סגור
ועידת לונדון 2024 - אורי גרינבאום
(צילום: סימול אירופה)

ועידת לונדון
"טכנולוגיית ה-AI שפיתחה טיפרנקס מסכמת לך את הסיכונים בהשקעה"

את הדברים אמר אורי גרינבאום, מייסד משותף ומנכ"ל טיפרנקס, שהשתתף בוועידת Mind The Tech London 2024 של כלכליסט ולאומי. לדבריו: "אם לא תרצה לקרוא 40 עמודים, טיפרנקס מאחדת לך את כל המידע מהרשת לשלוש נקודות - כמו סיבות למה להשקיע או למה להימנע"

אורי גרינבאום, מייסד משותף ומנכ"ל טיפרנקס, השתתף בוועידת Mind The Tech London 2024 של כלכליסט ולאומי. לדבריו: "לפני עשור החלטנו לגשר בין משקיע פרטי למוסדי באמצעות מידע זמין. השירות הפך לפופולרי מאוד עם מיליוני לקוחות. היום ה-AI מייצר הזדמנות להרחיב עוד יותר את השוק. בעבר רק למשקיעים מוסדיים הייתה גישה למידע שהציבור הרחב רק חלם עליו. קבוצות גדולות של אנליסטים, מהנדסים שבנו אלגוריתמים ואסטרטגיית וגישה לבסיסי נתונים סגורים.
"אם היית משקיע מהציבור נשארת עם המידע הכללי והרבה רשתות חברתיות שאומרות מה לקנות ומה למכור. ה-AI משנה את זה, אפשר לייצר ניתוח עומק, אם אתה טכנולוג אתה יכול לייצר לך קרן גידור עם אסטרטגיות מתחכמות. למרבה הצער עוד לא פשוט בפועל לבן האדם מהשורה לעשות את זה, ואנחנו מאמינים שהפלטפורמות כמו טיפרנקס יפרחו בעתיד והמשקיעים יתחברו אליהן".
לדברי גרינבאום: "אם אתה משקיע מוסדי אתה מקבל מידע מבנקים ולא תמיד קורה. בטיפרנקס אתה יכול לבקש מהמערכת לייצר ניתוח שמרני או נועז יותר. ואם לא תרצה לקרוא 40 עמודים טיפרנקס מאחדת לך את כל המידע מהרשת לשלוש נקודות - כמו סיבות למה להשקיע או למה להימנע. אני בטוח שרובנו לא קוראים את כל הדוחות המלאים של החברות ובעיקר לא את גורמי הסיכון ששם מפורטים חששות ההנהלות.
"טיפרנקס באמצעות AI מסכמת את הסיכונים ועושה זאת בבהירות ויזואלית. ועם זאת עדיין יש פער גדול בין המידע שמקבלים המשקיעים המוסדיים לבין הפרטיים. למוסדיים יש גם יכולת להתקשר למנכ״ל החברה ולשאול אותו שאלות. אבל יש היום גם מקורות מידע לא קונבנציונליים כמו למשל צילומי לויין שמראים את תפקוד שרשראות האספקה. יש גם דרך לדעת כמה אנשים הורידו אפליקציה של חברה מסויימת. טיפרנקס עובדת קשה על פיתוח מאגרי המידע הייחודיים האלה.
"לסיכום, העתיד של השקעות בעידן AI הוא התאמה אישית ויעילות גבוהה. בעתיד השאלה תהיה מי יודע לשאול את השאלות הטובות והנכונות יותר ולא למי יש יותר מידע".