ועידת הגיימינג"ה-AI לא יחליף את מפתחי המשחקים - הוא כן הולך להקל על החיים שלהם"
ועידת הגיימינג
"ה-AI לא יחליף את מפתחי המשחקים - הוא כן הולך להקל על החיים שלהם"
כך אמר גלעד טלמון, מייסד משותף ומנכ"ל Yoom, אמר את הדברים בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה: "יש בכלים הללו עושר לא נורמלי שמאפשר דברים שלא ניתן היה לעשות קודם"
"ה-AI לא הולך להחליף את מפתחי המשחקים אבל הוא כן הולך להקל על החיים שלהם", כך פתח את דבריו גלעד טלמון, מייסד משותף ומנכ"ל Yoom בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה.
טלמון הציג כלי בינה מלאכותית ליצירת מודלים, סביבות תלת מימדיות ואנימציה. "יש היום המון כלי AI שנכנסים לנושא של מידול ויצירה, יש בכלים הללו עושר לא נורמלי שמאפשר דברים שלא ניתן היה לעשות קודם - ולעשות אותם בצוותים יותר קטנים", אמר.
לשם דוגמה התייחס טלמון ל-CSM, יצירת סביבת תלת ממד באמצעות טקסט. "לקחת ולאכלס כזאת סביבה באמצעות CSM לוקח שעות בודדות במקום ימים או חודשים", אמר. לאזורים שהם יותר היפר ריאליסטים יש את Splatting Guassian שמאפשר יצירת מודלים תלת ממדיים באמצעות צילום. "הכלים האלה מביאים לתהליכי יצירה הרבה יותר מהירים", הסביר.
בהדגמה הראה כיצד הופכים תנועה אנושית לאנימציה ברמה מאוד גבוה. "אפשר כך להתחיל לייצר סצינות הרבה יותר מציאותיות ממה שניתן היה קודם לכן, ובקלות רבה באופן יחסי. אפשר לעקוב אחרי חפצים, אנשים, המערכת לא רק מייצרת את התנועות אלא גם הבעות פנים והזה מאפשר לייצר כמויות גדולות וברמות גבוהות משמעותית ממה שהיה עד היום.
לא צריך חליפות ובניית סטים ומצלמות. זה מאפשר חופש יצירה מוחלט, ונעשה בזה שימוש לסצינות שנכנסו למשחקים מהשורה הראשונה. אנחנו מניחים שתוך חודשים אפשר יהיה לעשות את זה בבית עם מספר מצלמות כי בסוף AI יודע להבין תנועה. הנושא הזה מביא אותנו ליצירה שהיא הרבה יותר פשוטה ופחות תלויה ביכולות טכניות", אמר.
בה בעת, הדגיש טלמון כי הכלים החדשים לא יחליפו את אנשי המקצועי - לדבריו מדובר בסופו של דבר בכלי סיוע ליצירה, כמו פוטושופ שיכול להעלים אנשים מתמונה כאשר פעם היו עושים את זה ידנית. "זה לא תחליף לכישרון. חייבים שיהיה את הקריאייטעב ברמה הגבוהה, שמנחה את השימוש בכלים הללו.
ה-AI שיעשה אנימציה של מישהו שמרים יד, אבל הרמת יד יכולה להיות בהמון אופציות, לא רוצה להתחיל לכתוב ספר על הרמת היד, הרבה יותר פשוט לייצר אנימציה ראשונית ולתקן", אמר.
לדבריו, הכלים החדשים מספקים יתרון גדול בהיזון חוזר מאוד מהיר, יצירה מאוד מהירה וגם בהגדלת האיכות של התוכן שאנחנו מיצרים - אנחנו יכולים לראות מה ייצרנו ולתקן מהר, בכמויות גדולות יותר ולאיכות גבוהה יותר.
יתרון חשוב נוסף נוגע להרחבת הנגישות של התחום. "אם היום דרוש ידע טכני כדי ליצור משחק, למשל לדעת לייצר תנועה של אנשים באיכות גבוהה - צריך גם ציוד במאות אלפי דולרים, שאותו ה-AI יחליף. היכולת של ה-AI לפשט תהליכים טכניים תנגיש את הפיתוח של משחקים לקהלים שלא היו שם קודם, גם באמצעות חלופה לידע הטכני וגם באמצעות הורדת תקציב".