סגור
כנס הגיימינג של ישראל - עינת נמש
(צילום: סיני דוד)

ועידת הגיימינג
דירקטורית בגוגל ישראל: "הביקוש לטכנולוגיות AI לגיימינג צמח בשנה האחרונה פי 4"

עינת נמש הסבירה בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף Playtika ו-Google על האופן שבו בינה מלאכותית תשפיע על תעשיית הגיימינג. "אם אתם מפתחים, אתם צריכים לחשוב איך אתם מאמצים את הדבר הזה בתוך החברות שלכם", אמרה

"תעשיית הגיימינג מגלגלת 188 מיליארד דולר בעולם, כשחצי מהסכום מגיע מהמובייל. התעשייה הזו נמצאת בצמיחה אחרי שהיא חוותה האטה לאחר תקופת הקורונה" - כך אמרה עינת נמש, דירקטורית בגוגל ישראל, בפתיחת ועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף Playtika ו-Google.
"לפני שנה דיווחנו על האטה בתעשיית הגיימינג אחרי שנים רבות שבהן התעשייה הציגה צמיחה", הוסיפה נמש. "תקופת הקורונה האיצה את תעשיית הגיימינג, ואחרי שהקורונה חלפה פתאום היתה טלטלה בשוק וירידה. השנה אנחנו שוב צומחים מחדש. אמנם אחוז הצמיחה קטן, אבל זה משמח שהתעשייה חזרה לצמיחה".
נמש דיברה על האופן שבו בינה מלאכותית גנרטיבית (generative AI) תשפיע על תעשיית הגיימינג: "AI זו המהפכה הטכנולוגית השלישית אחרי מהפכת האינטרנט והמובייל. בכל המשחקים יש AI, אבל שמסתכלים קדימה - מפיתוח משחקים, דרך השקות ואנליזות - כל אלה יואצו בעתיד הקרוב כאשר הטכנולוגיה המתקדמת הזו תיכנס".
נמש סיפרה על כלי של גוגל שמסייע ליצור משחקים: "אני לא מפתחת משחקים ויצרתי משחק בדקה, אז תחשבו מה הצוותים המקצועיים בחברות הגיימינג ידעו לעשות איתו בקרוב. אחרי שיצרנו משחק, הולכת להיכנס גם טכנולוגיה מתקדמת סביב גוגל Ads שתעזור לקדם את המשחק שיצרנו באמצעות קמפיין".
"יש עוד הרבה חברות שמפתחות טכנולוגיות בתחום הזה", הוסיפה נמש. "חברה בשם לייטריקס פיתחה תבניות מבוססות על עולם הגיימינג שיכולות תוך שנייה להיכנס לעולם המשחק. למה זה חשוב? כי בעולם הגיימינג החלק הכי יקר הוא יצירת הסביבה והגרפיקה, וכל הדבר הזה בעזרת הטכנולוגיה הולך להיות מואץ".
נמש דיברה גם על צד הביקושים ואמרה: "אנחנו רואים שהביקושים צמחו. החיפושים עבור טכנולוגית AI עבור גיימינג צמחו בשנה האחרונה פי 4, ובחודשים האחרונים במיוחד. אם אתם מפתחים, אתם צריכים לחשוב איך אתם מאמצים את הדבר הזה בתוך החברות שלכם. התעשייה חזרה לצמוח וישראל מובילה. הטאלנט הכי חזק נמצא בישראל, והטכנולוגיה הולכת להשפיע על תעשיית הגיימינג".