כנס האיקומרס״שופרסל תמשיך להוביל את החדשנות והשירות בשוק הקמעונאות בישראל״
כנס האיקומרס
״שופרסל תמשיך להוביל את החדשנות והשירות בשוק הקמעונאות בישראל״
אורי וטרמן, שנכנס לתפקידו כמנכ"ל שופרסל רק לפני 4 חודשים, סיפר בכנס האיקומרס על היציאה הקשה מהקורונה: "מצאנו את עצמנו בסופה המושלמת, מתמודדים עם משבר עולמי בתחום הסחורות ועם אינפלציה, וזה משפיע גם עלינו". על המשלוחים באונליין אמר וטרמן: "הביקושים נמוכים ביחס לביקושים החריגים בקורונה, אבל עדיין גבוהים מאוד"
״אנחנו מתמודדים עם הסופה המושלמת, אחרי תקופת הקורונה שששיבשה את העולם", כך הציג מנכ"ל שופרסל אורי וטרמן בכנס האיקומרס של כלכליסט את האופן שבו מתנהלת כעת הרשת - 4 חודשים לאחר שנכנס לתפקידו.
לדבריו, "שופרסל התגלתה בקורונה בשיא תפארתה ונתנה מענה ללקוחות הן בחנויות והן באונליין וזה בא לידי ביטוי בצמיחה של 30% במכירות שלנו. ביציאה מהקורונה, מצאנו את עצמנו מתמודדים עם משבר עולמי בתחום הסחורות ועם אינפלציה, וזה משפיע גם עלינו".
וטרמן מציין כי "באונליין אנחנו מתמודדים עם ביקושים נמוכים ביחס לביקושים החריגים שאפיינו את תקופת הקורונה, אבל עדיין גבוהים מאוד, וזה לא פשוט לתת שירות בהיקפים האלו".
זמן קצר לאחר שמונה וטרמן למנכ"ל הוא הספיק לאשר תכנית התייעלות גדולה לענקית הקמעונאות, כשברקע התפוגגות משבר הקורונה שחייבה התאמה מחודשת של היקף ההוצאות להתכווצות במכירות.
לדברי וטרמן, ״הסיבה שהצלחנו לתת מענה לביקושי השיא בקורונה, היו התשתיות, הדאטה ושרשרת האספקה שבנינו לאורך שנים והוכיחו את הנחיצות שלהן ביתר שאת עם פרוץ המשבר. כעת, אנחנו מתכוננים להשיק מחסן אוטומטי שייתן שירות אונליין מתקדם ויאפשר זמינות גבוהה וסלי קניות גדולים יותר. המחסן האוטומטי בקדימה כבר פועל, ובשנה הבאה נשיק את המרכז הגדול שלנו במודיעין״.
עם כניסתו של וטרמן לתפקיד סיימו את כהונתם בשופרסל סמנ״כלית הכספים טליה הובר וסמנכ״ל משאבי אנוש צביקה פישהיימר. בשבוע שעבר סיים את כהונתו גם תומר שני סמנכ״ל הכספים שהצטרף לחברה לפני חודש. וטרמן התייחס לשינויים שעוברת בימים אלו שופרסל: ״אנחנו עסוקים בגיבוש צוות הנהלה חדש, חלקו מתוך הארגון וחלקו מבחוץ. בנוסף, הקמנו אגף דאטה שייקח את כל המידע ויחבר אותו לעולם העסקי כדי לתת ללקוח ערך מוסף ומענה מלא לצרכים שלו".
וטרמן התייחס לנושא החדשנות שמקדמת רשת המזון: ״אנחנו מאוד מאמינים בחדשנות, ולכן בין היתר הטמענו עגלה חכמה ב-10 סניפים. מדובר בעגלה עם אייפד, שמאפשרת ללקוח למלא אותה במוצרים, כשמצלמה אינטגרלית מזהה אותם ומאפשרת להם לצאת מהחנות בלי לעבור בקופה - הכל מתבצע דרך האפליקציה. נמשיך להוביל את החדשנות יחד עם המחסנים האוטומטיים ועם שירות למאה אלף לקוחות בשבוע באונליין״.