סגור
ועידת ניו יורק איה מגן
(צילום: אוראל כהן, תומריקו)

Mind the Tech NY
איה מגן: הגיע הזמן להעלות את הרף בתכנון נסיעות עסקים

בווועידת ניו יורק של כלכליסט ובנק לאומי אמרה מנכ"לית Talma Travel Solutions כי כמו שסמנכ"ל הכספים לא היה שוקל לנהל את המימון המורכב של החברה באמצעות אפליקציית העברת כספים בסיסית, צריך להקדיש יותר משאבים ואפשרויות לניתוח הנסיעות התאגידיות

"למען האמת, ביקשתי מצ'אט GPT לכתוב לי נאום להיום, והוא עשה את זה", סיפרה איה מגן, מנכ"לית קבוצת התיירות Talma Travel Solutions, בפתח דבריה בוועידת Mind The Tech 2024 של כלכליסט ובנק לאומי.
"התוכנה אפילו התנצלה כשהגבתי לה ב'משעמם', 'קצר מדי', או 'לא אישי', והוסיפה בשל כך משפטים כל כך מורכבים שאפילו אני התקשיתי להבין אותם. אז תודות לשילוב של נוסע שנחר חזק במיוחד בזמן שישב לידי, והעובדה שאני מאמינה שזה פשע להפוך למשעמם את הנושא של תיירות ונסיעות, שהוא אחד הנושאים הכי מלהיבים שיש לנו בחיים, כתבתי מחדש בעצמי את כל הנאום שלי".
מגן פתחה את דבריה עם סיפור קצר מהחיים על התשוקה שמתעוררת נוכח נסיעות: "לאחרונה ביקשו ממני לסייע בהושבה עבור אישיות ציבורית בכירה מאוד שטס עם אחד העוזרים שלו בטיסה ארוכה. אותו אדם ישב בשלישייה במחלקת העסקים, והיה לו חומר רגיש לעבור עליו עם העוזרת שלו אז הוא רצה לשבת בזוג ולא בשלישייה. היו לנו שמונה לקוחות במחלקת העסקים באותה טיסה. כולם ישבו בזוגות, אז כמה קשה כבר יכול היה להיות לבקש ממישהו מהם להחליף מושבים עם אישיות ציבורית בכירה? קשה מאוד. בלתי אפשרי ממש.
"עוזרים אישיים של אותם אנשי עסקים, כולם מנכ"לים של חברות גדולות, אמרו שהם לא יכולים לבצע את השינוי בלי לקבל אישור מהמעסיקים שלהם. כל אחד מהשמונה ידע בדיוק איפה הוא יושב. מעבר לכך שכולם השיבו בשלילה באמצעות העוזרים, כולם טרחו לוודא שלא עושים להם פה איזה טריק".
מגן סיפרה שהצוות שלה, בסופו של דבר, מצא פיתרון יצירתי והנוסע רם הדרג קיבל את הפרטיות שלה הוא נזקק. "הנקודה היא, כמובן, שחשוב מאוד לבחור מי ינהל את נסיעות העסקים שלך, ואנחנו בתלמה מאוד נלהבים ומשקיעים הרבה בלצפות מראש את הצרכים".
"בואו נאיר את הקנה המידה האמיתי של נסיעות עסקיות", אמרה מגן. "ב-2022, ברמה גלובלית, חברות הוציאו 1.4 טריליון דולר על נסיעות עסקיות. למעשה, נסיעות עסקים נמנות על חמש ההוצאות הגדולות של כל החברות. ובכל זאת, רוב השיחות עם הלקוחות היו ממוקדות בעיקר בצמצום העלויות פר-נסיעה, במקום להבין איך ניהול תבנית הנסיעות הכוללת של החברה, בצורה אסטרטגית, ממקסמת את ההשקעה".
לדברי מגן, "בדיוק כשם שסמנכ"ל הכספים לא היה שוקל לנהל את המימון המורכב של החברה באמצעות אפליקציית העברת כספים בסיסית, כך גם הגיע הזמן להעלות את רף הציפיות בנוגע לנסיעות תאגידיות.
"אנחנו צריכים להכיר בכך שניהול נסיעות משפיע על כל היבט של החברה - ממידת הדיוק הפיננסי ועד רווחת העובדים. הבנת צרכי נסיעות מגוונים זה לא רק להבטיח שהאנשים שלך מגיעים בנוחות ליעד שלהם. ישנם עוד היבטים. בהתחשב בכל המורכבויות, איך אפשר לגרום לנסיעות תאגידיות לעבוד קשה יותר בשבילנו? זה מתחיל בשינוי התפיסה שלנו. נסיעות עסקיות לא פשוט מייצרות עלויות נסיעה אינדיווידואליות – הן מחזיקות בנתונים בעלי עוצמה על האופן שבו החברות שלנו באמת פועלות. כאן נכנסת הבינה המלאכותית, והאפשרויות הן אינסופיות".
מגן ביקשה להתמקד בשתי דוגמאות: "מתי בפעם האחרונה ניתחתם את תבנית הנסיעות בחברה שלכם על בסיס של ROI? כלומר, מתי בפעם האחרונה שיקללתם את העלות של השתתפות של עובדים בכנסים בחו"ל עם ההכנסות של החברה? אני בטוחה שהייתם שמחים שתהיה לכם אפשרות כזו, אבל האמת היא שאם העובדים צריכים להזין את הנתונים האלה ידנית זו מלחמה אבודה. אם זה מיוצר אוטומטית, על בסיס ניתוח ההתכתבויות במייל למשל, זה Game changer".
מגן הוסיפה עוד דוגמה: "כולנו מקיימים פגישות וירטואליות, בין אם עם לקוחות קיימים או פוטנציאליים, משקיעים, יועצים ומי לא. האם יש לכם לפעמים תחושה שבמהלך השיחה האווירה מסויגת ושאתם מרגישים כמו במצב שבו חסרה חתיכה בפאזל? דמיינו שתוסף GPT מנתח את השיחה, מודד פסקי זמן, חלקי שיחת חולין וכו' ויודע להגיד שבסופו של דבר מפגש של פנים מול פנים הוא הדבר המתאים.
"התוסף הזה יכול גם לחשב את הנזק הפוטנציאלי - על פי שווי החוזה, מכירות השנה הקודמת וכו', ולבנות לכם את המסלול בהתבסס על הטיסות הזמינות הטובות ביותר. הבנתם את הנקודה – עכשיו זה כבר לא מדע בדיוני, זה כבר קורה. זו הסיבה לכך ששילוב בין נתוני ההוצאות והטיסות הוא מכרה זהב שטרם נוצל".
מגן הוסיפה כי "אם אתם מעדיפים לטוס במחלקה ראשונה ולישון במלון של 100 דולר ללילה, לכו על זה. מדיניות הנסיעות שלכם צריכה להיות מבוססת על תקציב כולל, ולא על מיפוי התעריפים לפי השירות. ניהול מהסוג הזה של נסיעות הוא כבר מיושן ולא ידידותי למעסיק, ואנחנו רוצים שהמעסיק שלנו יהיה מרוצה".
במהלך נאומה הציגה איה מגן את Flyfinity, מועדון נוסע מתמיד חדש מבית תלמה, המציע פתרון חדשני וחסר תקדים בתחום הנאמנות. Flyfinity מאפשר לצוברים נקודות על כל הוצאות הנסיעה, לא רק על טיסות, ומאפשר לממש אותן בכל חברת תעופה, בכל זמן ובכל מקום. מגן הדגישה כי Flyfinity נותן מענה לצורך הולך וגובר בקרב נוסעים מודרניים, המחפשים גמישות וחופש בחירה. "Flyfinity נותן לכם את הכוח לבחור את חברת התעופה המתאימה לכם ביותר, תוך קבלת הטבות משמעותיות על כל נסיעה", אמרה מגן.