עסקים - הדור הבא"אנשים מגיעים לסושיאל כי הם רוצים לקבל השראה, להרגיש שייכות והם מחפשים תוכן ותרבות אנושיים"
עסקים - הדור הבא
"אנשים מגיעים לסושיאל כי הם רוצים לקבל השראה, להרגיש שייכות והם מחפשים תוכן ותרבות אנושיים"
את הדברים אמרה אמרה מעין שריג, סמנכ"לית תקשורת, מטא ישראל בכנס "עסקים - הדור הבא" של כלכליסט בשיתוף ישראכרט. לבעלי העסקים הקטנים מציעה שריג לבדוק חוזקות, להמשיך ולהסתכל מי עוד פעיל בזירה ואז לראות איך לבדל את עצמך מהם
"אנשים מגיעים לסושיאל משלוש סיבות מרכזיות: הם רוצים לקבל השראה; הם רוצים להרגיש שייכות ולהתחבר לאנשים אחרים, והם מחפשים תוכן ותרבות אנושיים", כך אמרה מעין שריג, סמנכ"לית תקשורת, מטא ישראל בכנס "עסקים - הדור הבא" של כלכליסט בשיתוף ישראכרט.
"אנשים גוללים 100 מטר של פיד בכל יום. לפי המחקרים שלנו אנשים מגיעים לסושיאל כי הם רוצים לקבל השראה. הם לא רוצים לראות את הקפה ששתינו בבוקר אלא לראות דברים שהם מחוץ לסקופ של החיים הרגילים שלהם. בנוסף הם רוצים להרגיש שייכות, להרגיש שמה שקורה לכם קורה להם ולעוד אנשים. להיות חלק ממשהו גדול. הם רוצים להתחבר לאנשים אחרים בתוך הדברים שמלהיבים אותם, בתוך תחומי העניין. לבסוף, וזה מאוד חשוב לבעלי עסקים, אנשים מחפשים תוכן ותרבות שהם אנושיים. אנשים רוצים לדעת שיש בסוף אדם שעומד מאחורי העסק הזה, מאחורי החשבון הזה, בסוף זה אדם והאנושיות הזו – וזה מה שיחבר אנשים לעסק שלכם", אמרה.
שריג הסבירה כי "יוצרי תוכן נכנסו לחיינו ביתר שאת וקצת ריפו את ידינו כי הם מאוד מוכשרים ויודעים לקחת נקודת מבט, לבנות מערכות יחסים עם אנשים, כל יוצרי התוכן מצליחים לייצר אמפתיה, לחבר אליהם בני אדם, לבנות קהילה וזה ממש שינה את האופן שבו אנשים עושים סושיאל".
לדבריה, "יש היום כמעט 4 מיליארד בני אדם שפעילים בפלטפורמות השונות, אנשים רוצים להשתתף ולשתף, 2 מיליארד רילס משותפים כל יום, כל אדם חבר ב-15 קבוצות בממוצע, יש למטא 200 מיליון עסקים שפעילים אורגנית".
לבעלי עסקים קטנים ממליצה שריג להתחיל בחוזקות: "לשאול מהם עולמות התוכן שעוזרים לכם לנצח ביומיום גם ככה. לדוגמא אם אתם ממש טובים בהכנת אוכל אסייתי מהיר – בזה ננצח, אל תחשבו מה יהיה ויראלי".
הדבר השני הוא לשאול מי עוד פעיל בזירה הזו: "תשאלו מי עוד מכין אוכל אסיאתי מהיר וטוב גם על מנת לקבל השראה וגם להבין מה יש שם שעובד".
לאחר מכן השלב הבא הוא בידול: "תשאלו מה מבדיל אתכם מכל האנשים האחרים שמייצרים תוכן על אוכל אסייתי מהיר". ולבסוף, שריג ממליצה לחשוב על מהי הפלטפורמה שבאמת מתאימה לכם. "תשאלו היכן האנשים שאליהם אתם פונים, מה אתם צריכים שהם יעשו? ותזכרו שסושיאל עובד על דיסקברי.
"אנשים מגיעים לסושיאל ומגלים דברים שלא ידעו שקיימים או שהם צריכים. וזה עליכם – לספר את הסיפור באופן הכי נכון".