סגור
פאנל זמן ענן פאנל - בועז מעוז, דויד דריי, אור לנצ'נר, תומר לוי
(סיני דוד)

כנס הענן והדאטה
״כמעט כל המידע שעובר דרכנו מוצא את דרכו לאחת מספקיות הענן״

אור לנצ'נר מנכ"ל ברייט דאטה אמר את הדברים בפאנל במסגרת כנס הענן והדאטה של כלכליסט. בפאנל השתתפו בועז מעוז מנכ"ל גוגל קלאוד, ישראל דויד דריי מייסד משותף ומנכ"ל Anodot ותומר לוי, מייסד ומנכ"ל Logz.io: "אחת הסכנות בריכוזיות של הענן היא שאם שירות אחד נופל, ערים שלמות יכולות ליפול"

"אחת הסכנות בריכוזיות של הענן היא שאם שירות אחד נופל, ערים שלמות יכולות ליפול" – כך אמר תומר לוי, מייסד ומנכ"ל Logz.io, בפאנל במסגרת כנס הענן והדאטה של כלכליסט, שנערך היום במתחם שבע בתל אביב.

3 צפייה בגלריה
כנס ענן פאנל חזון המולטי קלאוד ההיברידי בועז מעוז מנכ"ל גוגל קלאוד ישראל
כנס ענן פאנל חזון המולטי קלאוד ההיברידי בועז מעוז מנכ"ל גוגל קלאוד ישראל
בועז מעוז, מנכ"ל גוגל קלאוד ישראל
(צילום: אוראל כהן)

"אנחנו אוספים דאטה מכל החברות הגדולות בעולם ועוזרים להן להבין בעזרת הדאטה אם תקופים אותן, האם יש סכנה שהאפליקציה שלהן תרד", סיפר לוי, שדיבר בפאנל בהנחיית עורך CTech, אליחי וידל. "סימנס סמארטסיטי מנהלים ערים שלמות בעזרת תוכנה. לקוח שלי סיפר לי שיום אחד רצה להיכנס לחניון, אבל בגלל תקלה בשירות הענן הוא וכל החניונים באזור לא עבדו ונוצר פקק ענק. זה מראה מה ההשפעה על החיים של כולנו, במיוחד בעולם של ריכוזיות. לכן אנחנו עושים מה שאנחנו עושים כדי לעזור לחברות היותר קטנות, שיש להן כמויות גדולות של דאטה, להבין מה חשוב בדאטה".
3 צפייה בגלריה
כנס ענן פאנל חזון המולטי קלאוד ההיברידי מימין אליחי וידל עורך Ctech בועז מעוז מנכ"ל גוגל קלאוד ישראל דויד דריי מייסד משותף ומנכ"ל Anodot תומר לוי מייסד משותף ומנכ"ל Logz.io אור לנצ'נר מנכ"ל ברייט דאטה
כנס ענן פאנל חזון המולטי קלאוד ההיברידי מימין אליחי וידל עורך Ctech בועז מעוז מנכ"ל גוגל קלאוד ישראל דויד דריי מייסד משותף ומנכ"ל Anodot תומר לוי מייסד משותף ומנכ"ל Logz.io אור לנצ'נר מנכ"ל ברייט דאטה
משתתפי הפאנל: אליחי וידל עורך Ctech, בועז מעוז מנכ"ל גוגל קלאוד, ישראל דויד דריי מייסד משותף ומנכ"ל Anodot, תומר לוי מייסד משותף ומנכ"ל Logz.io, אור לנצ'נר מנכ"ל ברייט דאטה
(צילום: אוראל כהן)

בועז מעוז, מנכ"ל גוגל קלאוד ישראל, סיפר על השינויים שהיו בתחום שירותי הענן בשנים האחרונות: "הענן שאנחנו מציעים היום הוא לא אותו ענן שהצענו לפני שנתיים, שלוש שנים או ב-2006. הוא משתנה ומתפתח. לפני חמש או 10 שנים ארגונים אמצו שירותי ענן בגלל חיסכון בעלויות או הורדת חסמים. הענן גם היה ממוקד יותר בתשתיות. היום, אנחנו שומעים מלקוחות איך הענן עוזר להם לעשות טרנספורמציה דיגיטלית, ואיך הוא מאפשר ליצור בידול תחרותי. התפקיד של שחקני הענן הוא להביא חדשנות טכנולוגית, להביא את הכלים החדשניים ביותר, להוריד את הלחץ מהלקוחות כדי שיוכלו להביא חדשנות עסקית. השיחה כיום בתחום אי בעיקר על דאטה, איך אפשר לעזור לחברות ההזנק לעשות שימוש נכון בדאטה ולקבל תובנות טובות".
3 צפייה בגלריה
כנס ענן פאנל חזון המולטי קלאוד ההיברידי תומר לוי מייסד משותף ומנכ"ל Logz.io
כנס ענן פאנל חזון המולטי קלאוד ההיברידי תומר לוי מייסד משותף ומנכ"ל Logz.io
כנס ענן פאנל חזון המולטי קלאוד ההיברידי תומר לוי מייסד משותף ומנכ"ל Logz.io
(צילום: אוראל כהן)

אור לנצ'נר, מנכ"ל ברייט דאטה, הרחיב על חשיבות החיבור בין דאטה לענן. "אנחנו מהחברות הגדולות בעולם בכל מה שקשור לאסיף מידע פומבי מהרשת", הוא אמר. "כמעט כל המידע שעובר דרכנו מוצא את דרכו לאחת מספקיות הענן ונשמר שם, על ידינו או על ידי אחד מ-15 אלף הלקוחות שלנו. כחברה שצריכה שירות ענן לעצמה אנחנו מולטי-קלאוד. נהיה קל יותר ויותר לשלב שירותי ענן או לדלג בין שירותים של ספקים שונים. זה יותר ויותר משחק של מחיר, ועם השקעה אפשר לעבור בין ספקים. המידע שנשמר בענן בדרך כלל משמש כדי להיות יעיל יותר בפעילות שלך כחברה. חברות סחר מקוון שעובדות אתנו יודעות לתמחר טוב יותר את המוצרים שלהן בזמן אמת כדי לייצר מכירות, וזה נכון כמעט לכל תעשייה בעולם. השימוש המרכזי של ענן הוא דאטה, וזה רק הולך וגדל בצורה אקספונניצאלית".
דויד דריי, מייסד ומנכ"ל Anodot, דיבר על התפתחות אופן השימוש בענן: "היה בשנים האחרונים שינוי מטאורי באופן השימוש בענן. אנחנו ממציאים מחדש את נושא הבינה העסקית, וזה מתחבר לעולם הענן ולמערכות מרובות ענן. מי שהמציאה את שוק הענן זו אמזון, אחריה באו גוגל ומיקרוסופט. הענן הרבה יותר יקר מהעולמות האחרים, פי 2 יותר יקר מעולמות הדאטה-סנטרים. אבל היתרון הגדול הוא בקלות שאתה כסטארט-אפ יכול להשתמש באקסטרה שירותים, צריך פחות לפתח ולהתאמץ להמציא את הגלגל החדש. שם לענן יש יתרון גדול. וברגע שאת בתוך הענן, קשה לצאת ולחזור אחורה. לפני שבע שנים הוצאות הענן היו 25 מיליארד דולר, היום הן 300 מיליארד דולר. הגדילה המטאורית של הענן הביאה משחק חדש שבו חברות מחפשות להוריד עלויות על ידי בחירה בין ספקי ענן שונים".