד משותף ומנכ"ל Playo.ai בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה; איזי וידרה, שותף מנהל בקרן Remagine Ventures, ציין: "GenAI בגיימינג זו לא רק טכנולוגיה, אלא כלי שמאפשר לנו לחשוב מחדש על כל חוויית המשתמש"
"בשנה הבאה נייצר יותר מ-50 משחקים, שנה אחר כך נייצר יותר מ-500 משחקים ובעוד שנתיים נייצר יותר מ-5,000 משחקים, וכל זה עם צוות של 20 או 30 עובדים בלבד", כך אמר אילן גרייצר, מייסד משותף ומנכ"ל יצרנית המשחקים Playo.ai, בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה.
החזון של גרייצר וחברת Playo.ai הוא מרחיק לכת: יצירת משחקים שלמים באמצעות בינה מלאכותית. "אנחנו מסוגלים לייצר 100% מהמשחק ב-AI", הצהיר גרייצר והדגים בפני באי הוועידה כיצד המערכת שפיתחה החברה מסוגלת לייצר משחק שלם באופן אוטומטי, תוך דקות ספורות. הוא הדגיש כי המהירות רק תלך ותגדל.
הטכנולוגיה שהציג גרייצר משלבת מגוון כלי AI ליצירת כל אלמנט במשחק - מהעיצוב והלוגיקה ועד האמנות והמוזיקה. "כרגע זה עולה לנו 3 דולר ויירד לפחות מדולר", הסביר גרייצר על העלות המינימלית של ייצור משחק בודד, "זה לא רק דיסרפשן לתעשייה, זה מחליף חלקים שלמים בה".
התוכניות העתידיות של החברה שאפתניות במיוחד. לאחר השקת סדרת המשחקים הראשונה בסוף ינואר, החברה מתכננת להגדיל את קצב הייצור באופן דרמטי – כאמור, מ-50 משחקים בשנה הראשונה ועד ל-5,000 משחקים בשנה השלישית, עם צוות של פחות מ-30 אנשים.
"המנוע מתאמן על כל מי שמשחק אז המשחקים נהיים יותר טובים ויותר יפים", הדגיש גרייצר. הוא פנה לקהל שהביט על המשחק שהציג ואמר: "זו הגרסה הכי מכוערת של המשחק שלנו שאי פעם תראו, כל שבוע – בדומה להתפתחות של כלי ה-AI החיצוניים שבהם אנחנו משתמשים - זה יהיה יותר טוב ויותר מרשים".
גרייצר הדגים את הטכנולוגיה בזמן אמת בפני באי הוועידה. "זה המטא פרומפט ששולחים", הסביר כשהוא מציג את כלי הפיתוח, "הוא הולך בונה את העולם, את כל מה שקורה במשימה, מתכנן ומחלק לשלבים. המערכת משתמשת במגוון כלים חיצוניים כמו Suno למוזיקה ומידג'רני לעיצוב הרצפה. רוב האובייקטים הם pre-made, אבל בקרוב נעבור ל-full realtime".
את ההקשר הרחב יותר למהפכה סיפק איזי וידרה, שותף מנהל בקרן Remagine Ventures, המתמחה בהשקעות פרי-סיד בתחומי הגיימינג וה-GenAI. לדבריו, לפי סקר שפורסם בשבוע האחרון, 73% ממפתחי המשחקים משתמשים בג'ן AI ו-88% מתכננים לאמץ AI בעתיד הקרוב. "המסר שלי למפתחים הוא תתחילו להשתמש בכלים האלה כי זה הולך להיות העתיד".
וידרה הציג נתונים מרשימים על האימוץ המהיר של הטכנולוגיה בתעשיית הגיימינג: "בארבע השנים הקרובות התחום של בינה מלאכותית בגיימינג הולך לזנק ב-100% עם גידול של 18.7% בשנה", אמר והדגיש כי "רק ב-2024 הושקעו יותר מ-2.44 מיליארד דולר ב-AI בתחום הגיימינג".
וידרה פירט את השימושים העיקריים של בינה מלאכותית בתעשיית המשחקים, הכוללים יצירת נכסים דיגיטליים מותאמים אישית, עולמות וירטואליים, הנפשה והפיכת המשחק לאינטליגנטי יותר באמצעות התאמה אישית של התוכן לשחקן.
וידרה הציג למשתתפים סרטון שבו נראה פרויקט חדשני בשם "ג'נסיס" (Project Genesis) - מנוע פיזי המבוסס על קוד פתוח המסוגל לייצר נכסים דיגיטליים ולהנפיש אותם בצורה מדויקת מבחינה פיזיקלית.
לדבריו, בשנה הבאה הז'אנרים יהיו חדשים לגמרי, כשהמנוע לומד ומשתפר מכל שחקן. "זה הקטע של לייב", הדגיש, "המשחקים נהיים יותר טובים בכל ז'אנר, וכל מי שנשענים עליו בחוץ - התמונות, וידאו, אנימציות - המנוע שלנו הולך החוצה ומביא אותם".
"העתיד של ה-GenAI בגיימינג הוא מזהיר", סיכם וידרה, "היום רואים חוויות משתמש חדשות, התאמה אישית, משחקים אינסופיים והמגמה רק הולכת וגדלה. בינה מלאכותית יוצרת בגיימינג היא לא רק טכנולוגיה, אלא כלי שמאפשר לנו לחשוב מחדש על כל חווית המשתמש".