סגור
שני פדרמן טרם, מנהלת פיתוח עסקי וחדשנות בבנק דיסקונט
(צילום: גו לייב שידורים)

כנס AI
"הבינה המלאכותית אינה מחליפה את הבנקאים, אלא תומכת בעבודתם"

כך לדברי שני פדרמן טרם, מנהלת פיתוח עסקי וחדשנות בבנק דיסקונט, בכנס AI של כלכליסט.  "אנחנו שואפים לשלב חדשנות בלי לוותר על אמינות, והלקוחות הישראלים הם מאמצים מהירים של טכנולוגיות, וסומכים על הבנקים שיביאו להם כלים מתקדמים", הוסיפה

"הלקוחות בישראל הם מאמצים מהירים של טכנולוגיות. ראינו זאת עם הארנקים הדיגיטליים, כאשר גוגל פיי ואפל פיי נכנסו לשוק והאימוץ שלהם היה מהגבוהים בעולם. זה מראה שהלקוחות הישראליים מחפשים חדשנות וסומכים על הבנקים שיביאו להם כלים מתקדמים, כל עוד הם מרגישים בטוחים להשתמש בהם". כך אמרה שני פדרמן טרם, מנהלת פיתוח עסקי וחדשנות בבנק דיסקונט, בראיון במסגרת כנס AI של כלכליסט בשיתוף Vultr שנערך היום בתל אביב.
לדברי פדרמן, הפיתוח העסקי והחדשנות בבנק דיסקונט מתמקדים בשני תחומים עיקריים שהראשון הוא פיתוח עסקי תאגידי, שבמרכזו בניית מיזמים דיגיטליים ועתידיים במטרה לייעל את השירותים הבנקאיים. התחום השני הוא החדשנות – "כאן אנחנו מובילים את הבנק לקפיצת מדרגה טכנולוגית, תוך שיתופי פעולה עם חברות סטארט-אפ ופינטק. אנחנו שואפים ליישם טכנולוגיות חדשניות כמו בינה מלאכותית (AI) ובנקאות פתוחה".
איפה אתם רואים את שילוב הבינה המלאכותית בשירותים הבנקאיים?
"לאחרונה השקנו יישום מאוד מרגש בתחום שוק ההון Stock Talk שמאפשר ללקוחות לקבל מידע ותחזיות על מניות בשפה נוחה ופשוטה, כולל ניתוחים כלכליים ודוחות כספיים, הכל בעזרת AI. הכלי שלנו מסייע ללקוחות לא רק להבין את המידע אלא גם להעניק תחזיות לגבי רכישה, מכירה או שמירה של מניות. המערכת משלבת גם אלמנט חינוכי פיננסי, כך שגם מי שלא בקיא בהשקעות יוכל להתחיל להבין את המונחים הפיננסיים וללמוד כיצד לשקול השקעותיו בצורה חכמה".
איך אתם מאזנים בין שילוב חדשנות לבין השמרנות שמאפיינת את הבנקים?
"השמרנות בבנקים נובעת מתוך הרצון לשמור על ביטחון ואמון הלקוחות. אנחנו שואפים לשלב חדשנות בלי לוותר על אמינות. מצד אחד, אנחנו רוצים להביא את הכלים והפתרונות המתקדמים ביותר, ומצד שני, אנחנו שומרים על בטיחות מרבית של המידע ושל כספי הלקוחות. כך, למשל, כל יישום טכנולוגי חדש עובר תהליכי אבטחה קפדניים כדי להבטיח שהלקוחות שלנו יקבלו את השירות הבטוח והאיכותי ביותר".
איך הבנק מתמודד עם התחרות? כל הבנקים בישראל ובחו"ל מנסים להוביל בחדשנות. איך אתם מבדלים את עצמכם?
"אסטרטגיית הבנק נשענת על שלוש רגליים עיקריות: בנקאות מסורתית, סינרגיה קבוצתית וחדשנות פורצת דרך. הדגש שלנו על חדשנות הוא לא רק במוצרים, אלא גם במבנה שיתופי הפעולה. בזכות הגודל שלנו, אנחנו יכולים להשקיע בטכנולוגיות חדשניות כמו פייבוקס וגרינלנד, ולא לחשוש מקניבליזציה. זה מאפשר לנו להוביל בשוק ולהציע פתרונות ייחודיים ללקוחות".
איך העובדים מגיבים לכניסת הבינה המלאכותית? יש תחזיות שהטכנולוגיה תחליף עובדים בעתיד, זה משהו שמדאיג אתכם?
אנחנו לא רואים את הבינה המלאכותית כמחליפה את הבנקאים, אלא כתומכת בעבודתם. ברור שהטכנולוגיה תוכל לבצע חלק מהמשימות הרוטיניות, אבל בכל הנוגע לייעוץ פיננסי מורכב, הלקוחות עדיין רוצים לדבר עם אדם אמיתי. השאיפה שלנו היא שהבינה המלאכותית תשחרר את הבנקאים למשימות פרסונליות וייעוץ מתקדם יותר, ולא תחליף אותם".