כנס המטרו"אני לא בורחת מאחריות. אנחנו עובדים כדי לפתוח את הקו האדום בהקדם האפשרי"
כנס המטרו
"אני לא בורחת מאחריות. אנחנו עובדים כדי לפתוח את הקו האדום בהקדם האפשרי"
שרת התחבורה מרב מיכאלי התייחסה בכנס המטרו של כלכליסט לדחיית הפתיחה של הקו האדום, שנחשפה בכלכליסט: "לנת"ע יש אחריות והמשרד אחראי על נת"ע. זו פעם ראשונה במדינה שעושים פרויקט כזה. יש תקלה בטיחותית והבטיחות היא מעל הכול"
"בסופו של דבר, העיסוק בפוליטיקה שווה בשביל להגיע לעשייה בתחום התחבורה" - כך אמרה הבוקר (ד') שרת התחבורה מרב מיכאלי בשיחה עם כתב כלכליסט יובל שדה, בכנס המטרו של כלכליסט.
לדברי מיכאלי, "בנושא חוק המטרו, אני חייבת לציין מה כן עבר, כי חלקים שלמים כבר עברו בחוק ההסדרים וכך הוקמה רשות המטרו, אם כי ראש רשות טרם נבחר. יש ארבעה אנשים שמקדמים דברים, העברנו בתהליכי התכנון שלושה מתוך חמישה מקטעים ושלושה כבר עברו ואני מאמינה ומקווה שכל ממשלה תמשיך ותקדם את הדברים.
"הפכנו את המטרו לפרויקט תחבורתי, אנשים מתעניינים במטרו בגלל היבטי הנדל"ן, המסחר, וזה חלק משמעותי מהתקצוב, אבל אסור שהמטרו ישאר רק זה, כי כולם משלמים מחיר קשה בתחום התחבורה כשהתייחסו לתחבורה רק כדיור, או מסחר. אחד הדברים הכי משמעותיים שהקמנו לתחיה הוא מתחמי התחבורה המשולבים: רכבות קלות עם אוטובוסים, אלה יהיו מקומות שמייצרים גם ערך כלכלי". שרת התחבורה אמרה עוד כי "זה שלא עבר הסייפא של חוק המטרו זה צר לי, היתה הבטחה מפורשת כלפינו מטעם מנהלי הקואליציה שזה יהיה בהסכמות ועדיין יש לנו שבועיים לכנס את הכנסת ולהעביר את זה".
"פורסם בכלכליסט על דחיית הקו האדום. לנת"ע יש אחריות והמשרד אחראי על נת"ע. אני לא בורחת מאחריות ומנכ"ל נת"ע התעקש על 30 בנובמבר - אך זו פעם ראשונה במדינה שעושים פרויקט כזה שדורש זמן רב. יש תקלה בטיחותית והבטיחות היא מעל הכול - אנחנו עובדים עם חברות בינלאומיות ויש תקלה ועובדים לתקנה כדי לפתוח את הקו האדום בהקדם האפשרי".
עוד הוסיפה מיכאלי: "אפשר לדבר על שינוי גם בנושא הבטיחות בדרכים - מיניתי את אבי נאור (לתפקיד יו"ר הרלב"ד) שהביא איתו את ארז קיטה והבאנו תוכנית לאומית להפחתת הנפגעים. עשינו מהלך מאוד רחב בנושא הכלים הקלים - שיש בהם פגעים וסכנות. מדינת ישראל אישרה את הכלים בלי לחשוב על רגולציה או תשתיות. אנו הבאנו 2 מיליארד שקל לשבילי אופניים ויש כיום הנחיה לסלול שבילי אופניים. אנו חותמות על הסכמים כאלה, למשל הסכם שנחתם אתמול בנהריה, לתשתית ששומרת על הולכי רגל, לרישום של הכלים האלה. לדברים האלה ייקח זמן להיכנס לתוקף, אך העבודה נעשתה".
לדברי מיכאלי, "משרד המשפטים מאוד רלוונטי לתחבורה ציבורית בשבת ומשרד האוצר, באופן שבו אנו מתנהלים, הוא רלוונטי לכל דבר, במיוחד למשרד התחבורה. מעולם לא אמרתי שאיני רוצה להישאר במשרד התחבורה ותמיד אמרתי שאין משרד שאין לי תוכניות לגביו. זה נכון גם היום - אני רוצה לשמור את תיק התחבורה במפלגת העבודה. אבל חד-משמעית תיק המשפטים מאוד רלוונטי לתחבורה ציבורית בשבת. אני רואה שהדמוקרטיה הפכה שוב לנושא טוב לקמפיין ואנו במפלגת העבודה מיישמים דמוקרטיה, שוויון מגדרי, זה מוכיח את עצמו ביישום ערכינו.