סגור

TECH TLV
מנכ"ל REE: "עולם הרכב עובר מהפכה של בינה מלאכותית"

דניאל בראל, מייסד שותף ומנכ"ל חברת REE, שפיתחה פלטפורמה מודולארית לרכב חשמלי, אמר בכנס TECH TLV של כלכליסט כי "המהפכה נוגעת לנקודות רבות בכל רובד החיים. כמובן שההתחלה היא בייצור של רכב יותר ירוק, אבל רכבים מסחריים זה עמוד השדרה של הכלכלה. את החבילה יש להסיע"


כנס TECHTLV - דניאל בראל
(סיני דודפור)

"עולם הרכב מעניין ומרתק, הוא נמצא באמצע מהפכה שנוגעת לנקודות רבות בכל רובד של החיים", כך אמר דניאל בראל, מייסד שותף ומנכ"ל חברת REE, שפיתחה פלטפורמה מודולארית לרכב חשמלי, בכנס TECH TLV של כלכליסט.


חברת REE פיתחה שלדה לרכב שמאפשרת ליצרנים שונים לתכנן רכבים על בסיסה. השלדה היא למעשה הבסיס שסביבו מורכב הרכב, הן מבחינת מנוע, סוללה וכו', וכלה ביכולת נשיאת מטען או מערכות קישוריות אלקטרוניות.
"רכב חשמלי הוא הרבה מעבר לרכב"
לדבר בראל: "כמובן שההתחלה היא בייצור של רכב יותר ירוק, ויכולת ניהול ציי רכב, אבל עולם הרכב הוא הרבה מעבר לזה. לפני הווירוס היו עליות באי קומרס, מסחר מקוון, וכל זה מחכה לנו ליד הדלת, אבל את החבילה שלנו יש להסיע. וזה רק הולך וגדל".
בראל הוסיף כי "לאחרונה אנו עוברים פחות לרכב פרטי ויותר לתחבורה שיתופית, והמשותף לשני אלה היא עובדה מעניינת, כי אנו מתעלמים מרכבים מסחריים. זהו עמוד השדרה של הכלכלה, של אופן החיים שלנו. רכב מסיע אותנו ממקום למקום אך רכב מסחרי הוא עולם אחר לחלוטין. רכב חשמלי הוא הרבה מעבר לרכב, יש בו טכנולוגיית סוללה, טכנולוגיית טעינה, אוטונומיה, מידע, ניהול צי, יכולת לתת שירות.

1 צפייה בגלריה
דניאל בראל  מייסד משותף ומנכל REE
דניאל בראל  מייסד משותף ומנכל REE
דניאל בראל, מייסד משותף ומנכ"ל REE
(יריב כץ)

"בעולם כיום, אמזון בונה רכב משלה. זה אקוסיסטם שלם ויש גם סגמנטציה, ואת כל אלה יש לפתור בזמן בגלל שאנו רוצים עולם ירוק, ויש לעשות זאת ביחד. כיצד בונים משהו שמאפשר לנו לבנות את זה כקבוצה? התשובה היא שימוש בפלטפורמה, שלדה, שאליה אפשר לחבר כל דבר. פלטפורמה אחת מודולארית".
"בניית פלטפורמה היא מוצר מורכב, לוקח שמונה שנים לבנות אותה. פלטפורמה צריכה להיות מסוגלת להתאים לסוללה למימן, היא יכולה להיות ננהגת על ידי בן אדם או מכונה והיא מאפשרת לשחקנים לשתף פעולה, לשנות טכנולוגיה, וזה הבסיס. היכולת לאפשר לכולם להתחבר ולבנות ולייצר משהו שהוא קוהרנטי". כך לדברי בראל.
בראל מוסיף כי: "בפועל הכל בנוי סביב בינה, כדי לאפשר לתעשיית הרכב להשתמש בה, לא מדובר בשינוי בדבר אחד, ולכן בנינו חמש משפחות של בינות, כלומר חמש פלטפורמות. ולכל אחת יש יכולת מסוימת: נוחות נסיעה, כוח, היגוי. וזה מה שמאפשר לתעשיה לבנות רכבים".
עוד מוסיף בראל: "בשנים האחרונות בנינו אקוסיסטם ושחקניות גדולות בעולם משתמשות בטכנולוגיה שלנו - הינו, מיצובישי ומאגנה. החברות האלה בוחרות לייצר את הרכבים שלהן על בסיס הטכנולוגיה שלנו. זה אומר שהכיוון שאליו אנו הולכים, הפלטפורמה שאנחנו בנינו, זה העתיד".