סגור
מימין חנן פרידמן ג'וליה הוגט ניר צוק סיימון אנהולט ועידת לונדון
מימין חנן פרידמן, ג'וליה הוגט, ניר צוק וסיימון אנהולט

בכירי ההייטק, העסקים והפיננסים יגיעו ללונדון לוועידת Mind The Tech

הוועידה השנתית של כלכליסט ובנק לאומי חוזרת ללונדון בפעם השישית. הוועידה, שתיערך ב־16–17 בספטמבר, תפגיש בכירים ובכירות מהגופים הפיננסיים והעסקיים הגדולים בבריטניה ואירופה עם יזמים ומשקיעים מובילים מישראל  

ועידת Mind the Tech השנתית של כלכליסט ובנק לאומי חוזרת ללונדון בפעם השישית ותשוב להתמקד בתמיכה ובקידום ההייטק הישראלי. הוועידה תכלול מפגשים בין בכירים ובכירות מהגופים הפיננסיים והעסקיים הגדולים בבריטניה ואירופה לבין יזמים ומשקיעים מובילים מישראל. האירוע ייפתח ב־16 בספטמבר באירוע נטוורקינג ויימשך ביום למחרת עם הוועידה המרכזית, הכוללת הרצאות, דיוני שולחנות עגולים, מפגשי B2B אקסקלוסיביים ופיצ'ים של יזמים ישראלים.
ועידת Mind the Tech London 2024 תשים דגש על טיפוח הקשרים בין קהילת ההייטק הישראלית לבין עמיתיה בלונדון, אחת מבירות העסקים וההשקעות המובילות בעולם. הוועידה תתמקד השנה באתגרים העומדים בפני המגזר הטכנולוגי, ברמה המקומית והגלובלית, כולל אי־יציבות פוליטית והשלכות המיתון העולמי.
4 צפייה בגלריה
הווארד דובר ליאת שוב אנדריי בראסובנו סטיב קנלה ועידת לונדון
הווארד דובר ליאת שוב אנדריי בראסובנו סטיב קנלה ועידת לונדון
מימין: הווארד דובר, ליאת שוב, אנדריי בראסובנו וסטיב קנלה ועידת לונדון
מאז ועידת כלכליסט האחרונה בלונדון הרבה השתנה בישראל, אך השדרה החזקה של חברות ההייטק הוותיקות נותרה יציבה ואף הלכה והתחזקה. מעולם לא היו בישראל כל כך הרבה חברות שמוכרות ביותר ממיליארד דולר בשנה ונסחרות בשווי של יותר מ־10 מיליארד דולר.בין הנושאים שיידונו בוועידה: חוסנה של תעשיית ההייטק הישראלית מול אתגרי השוק הגלובליים והמקומיים, עם דגש על אבטחת סייבר — תחום שבו ישראל ממשיכה להוביל. בנוסף, נבחן כיצד ענקית ההשקעות Accel רואה את התפתחותה של ישראל כמרכז טכנולוגי וכיצד היא ממשיכה למשוך השקעות עולמיות.
הכנס יציע גם מבט על מגמות הפינטק והבנקאות הדיגיטלית, והשפעת הבינה המלאכותית על התעשיות מסורתיות. בנוסף, יינתן דגש לתחום המדיה והבידור, שבו הטכנולוגיה משחקת תפקיד מכריע בעיצוב המגמות העתידיות. בין הנושאים שיידונו: השפעת הבינה המלאכותית על תחום המדיה, כיצד טכנולוגיה חכמה משנה את הדרך בה אנו צורכים תוכן, ואילו אפשרויות חדשות היא פותחת בפני יוצרי תוכן. כמו כן, ייבחן תפקידם של ערוצים חדשניים ביצירת חוויות תוכן מתקדמות והמפגש בין חדשנות טכנולוגית לעולמות הספורט והבידור.
4 צפייה בגלריה
בפתיחת הוועידה נארח את מיכאל לוי שפועל ברחבי העולם לשחרור החטופים בעזה ובהם אחיו אור, שנחטף מהמיגונית בה נרצחה אשתו עינב. בבית נותר בנם אלמוג בן השנתיים וחצי שגדל אצל סבא וסבתא עד לשחרורו המיוחל של אביו
בפתיחת הוועידה נארח את מיכאל לוי שפועל ברחבי העולם לשחרור החטופים בעזה ובהם אחיו אור, שנחטף מהמיגונית בה נרצחה אשתו עינב. בבית נותר בנם אלמוג בן השנתיים וחצי שגדל אצל סבא וסבתא עד לשחרורו המיוחל של אביו
בפתיחת הוועידה נארח את מיכאל לוי שפועל ברחבי העולם לשחרור החטופים בעזה ובהם אחיו אור, שנחטף מהמיגונית בה נרצחה אשתו עינב. בבית נותר בנם אלמוג בן השנתיים וחצי שגדל אצל סבא וסבתא עד לשחרורו המיוחל של אביו
בתום הדיונים במליאה, יצטרפו המשתתפים לסדרת מפגשים בפורמט של שולחנות עגולים, שבהם ידונו בכמה מהנושאים המרכזיים של הוועידה. בשולחן העגול הראשון יובילו בכירי לאומיטק דיון בנושא: "חמישה דברים שצריך לדעת על טכנולוגיה באירופה". בשולחן עגול נוסף, בהובלת לשכת המסחר ישראל־בריטניה ו־London & Partners, ידונו המשתתפים בסוגיות חיוניות בתחום ה־AI, ויבחנו כיצד להעצים את העסקים באמצעות כלים חדשים תוך הבנת דרישות הרגולציה. בשולחן העגול השלישי, שייערך בשיתוף בורסת לונדון, נציגי UK–Israel Tech Hub ו"קהילת יזמיות" יפגשו בכירים בתעשייה עם סטארט־אפיסטיות ויזמיות לדיון על השפעת הגיוון המגדרי על תוצאות ההשקעה, ויחלקו מניסיונן כיצד לצמצם את הפערים.

נבחרת של 20 סטארט אפים

לצד המפגשים והדיונים יפעל אולפן ראיונות וידאו שבהם ישוחחו עיתונאי כלכליסט ו־CTech עם מנהלים, משקיעים וסטארט־אפיסטים על שיתופי פעולה בין יזמים ישראלים למשקיעים בריטים בפרט ואירופים בכלל, החוסן של החדשנות הישראלית, שינוי תעשיות באמצעות בינה מלאכותית, חיבור הטכנולוגיה הגלובלית ללב הפיננסי של לונדון ועוד.
כמו בכל הכנסים הבינלאומיים של כלכליסט, גם לוועידת Mind the Tech London 2024 תצטרף נבחרת סטארטאפים ישראלית שנבחרה על ידי כתבי ההייטק של כלכליסט. כ־20 יזמיות ויזמים ייפגשו במהלך הוועידה עם משקיעים ולקוחות בינלאומיים פוטנציאליים ויציגו פיץ' של הסטרטאפ שאותו הקימו. הפרזנטציות יצולמו בווידאו ויתפרסמו באתר CTech באנגלית.
את הוועידה יפתחו מנכ"ל בנק לאומי חנן פרידמן ומו"ל כלכליסט יואל אסתרון.
במת הוועידה תארח בכירות ובכירים ובהם ניר צוק, מייסד וסמנכ"ל טכנולוגיות, Palo Alto Networks, ענקית הסייבר העולמית שנחשבת היום לחברה הגדולה בתחום. פאלו אלטו שפועלת בעמק הסיליקון ומחזיקה מרכז פיתוח בישראל, רכשה בעשור האחרון לפחות 10 חברות סייבר ישראליות בסכום מצטבר של כשני מיליארד דולר. צוק ידוע כדובר ישיר, שלא מהסס להביע את דעתו בראיונות עיתונאיים בצורה ישירה על כל תחום שנוגע לעסקיו ־ מהמתחרים ועד לפוליטיקאים.
סיימון אנהולט, המומחה המוביל בעולם למיתוג מדינות והיועץ הראשי של המיזם Brand IL – מיזם ייחודי של קבוצת יזמים ופילנתרופים שגייס היועץ האסטרטגי מוטי שרף שמטרתו הובלת מהלך ארוך־טווח לקידום המיתוג והמוניטין של ישראל. הוא עומד בראש אנהולט ושות', משרד ייעוץ לממשלות שעובד כבר יותר מ־20 שנים עם נשיאי מדינות, ראשי ממשלה, בני מלוכה וממשלות ביותר מ־60 מדינות, ערים ואזורים.
הוועידה תשים דגש על טיפוח הקשרים בין קהילת ההייטק הישראלית לבין עמיתיה בלונדון, אחת מבירות העסקים וההשקעות המובילות, ותתמקד בין היתר באתגרי השוק הגלובליים

הווארד דובר, סגן ראש עיריית לונדון לעסקים, אחראי בתוקף תפקידו לסייע לחברות לונדוניות לפתח קשרים עם חברות גדולות ולהשיג חוזים גם עם ארגונים בינלאומיים. דובר, לשעבר מנהל האסטרטגיה של קבוצת קנרי וורף ומועמד מטעם מפלגת הלייבור לפרלמנט, שולט בתקציב של 400 מיליון פאונד מטעם העירייה.
ג'וליה הוגט, מנכ"לית בורסת לונדון, הבורסה הגדולה באירופה ואחת החשובות בעולם. הוגט בעלת ותק של כשני עשורים במערכת הפיננסית, מובילה את בורסת לונדון כבר שלוש שנים ואחראית לאסטרטגיה ארוכת הטווח של המוסד הפיננסי.
אנדריי בראסובנו (Andrei Brasoveanu), שותף ב־Accel קרן הון סיכון גלובלית, שמנהלת נכסים בשווי של מיליארדי דולרים והשקיעה עד היום במעל ל־300 חברות בעולם. עם 650 מיליון דולר שבקופת הקרן השמינית, אקסל השקיעה עד היום בישראל ב־30 חברות בהן מליו, סניק ופייבר. גם בשנה החולפת, מאז תחילת המלחמה בעזה, השקיעה הקרן בשתי חברות ישראליות Cyera ו־Oasis, בצעד שנחשב הבעת אמון בהייטק הישראלי. הקרן נחשבת לאחת מהקרנות המשמעותיות בעולם, עם השקעות מוקדמות בחברות כמו מטא, דרופבוקס וספוטיפיי, וגם לשיאנית ההשקעה ביוניקורנים ישראלים ואירופיים בסבב A שלהם.
4 צפייה בגלריה
ויקטור מורינינו אריק שטילמן רנה רכטמן  אנה פלקין ועידת לונדון
ויקטור מורינינו אריק שטילמן רנה רכטמן  אנה פלקין ועידת לונדון
מימין: ויקטור מורינינו, סמנכ"ל מערכות מידע, צ'לסי; אריק שטילמן, מייסד משותף ומנכ"ל Rapyd; רנה רכטמן, מנכ"ל ומייסד ענקית התוכן לילדים מונבאג; אנה פלקין, מנהלת הפעילות העסקית של TikTok בישראל
דאבור הבל (Davor Hebel) שותף מנהל ב־Eight Roads. לקרן ההשקעות הגלובלית הוותיקה משרדים באירופה, דין, הודו, יפן וישראל ומעל ל־ 300 חברות פורטפוליו בהן השקיעה בשנים האחרונות. הבל שמנהל כיום את פעילות הקרן באירופה, החל את הקריירה שלו בתחום כיזם ולאחר מכן עבד כיועץ אסטרטגי וטכנולוגי בחברת הייעוץ מקינזי.
סול קליין (Saul Klein) שותף מייסד, של קרן ההון סיכון LocalGlobe. בשנת 2012 מינה אותו ראש ממשלת בריטניה אז, דיויד קמרון, להיות השליח הטכנולוגי הראשון של בריטניה בישראל ושגריר עסקי טכנולוגי. קליין היה גם חבר בוועדה המייעצת לשירות הדיגיטל הממשלתי הבריטי.
סטיב קנלה (Stephen Cannella) העורך הראשי של מגזין הספורט הפופולרי בארצות הברית, Sports Illustrated, שנרכש לאחרונה על ידי החברה הישראלית Minute Media, ישוחח במסגרת הוועידה עם אסף פלד, המייסד והמנכ"ל של החברה הרוכשת. השיחה תתמקד בעתיד המדיה ותעשיית הבידור, ובדרכים למינוף הישגי התעשייה המסורתית בעזרת חדשנות הערוצים הדיגיטליים.
Minute Media, שפיתחה פלטפורמת פרסום וידאו ומולטימדיה לתכני ספורט דיגיטליים, משרתת מעל 200 מיליון משתמשים בחודש, כולל כ־1,500 יוצרי תוכן ו־250 שותפי הפצה ב־14 שווקים עולמיים. החברה גייסה עד כה כ־300 מיליון דולר וביצעה רכישות של חברות תוכן דיגיטלי במאות מיליוני דולרים, שהאחרונה בהן היא רכישת מגזין "ספורטס אילוסטרייטד".

כדורגל אנגלי וסייבר ישראלי

ויקטור מורינינו (Victor Murineanu) סמנכ"ל מערכות מידע של קבוצת הכדורגל צ'לסי הוא אחד השגרירים המובילים בבריטניה להגברת המודעות לנזקי סייבר, בין היתר באמצעות גיוס והכשרה טובים יותר לבני נוער ולהוראת מיומנויות סייבר בבתי ספר. מועדוני ספורט גדולים בכלל וקבוצות כדורגל בפרט חשופים היום יותר מתמיד למתקפות האקרים כיוון שהם מחזיקים במאגרי מידע מיה רגישים ביותר על שחקני הקבוצה, פרטי האוהדים מערכות ניהול משחקים ומכירות כרטיסים שנשמרים באתרי האינטרנט שלהם ובאפליקציות.
אריק שטילמן, מייסד משותף ומנכ"ל של Rapyd, יוניקורן הפינטק והתשלומים הדיגיטליים. בשנה שעברה רכשה החברה את PayU GPO ההולנדית תמורת 610 מיליון דולר. בעקבות הרכישה יש ל־Rapyd יכולת ביצוע עסקאות במעל ל־100 מדינות, באמצעות יותר מ־1,200 שיטות תשלום.
אורי גרינבאום, מייסד משותף ומנכ"ל Tipranks, שפיתחה מערכת מחקר למשקיעים, ונמכרה בחודש שעבר לחברת הפינטק הבינלאומית פרייטק לפי שווי של 200 מיליון דולר. לחברה כ־6 מיליון משתמשים פעילים בחודש ומעל ל־50 מיליון משתמשים חודשיים, שמשתמשים במערכות המידע של TipRanks דרך בנקים וברוקרים שמנגישים את השירות ללקוחותיהם. TipRanks מספקת את השירותים שלה למוסדות פיננסים דוגמת בנקים, קרנות גידור, ברוקרים ובורסות בעולם.
4 צפייה בגלריה
דניאלה גלבוע אמה סינקלייר מיה אייזן צפריר ועידת לונדון
דניאלה גלבוע אמה סינקלייר מיה אייזן צפריר ועידת לונדון
מימין: דניאלה גלבוע, מייסדת משותפת ומנכ"לית AIVF; אמה סינקלייר, מנכ"לית EnterpriseAlumni; מיה אייזן צפריר, מנכ"לית לאומיטק
רנה רכטמן (René Rechtman) מנכ"ל ומייסד ענקית התוכן לילדים מונבאג ־ שמוכרת לילדים וגם להורים בזכות להיטי הענק שלה בהן "קוקומלון" ו"בייבי שארק" ־ הסרטון הנצפה ביותר ביוטיוב. מונבאג מייצרת היום תוכן לעשרות מותגים שונים, שמשודרים ביותר מ־100 פלטפורמות סטרימינג ברחבי העולם. רכטמן, שהוביל בעשור האחרון אקזיטים לשתי חברות תוכן טלוויזיוני שבראשן עמד ידבר על האבולוציה של התוכן בעולם הדיגיטלי.
בין הדוברים שייצגו בדיוני המליאה את היזמים והיזמיות של חברות צעירות ומבטיחות תהיה גם דניאלה גלבוע, מייסדת משותפת ומנכ"לית של הסטארטאפ AIVF שפיתחה מערכת ייחודית, מבוססת בינה מלאכותית, לטיוב וייעול טיפולי פוריות. AIVF היא אחת הדוגמאות שיוצגו בוועידה לשימוש ב־AI כדי לחולל חדשנות בתחומים רבים ולהוביל מהפיכות.
עוד ישתתפו בדיונים ובאירועים השונים במסגרת הוועידה: היזמת הסדרתית אמה סינקלייר שהיא הצעירה ביותר שהנפיקה בבורסת לונדון, והמנכ"לית של EnterpriseAlumni שפיתחה מערכת המשמשת למתן פתרונות בתחום ניהול ההון האנושי על ידי שימוש בביג דאטה והענן. אלכס קונופליאסטי, שותף מנהל, Flashpoint Venture Capital, עופר שעיו מנכ"ל Intel Ignite לונדון מישל טייכר נישרי מנהלת השקעות בקוואלקום ונצ'רס, גיא פיגל, ראש תכנית דאטה ובינה מלאכותית ושותף בקרן חץ ונצ'רס, שחר צפריר, שותף מנהל ב־TLV Partners, דפנה ליבר, שותפה למיסים בינלאומיים ועסקאות בארנסט אנד יאנג, סם בני, מייסד ומנכ"ל Platin VC, עתידן טכנולוגי ויזם סדרתי. סיה הוצ'אנגניה שותף בקרן Seedcamp, ניל בריידן, דירקטור השקעות בLondon and Partners ־ סוכנות המסחר, ההשקעות והקידום הבינלאומית של לונדון, אניטה לביאנט, נשיאת לשכת המסחר ישראל בריטניה, קרן שורקין דירקטורית, UK–Israel Tech Hub.

הנציגות הישראלית

בנקאות ותקשורת, רפואה ותעופה – וה־AI שביניהם

את השותפים של כלכליסט בוועידת Mind the Tech London 2024 ייצגו — לצד מנכ"ל בנק לאומי חנן פרידמן — גם ליאת שוב, ראש החטיבה העסקית של הבנק, שאחראית על תיק אשראי של יותר מ־190 מיליארד שקל, ומיה אייזן צפריר, מנכ"לית לאומיטק, זרוע בנקאות ההייטק של בנק לאומי.
כן ישתתף יו"ר בזק תומר ראב"ד שידבר על האתגרים שעומדים בפני שוק התקשורת המקומי ועל הזדמנויות ההשקעה הגלומות בענף. מטעם בית חולים בילינסון ישתתף בוועידה ד"ר אדי איטלמן, מתמחה בקרדיולוגיה, חוקר בינה מלאכותית, בבית החולים בילינסון.
במהלך הוועידה ייפגשו יזמים ויזמות ישראליים נבחרים עם משקיעים בינלאומיים ויציגו את הסטארטאפים שלהם

במהלך הוועידה אנשי מכון היצוא, בראשות יו"ר מכון היצוא אבי בלשניקוב, יפגישו משלחת של יזמים ויזמות ישראליים נבחרים עם משקיעים בינלאומיים שיוכלו להתרשם מהסטארטאפים שלהם.
את שגרירות ישראל בלונדון ייצג בוועידה מתן ספרן, הנספח הכלכלי של ישראל בבירת אנגליה.
מטעם חברת הגיימינג למובייל PAPAYA ישתתף בוועידה אורי פרל, מנהל השיווק של החברה שמגיעה עם משחקי המובייל שלה לקהל של עשרות מיליוני משתמשים. אנה פלקין, מנהלת הפעילות העסקית של טיק טוק בישראל תדבר על תרומתם של יישומי ה־AI למהפיכת הכלכלה היצירתית.
גדעון ארגוב, שותף מנהל בקרן New Era Capital, שמנהלת מאות מיליוני דולרים והשקיעה בין היתר בחברות כמו פאפאיה גלובל, אופטיבייס, וורקיז (workiz) ו־Caja Robotics. כמו כן ישתתפו בוועידה איזי וידרה, שותף מנהל בקרן Remagine Ventures, שמתמקדת בשנים האחרונות בין היתר בהשקעה בסטרטאפים בתחום ה־ GenAI וכלכלת יוצרים ושלומי זפרני, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על, ששווי השוק שלה רשם השנה שיא של 2.43 מיליארד שקל.