"בסביבה משתנה תשארו גמישים ואדפטלים לשינויים וקשובים ללקוחות"
"בסביבה משתנה תשארו גמישים ואדפטלים לשינויים וקשובים ללקוחות"
כך אמרה מאיה הנקין, סמנכל״ית פתרונות מוצר ב-Google, בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה: "הדאטה היה מאוד חשוב כדי לייצר קמפיינים רווחיים. היום צריכים למצוא דרכים חדשות למדוד נתונים"
"יש שינויים גדולים בשנים האחרונות בנושא הפרטיות בסביבת האונליין וזה התחיל בסנטימנט צרכני. הצרכנים היוזרים רוצים להבין מה עושים עם הדאטה שלהם שנאסף. משם זה התגלגל לסביבה רגולטורית", כך אמרה מאיה הנקין, סמנכל״ית פתרונות מוצר ב-Google בשיחה עם אליחי וידל, עורך CTech - השניים שוחחו בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה.
"הסיפור הרגולטורי נפתח עם ה-GDP- General Data Protection Regulation באירופה, אבל היום אנחנו רואים חקיקת פרטיות בכל העולם. ב-2024, 75 אחוז מאוכלוסיית העולם יהו תחת איזושהי חקיקת פרטיות. הטכנולוגיה מתאימה את עצמה.
אנחנו רואים שינויים טכנולוגים משמעותיים בעולם הזה, שהתחילו בעולם ה-web עם הקוקיס. קוקיס זו טכנולוגיה מאוד מיושנת, כך שיש גם היגיון בהתחדשות הטכנולוגית הזאת מעבר לרגולציה, אבל את עולמות הגיימינג ובעיקר המובייל גיימינג זה פגש בצורה משמעותית לפני שנה וחצי, עם השינויים שאפל הכריזה עליהם. רואים ירידה במזהים האישיים וזה מייצר אתגרים לחברות המובייל גיימינג.
אנשים נענים לרגולציה ומבטלים את היכולת להזדהות בפני הספקים?
"כשאתה מוריד משחק מחנות האפליקציות, אתה צריך להסכים כדי לחלוק את המידע שלך. צרכנים היום לא נוטים לשתף במידע בקלות והחברות צריכות לחשוב קדימה איך אפשר למדוד, לייצר איזשהו ממשק משתמש מותאם לקוח ולהריץ קמפיינים רווחיים בסביבה שיש בה פחות נתונים.
בעולמות רכישות המשתמשים שפוגשות הרבה מהשחקנים, הדאטה היה מאוד חשוב כדי לייצר קמפיינים רווחיים. היום כשנוצרים הפערים במידע צריכים למצוא דרכים חדשות כדי למדוד ולעשות אופיטמיזציה ולהשאיר את הקמפיינים רווחיים ואת הפעילות רווחית".
איפה זה פוגש את גוגל כפלטפורמה?
"אנדרואיד הכריזה בפברואר השנה על הכונה לצמצם את המזהים האישיים. זה פוגש אותנו ברמה יומיומית בעבודה עם הלקוחות. הצוותים שלי עוסקים לא מעט באיך אפשר למדוד בעולם הזה - איך אפשר להתגבר על פערי המידע. אנחנו מאמינים בפתרונות של Privacy first ששמים את הפרטיות במרכז, מתוך הבנה שפתרונות שלא ילכו בכיוון הזה לא יחזיקו לאורך זמן.
תסבירי על המושג Privacy first
ראשית, מעבר לעולמות של בידול ושימוש במכונת למידה כדי להתגבר על אותם פערי מידע. שנית, הסתמכות הולכת וגדלה על first party data - זה אותו מידע שאתה כשחקן שאוהב את המותג מוכן לשתף, מרגע שעשית Sign in. אתה מזהה את המותג ומרגיש נוח לחלוק מידע.
כמה אחוז מהאנשים מוכנים לתת מידע?
באפל אין ממש מספרים קונקלוסיביים. אני רואה מכל מיני מחקרים שיש עלייה. שאפל יצאה עם השינוי דובר על כ-15 אחוז היום מדברים על 25 אחוז, עדיין לא מספרים גבוהים. אבל first party data זה מעבר למספרים, זו המערכת יחסים שלך עם החברה.
מה כן הם לוקחים? איזה מידע הם יכולים לאסוף במסגרת המגבלות הרגולטוריות?
ברגע שעשית sign in רואים את ההתנהגות שלך ויש מזהה.
יש הבדלים בין משחקי הקז'ואל או כל פלטפורמות אחרות?
במשחקי ה-hyper קצת יותר קשה לייצר את מערכת היחסים של אחד על אחד, אבל זה אפשרי וזה אתגר שהחברות יצטרכו להתמודד איתו.
ומה ההבדלים בין המובייל ל-web?
"במובייל היה תהליך שקרה בבום לעומת הweb. היו צריכים מהר להסתגל לזה. אבל יש עוד דרכים להתמודד עם פערי המידע וזו חשיבה על מעבר למדידה אגרגטיבית. נעלמו לנו המזהים האישיים אבל עדיין אנחנו יכולים למדוד בשיטות חדשות ואגרגטיביות יותר.
לאן הולכים עם כל הכלים האלה בעתיד? ההתנגשות בין הצורך לשאוב כמה שיותר מידע לבין הלקוחות שרוצים לתת מינימום מידע על עצמם?
"אנחנו בתקופה לא ודאית גם בעולמות הפרטיות. אנחנו לא יודעים בדיוק איך השינויים הולכים להיראות ומה ידרשו מאיתנו. כן יודעים שהשוק הולך לכיוון של פרטיות. מה שהכי חשוב זה לשמור על גמישות ואדפטביליות.
חברות מפנימו את הבעיה?
"הן מפנימות כי אין ברירה. זה שיח ער בתעשייה. קשה לשנות גישה כי אלה מערכות שלמות וצוותים שונים שבנויות על שיטות שהתרגלנו אליהן. אנחנו בעיצומו של התהליך ואני ממליצה להישאר אדפטביליים ולהמשיך להשתנות בהתאם".