כנס כלכלה ירוקהמנכ"לית נספרסו: "מתאמצים לספק ללקוחות 100% זמינות למיחזור"
כנס כלכלה ירוקה
מנכ"לית נספרסו: "מתאמצים לספק ללקוחות 100% זמינות למיחזור"
את הדברים אמרה סוניה נסטסה, מנכ"לית נספרסו ישראל בכנס כלכלה ירוקה של כלכליסט. לדבריה: "יצרנו סטנדרט בלתי מתפשר לקיימות. למשל, אחרי הפרדת שאריות הקפה מהאלומיניום של הקפסולה, אנחנו משתמשים בו להפקת ביו-גז, קומפוסט טבעי ואפילו לייצור נעליים"
"פעולות יומיות קטנות יכולות להוביל לשינוי ענק. אפילו הקפה שאנחנו שותים יכול להוביל להשפעה חיובית" – כך אמרה סוניה נסטסה, מנכ"לית נספרסו ישראל, בכנס כלכלה ירוקה 2022 של "כלכליסט" ונספרסו שנערך היום.
"אני מאמינה שאנחנו הבחירות שלנו, ולבחירות האלו יכולה להיות השפעה עצומה", אמרה נסטסה בכנס. "זה נכון במיוחד כשמדברים על קיימות. קיימות זו מילה קשה, מילת באזז. יש הרבה מילים שקשורות אליה כמו שינוי אקלים וטביעת פחמן, לכן לפעמים קשה לנו לפעול ולעשות דברים על בסיסי יומיומי. אבל אני מאמינה בכוח של מעשים קטנים.
"קפה הוא המשקה השני בפופולריות שלו בעולם. מדי יום נצרכות 2 מיליארד כוסות. בישראל מדי שנה יש צריכה של 3 מיליארד כוסות קפה. אלו מספרים עצומים, והכל משנה. לכן בנספרסו יצרנו תקן בלתי מתפשר לקיימות. פיתחנו אסטרטגיה מלאה לפעילות מעגלית. החל מרגע שעץ הקפה נשתל ועד שאנחנו ממחזרים את הקפסולות המשומשות שלנו. אנחנו קוראים לזה הכוס החיובית, ואנחנו שמחים לראות את ההשפעה שיש לכך על הקהילה. כשהצטרפתי לנספרסו לפני שבע שנים, שמחתי לפתח את האסטרטגיה הזו. בנספרסו ישראל אנחנו מבצעים את כל הפעולות שלנו מתוך מחשבה על קיימות ומעגליות. כל הבט של העבודה שלנו הוטמע בפעילות שלנו.
"מבחינתי, הכל מתחיל בחקלאי הקפה שלנו. יש להם מערכת יחסים מיוחדת עם האדמה שלהם, האדמה היא החיים שלהם. בילדותי ברומניה ביליתי חופשות קיץ בחווה של סבתי. ראיתי איך היא טומנת אהבה באדמה עם כל זרע שהיא שותלת. יצירת כוס הקפה האולטימטיבית מחייבת כיבוד והבנת מערכת היחסים של חקלאים עם האדמה שלהם. יש לנו יותר מ-120 אלף חקלאים שותפים בכל העולם. אנחנו עוזרים להם לשמור על התפוקה שלהם בתקופה של שינוי אקלים ושולחים אגרונומים שעובדים אתם לשיפור העבודה שלהם, כמו שימוש בקומפוסט טבעי. תוכנית אחרת שיש לנו בקונגו, והיתה לה השפעה עצומה, כוללת שיתופי פעולה להחייאת חוות שנהרסו או הפסיקו לפעול בגלל חוסר היציבות הפוליטי. זה עזר לחקלאים לחיות חיים בני קיימא ולהביא קפה מיוחד ללקוחות שלנו.
"הבט משמעותי נוסף היא מעגליות. בחרנו באלומיניום לקפסולות שלנו כי זה חומר מדהים: הוא קל, משמר את איכות וארומת הקפה, וניתן למחזר אותו שוב ושוב. כמעט 80% מהאלומיניום בקפסולות שלנו הוא חומר ממוחזר. המאמצים שלנו בישראל ובשאר העולם - לספק ללקוחות שלנו 100% זמינות למיחזור. כל הלקוחות שלנו יכולים למסור קפסולות משומשות לשליחים שלנו. בעבר לא היו בישראל מתקנים למיחזור אלומיניום, אז לפני עשור בנינו תשתית מיוחדת לצורך כך. הבט אחר הוא הקפה שנשאר בקפסולה אחרי השימוש. אחרי הפרדת שאריות הקפה מהאלומיניום אנחנו משתמשים בו להפקת ביו-גז, קומפוסט טבעי ואפילו לייצור נעליים".