סגור
כנס טיקטוק - אנה פלקין  מנהלת הפעילות העסקית של טיקטוק ישראל
אנה פלקין, מנהלת הפעילות העסקית של טיקטוק ישראל (צילום: אוראל כהן)

כנס TikTok
מנהלת הפעילות העסקית של טיקטוק ישראל: "הישראלים פורצי דרך בתעשיית האיקומרס"

לדברי אנה פלקין, שהשתתפה בפתיחת כנס האיקומרס של טיקטוק, למרות החדשנות המקומית "חשוב להיות עם יד על הדופק בכל מה שקורה בעולם סביב התנהגות צרכנים". הכנס מתמקד בהכנת הפעילות העסקית של רשת הסרטונים לתקופת החגים של 2023-2024

"תעשית האיקומרס ידועה כחדשנית שדורשת מהשחקנים להתפתחות טכנולוגית מהירה ומהחברות שפועלות בה להיות כל הזמן עם אצבע על הדופק, להתפתח ולהתחדש". אמרה הבוקר אנה פלקין, מנהלת הפעילות העסקית של טיקטוק ישראל, בפתח כנס האיקומרס של טיקטוק. "השחקנים הישראלים ידועים כפורצי דרך וחוד החנית של תעשיית האיקומרס, שכבר מטמיעים את מה שעבור רבים אחרים עדיין נחשב כמו באזוורד, כמו הטמעת מערכות AI - אבל זה לא מספיק. חשוב להיות עם אצבע על הדופק בכל מה שקורה בעולם סביב התנהגות צרכנים. אנחנו בטיקטוק מאוד גאים להיות חלק מהמסע שלכם".
זו השנה השלישית ברצף שטיקטוק עורכת אירוע איקומרס שמהווה את יריית הפתיחה להכנה לקראת תקופת חגי הקניות – הרבעון ה-4. "בנקודת זמן זו מרגש לחשוב על האירועים שעשינו לאורך הדרך", אמרה פלקין. "אם בתחילת הדרך עסקנו בעיקר בלמה כדאי לפרסם בטיקטוק בתקופת חגי הקניות, היום זה כבר כמעט מובן מאליו והשיח מתמקד באיך. הכנס יתמקד באיך להכין את הפעילות העסקית בצורה הטובה ביותר לתקופת החגים".
פלקין התייחסה לעובדה שתעשיית האיקומרס צמחה והתפתחה בתקופת הקורונה. "אנחנו שלוש שנים אחרי המפץ הגדול של הקורונה שאילץ את התעשייה להשתכלל במהירות שיא. היום האיקומרס מהווה 20% אחוז מכלל הריטייל בארה"ב, וגם בטיקטוק אנחנו רואים שיש צמיחה בשיח סביב האיקומרס - החל מהשראה ועד לשיח יותר ממוקד ברכישה במתנות לקראת Black Friday, Cyber Monday וכריסמס. בספקטרום הזה החברות צריכות להיכנס - וזה מתחיל עכשיו. 21% מלקוחות טיקטוק מעידים שהם מתחילים לעשות קניות יותר מחודש לפני החג ומחצית מהם מעידים שמתחילים לפחות כמה שבועות לפני ולכן יש לוודא שנערכים לפעילות מבוססת ונכונה כמה שיותר זמן מראש".
האירוע התמקד בשלושה אספקטים אסטרטגיים של עבודה עם טיקטוק: האספקט הראשון והחשוב ביותר לדברי פלקין הוא הקריאטיב. "47% מהעלייה במכירות של מותג נובע מהקריאטיב וכדי למקסם הצלחה בחגים, מותגים צריכים להגיע מוכנים עם כמות גדולה של קרייאיטיב.
האספקט השני הוא הקריאטורים (יוצרי תוכן). % 51 מהמשתמשים מעידים שרכשו מוצר אחרי שקריאייטור המליץ עליו. לקריאטורים יש כוח משמעותי לכל אורך מסלול הרכישה ואנחנו ממליצים לשלב אותם כחלק מהאסטרטגיה העסקית. הכוח הזה נובע מכך שטיקטוק בנויה כפלטפורמה בה כל אחד יכול להיות קריאטור.
האספקט השלישי הוא מוצרים ואסטרטגיית מדיה. כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר בעונת החגים, צריך להתחיל להתכונן אליה כבר ברבעון השלישי - כלומר, להעלות פסטים שבוחנים את המוצרים, את אסטרטגיית המדיה ואת הקריאייטיבים שעובדים בצורה הטובה ביותר".
בכנס נמסר כי ההרשמה לתחרות TikTok Ad Awards 2023 בעיצומה ותיסגר ב-27 בספטמבר. התחרות נותנת הזדמנות לזכות בהכרה על הקמפיינים המוצלחים בטיקטוק בשנה החולפת, ואולי לטוס לאמסטרדם לתחרות ה-Grand Prix האירופאי. להרשמה לתחרות לחצו כאן