הוועידה הלאומית לתשתיות"אמינות לוחות הזמנים של חברות הספנות ירדה ל-30%"
הוועידה הלאומית לתשתיות
"אמינות לוחות הזמנים של חברות הספנות ירדה ל-30%"
עמי דניאל, מנכ"ל ומייסד שותף של Windward אמר בוועידה הלאומית לתשתיות סחר וחדשנות של כלכליסט בנמל אשדוד, כי באמצעות הטכנולוגיה שפותחה בחברה ומבוססת על בינה מלאכותית, "כל מטען נסרק וכך אתה יודע לעקוב אחריו ולהבין איפה הוא נמצא. מתוך 10 מטענים, 8 אנחנו מצליחים לחזות טוב יותר מאשר חברות הספנות"
"כצרכנים פרטיים, כשאנחנו מזמינים מוצר מאמזון אנחנו יודעים בדיוק איפה הוא נמצא, כשאתה מזמין קונטיינר שעולה 15 אלף דולר אתה לא יודע איפה הוא נמצא. זה יוצר דיסוננס". כך אמר עמי דניאל, מנכ"ל ומייסד שותף של Windward, בוועידה הלאומית לתשתיות סחר וחדשנות של כלכליסט בנמל אשדוד.
"האמינות של לוחות הזמנים של חברות הספנות ירד מ-80% לפני הקורונה ל-30%-40% היום. כלומר רק כשליש הקונטיינרים שהזמנת יגיע בזמן שאמרו לך. יש כאן בעיה ענקית. הקריסה של שרשראות האספקה בזמן הקורונה עזרה לנו להבין את זה.
לטענתו, "הסחר העולמי חצר את רף ה-14 הטריליון דולר כש-12 טריליון מהם עוברים דרך הים. זה לא הולך להשתנות מהסיבה שזה הרבה יותר זול לשלוח דרך הים. "אנחנו יכולים לחזות מתי קונטיינר יגיע הרבה יותר טוב מחברות הספנות עצמן. הסיבה לכך מאוד פשוטה, חברת ספנות מנהלת את הקונטיינרים שלה, אבל כל בעל מטען עובד עם כל חברות הספנות – כולם עובד עם כולם אבל יודע רק על המטענים שלו".
הטכנולוגיה שפותחה ב-Windward מבוססת AI שמעבדת ומנתחת נתונים של כל הקונטיינרים בעולם. "כל מטען נסרק וכך אתה יודע לעקוב אחריו ולהבין איפה הוא נמצא", מסביר דניאל. "אנחנו ממזגים את המידע הזה עם נתוני הספינה איפה היא נמצאת ומה היא עושה. המערכת בודקת בין 60-70 מיליון פרמטרים חופשיים בכמה רשתות שבודקת את המידע וחוזה לפי נתונים היסטוריים. רשת אחרת שבודקת את נתוני מחירי השילוח ועוד רשת שבודקת את המטענים עצמם. התוצאה מאוד פשוטה, מתוך עשרה מטענים אנחנו מצליחים לחזות 8 מהם טוב יותר מאשר חברות הספנות".