סגור
מימון ישיר - יום 2 - ‍אסף גרינפלד
(אולפן כלכליסט)

חדשנות באשראי
כך גייס השוקולד 14 מיליון שקל

מייסד Fundit אסף גרינפלד סיפר על הפלטרפורמה שלהם לגיוס הון ועל ההצלחה של שוקולד פנדה 

"אני רוצה לספר לכם על פנדה, מותג השוקולד הטבעוני המוביל בישראל שבדרך להפוך להצלחה בינלאומית", כך פתח את דבריו אסף גרינפלד, שותף מייסד ויו"ר Fundit, פלטפורמת ההשקעות הדיגיטליות מקבוצת הדסטארט, בשבוע חדשנות וצמיחה בעולמות האשראי של כלכליסט. בחודשים האחרונים המותג עושה צעדיו הראשונים בשוק האמריקאי עם 700 נקודות מכירה ראשונות והשלים בהצלחה סבב גיוס של למעלה מ־7 מיליון שקל ב־Fundit".
מאחורי פנדה עומדים אליה ודניאל ברקת, שני טבעונים שרקחו שוקולד טבעוני ייחודי שמצליח לכבוש גם קהלים לא טבעוניים. "נתקלתי בשוקולד פנדה לראשונה ב־2015, ארבע שנים אחרי שאתר הדסטארט עלה לאוויר ועל בסיסו שותפיי ואני ייסדנו את קבוצת הדסטארט שמפעילה כיום חמישה אתרי מימון, בהם Fundit", סיפר גרינפלד. "הזוג ברקת העלה קמפיין חדש לשוקולד טבעוני, בתוך 15 שעות הם חצו את היעד של 30 אלף שקל ומהר מאוד הגיעו לכמעט 1,000% מעליו. בהמשך עלו לקמפיין נוסף וביחד גייסו בהדסטארט כ־520 אלף שקל".
המודל בהדסטארט הוא פריסייל: מכירה מוקדמת של מוצר שטרם יוצר. ב־2021 פנדה החליטו לחתור לשוק האמריקאי ובחרו בשיטת גיוס הון מקהילת התומכים שלהם. "גיוס כזה יכול לקרות רק בפלטפורמה כמו Fundit שמפוקחת על ידי רשות ניירות ערך ומאפשרת גיוס כנגד מניות ופטור מתשקיף. פנדה פנו לקהילה שגייסו בסבבים הקודמים והציעו לחבריה להפוך לשותפים בחברה ובמסע שלהם. כשהמשקיעים הפוטנציאליים הם הלקוחות הקיימים והנאמנים שלכם, זה כבר קמפיין על סטרואידים. בשני הקמפיינים הבאים ב־Fundit הם גייסו כ־14 מיליון שקל. כיום יש להם התקשרות עם מפיץ אמריקאי מקומי והם חדרו לכמה רשתות שיווק ובמשא ומתן עם אחרות", סיפר.
"הרבה עסקים ויזמים מתמודדים עם הקושי להשיג מימון משמעותי בתחילת הדרך ובשלבי צמיחה. מוכשרים ורווחיים ככל שיהיו, בלי קופת מזומנים נגישה הם לא יצליחו להגדיל את היקפי הפעילות למיצוי הפוטנציאל. האפשרויות שעומדות בפניהם הן הלוואות ממשפחה וחברים, הלוואה בנקאית או חוץ־בנקאית, מה שעלול להעמיס קשיים על עסק בתחילת דרכו. גם הסכומים יהיו מוגבלים ללא העמדת בטוחות ויידרש הון עצמי רב. כמו כן הסיכוי לגייס משקיע נמוך לעסקים קטנים ובינוניים, ובכל מקרה מאזן הכוחות בין יזם או בעל עסק למשקיע בודד הוא לא תמיד לטובת היזם. Fundit מציעה קמפיין השקעות המונים. במילים פשוטות, למכור מניות מהחברה שלכם לציבור. זה מודל של מימון אלטרנטיבי שמדלג על החסרונות של עולם המימון המסורתי בלי ריביות, בלי בטוחות ובלי צורך בהחזר הלוואה בלוח זמנים הדוק.
"יתרון נוסף הוא שבעלי המניות החדשים שגייסתם לא רק השקיעו בכם כסף, הם גם הופכים ללקוחות ולשגרירי המותג הכי נאמנים שלכם, מתוך אינטרס אישי להצלחת החברה. אחרי שתגייסו כמה מיליונים, תוכלו לקבל מהבנק מסגרת אשראי גדולה יותר והלוואות בתנאים יותר נוחים מלפני כן. חדשנות לא חשובה רק בשיווק ופיתוח מוצרים, אלא גם במימון. מאז הקמתה של Fundit מומנו דרכה 200 יזמים וחברות שגייסו יחד למעלה מ־620 מיליון שקל. בקבוצת הדסטארט הגיעו ליעדם עד היום כ־10,000 קמפיינים שאליהם גויסו למעלה מ־1.2 מיליארד שקל מכ־1.5 מיליון המשתמשים".