ועידת הגיימינג"החוויה של גילוי משחקים היום היא לא מספיק טובה, זה כמו ללמוד שחייה בהתכתבות"
ועידת הגיימינג
"החוויה של גילוי משחקים היום היא לא מספיק טובה, זה כמו ללמוד שחייה בהתכתבות"
ערן הלפט, סמנכ"ל מוצר ב-Ludeo, התייחס בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה לאתגרים של התעשייה ולגורמי הכישלון של משחקים רבים. "בנטפליקס אתה רואה סצנה תוך שנייה, בספוטיפיי שומע שיר - אבל במשחקים? תשלם 200 שקל, תחכה כמה שעות להורדה ותקווה שפגעת"; הפתרון של Ludeo? לאפשר לשחק במשחק האמיתי עוד לפני הרכישה
"החוויה של גילוי משחקים (Discovery) היום היא לא מספיק טובה, זה כמו ללמוד שחייה בהתכתבות", כך אמר ערן הלפט, סמנכ"ל מוצר ב-Ludeo, בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה.
לדברי הלפט, קיים כשל שוק משמעותי בתעשיית הגיימינג. "חוויית הדיסקאברי של משחקים, שהיא כה אקוטית להצלחה שלהם, נחותה ביחס למה שמשתמשים רגילים אליו מתעשיית הסרטים והמוזיקה, זאת למרות שתעשיית הגיימינג גדולה יותר מתעשיית הסרטים והמוזיקה ביחד", הוא הוסיף.
הלפט הדגיש את הפער בין חוויית הצריכה בתעשיות השונות: "בערב שישי, כשיושבים על הספה ורוצים לבחור סדרה חדשה, נכנסים לנטפליקס או לאפל TV ותוך שנייה סצנה מתחילה להתנגן. באופן דומה במוזיקה - חבר ממליץ על שיר חדש, פותח ספוטיפיי ומיד אפשר לשמוע. לעומת זאת, בגיימינג התהליך מסורבל - צריך לצפות בסרטונים ביוטיוב, לשלם מראש, להוריד את המשחק ולקוות שפגעת בבחירה".
"לאחרונה רואים שמשחקים הולכים ונכשלים ולא מצליחים לצבור תאוצה, אפילו משחקים שהושקעו בהם מאות מיליוני דולרים של המו"לים הגדולים בעולם", מתריע הלפט. "מדובר בטרנד הולך וגובר. העלויות להביא משתמשים הולכות וגדלות, שיעור ה-conversion לרכישה יורד והמגמה היא של צניחה".
כפתרון לבעיה, Ludeo פיתחה פורמט המכונה "playable content" - היכולת לשחק במשחק האמיתי בלי להוריד אותו. "זה לא דמו, זה המשחק האמיתי לכל דבר ועניין", מדגיש הלפט.
לדבריו, החברה כבר מציגה תוצאות: בשיתוף פעולה עם המשחק היטמן, 15% מהמשתמשים שהתנסו בפלטפורמה רכשו את המשחק. "ככל ששחקן שיחק יותר, הסיכוי שלו לרכוש את המשחק הלך ועלה. זה לא מפתיע - הוא שיחק את המשחק, הוא החליט שהוא אוהב אותו".
"הוויז'ן שלנו הוא לבנות בית חדש לשחקנים וליוצרי תוכן", מסכם הלפט. "דמיינו פלטפורמה כמו יוטיוב שכל התוכן בפנים הוא שחיק. זה מאפשר דיסקאברי יותר טוב, אינגייג'מנט יותר עמוק ותחרות בין שחקנים שונים בקהילה. אני מאמין שזו הדרך החדשה להבין ולצרוך משחקים - להפוך כל צופה לשחקן אקטיבי עוד לפני שהוריד את המשחק עצמו".