סגור
כנס הצמיחה של ישראל - רון פורת
(צילום: סיני דוד)

כנס הצמיחה
מנכ"ל הרבלייף ישראל: "מה שיפה במודל העסקי שלנו - אין עלויות כניסה"

רון פורת דיבר בכנס הצמיחה של כלכליסט ומזרחי טפחות וציין כי בניגוד לתפיסה שהחברה תחת ניהולו פועלת כפירמידה, בעצם מדובר ב"שיווק רב מפלסי"

"הסביבה העסקית בישראל קשה, בין אם מדובר בכוח אדם, רגולציה, רישיונות ועוד תחומים", כך ציין רון פורת, מנכ"ל הרבלייף ישראל, בכנס הצמיחה של כלכליסט ומזרחי טפחות.
פורת התייחס למודל העסקי של הרבלייף ואמר כי "לפני 10 שנים הצטרפתי לחברה, ומאז אני נלחם בתפיסות ישנות שנוגעות למודל. לשיטתי, תמיד מדובר באנשים שצריך להסביר להם שזו לא פירמידה, מונח שמוכר היטב לישראלים. לשיטתי, התפיסה של חברה שפועלת כפירמידה זו טעות שנובעת מעניין גרפי - המודל העסקי שלנו אולי נראה כמו פירמידה אבל הוא Multi level marketing, כלומר שיווק רב דרגתי או רב מפלסי".
לדברי פורת, "זהו מודל שעונה על כל הקשיים של מי שעובד אצלנו, המודל הזה מעניק תשובה למה שקשור בהשקעה פיזית בעסק. הוא מעניק יציבות בסוגיה של שווקים שיורדים ושל שווקים עולים. חברות שיווק רב שכבתיות הן חברות קמעונאיות לכל דבר ועניין. המפיצים שלנו הם אנשים שעוסקים בקמעונאות, אך זה לא מודל קלאסי, זה לא איקומרס וזה לא מה שנקרא בארצות הברית 'בריק אנד מורטאר' כלומר עסק קיים ונייח עשוי לבנים, אלא אנשים שמוכרים מוצר. ולא רק זה - הם מוכרים מוצרים בשווקים עולים. רוב החברות בתחום הן בתוספי מזון וקוסמטיקה ואלה שווקים עולים".
פורת אמר עוד כי "היופי בשיווק רב שכבתי הוא שהסיכון במודל הזה נמוך. ומדוע? כי אין עלויות כניסה למודל הזה, לא צריך לרכוש רישיון מאף אחד, לא צריך השכלה גבוהה ייחודית כדי לעסוק במודל, כאן לא צריך הכשרה ובטח שלא נדרש כאן ייחוס משפחתי. לשים את הרגל בדלת זה לא עולה כלום. אין עלות הקמה, אין רישיון מהעיריה, לא צריך לרכוש זיכיון או לבנות מותג בשוק הקמעונאי, מה שעולה המון כספי פרסום ושיווק. עלויות התפעול נמוכות, אין מלאי גבוה כי אנו מעודדים את המפיצים שלנו לא להחזיק מלאי גדול שלא לצורך. אין כוח אדם יקר, רק מלאי שצריך כדי להעלות רווחיות של המפיץ".

פורת סיכם ואמר: "בנוסף לדברים האלה, יש את הגב של החברה שנותנת למפיץ העצמאי הכשרה, תמיכה טכנולוגית, מלמדת את המפיץ שיטות מכירה שכבר נוסו על ידי מפיצים. ובסופו של דבר אנו מדברים על מודל גמיש, זה מתאים למי שזו הכנסתו השניה, מי שרוצה לעשות הסבה, בשנים האחרונות הצטרפו אלינו אנשים רבים, המון נשים, שהגיעו ממערכת החינוך וגופים אחרים, אשנים שביצעו שינוי קריירה והיום הם אדון לעצמם. כל זה מבוסס על מכירה ללקוח סופי, ייעוץ אישי וחוויה. יש כאן בניית קהילות שתומכות בעסק".

בנוסף, למי שרוצה להתקדם מעבר למודל הקמעונאי יש יכולת לבנות עסק הפצה, כמו שחברות בונות קוויה הפצה, יש יכולת לבנות קווי הפצה על ידי אנשיחם אחריןם

מודל השיווק הישיר עעונה על כל הקשיים שיש בתקופה שלנו: מימון, כוח אדם, הוא נותן מענה גמיש לכל האוכלוסיות באשר הן והוא מהווה הזדמנויות לצמיחה גם למשק הישראלי.