סגור
ועידת מיאמי 2024 – דינה בן טל גננסיה
(צילום: תומריקו - לייב פוקוס)

ועידת מיאמי
"אל על תשריין להייטקיסטים מושבים בטיסות ליעדים נבחרים"

דינה בן טל גננסיה, מנכ"לית חברת התעופה, אמרה בוועידת כלכליסט ובנק לאומי במיאמי: "אנחנו קשובים למצוקה ונרתמים לסייע לתעשיית ההייטק. צוות עסקי מיוחד יטפל בחברות"

"אל על קשובה למצוקה ונרתמת לסייע לתעשיית ההייטק. למרות המחסור החמור במושבים לכלל היעדים, אנו בקשר עם נציגי החברות ומגבשים פתרונות לשריון מושבים ליעדים נבחרים. צוות עסקי מיוחד יטפל בחברות". כך אמרה מנכ"לית אל על דינה בן טל גננסיה בוועידת כלכליסט ובנק לאומי במיאמי.
היא התייחסה לביקורת הציבורית כלפי אל על. לדבריה, "מתחילת המלחמה, בבת אחת, כל חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס לישראל, ולא חזרו מאז. זה נמשך כבר יותר משנה. זה לא קרה מעולם בהיסטוריה של המדינה. במצב כזה אין שום סיכוי שחברת תעופה אחת, טובה ככל שתהיה, תוכל לספק מענה לכל הביקוש ולהתמודד עם החוסר האמיתי במושבים ובטיסות, מה שמשפיע על המחירים. אני מבינה את התחושות של הציבור, שמסתכל בעין ביקורתית על אל על, אבל העובדות שונות. אנחנו מנסים לספק כמה שיותר מושבים, במיוחד בקווים הפופולריים לצפון אמריקה ולמזרח. ואנחנו כמובן טסים לעוד הרבה מקומות. אנחנו גם טסים להאבים בינלאומיים של תעופה, שמהם אפשר לתפוס טיסות המשך, וכך להוזיל את העלויות. אנחנו טסים לקפריסין, יוון, וינה ודובאי במחירים קבועים כדי לסייע. אנחנו עושים את זה כדי לספק לנוסעים עוד אלטרנטיבה ולתמוך בהפחתת המחירים. אבל חשוב להבין שמאז מגפת הקורונה ב־2020 תעשיית התעופה הגלובלית נמצאת במצב של שיבוש. המחירים בכל העולם גבוהים מאוד בשל כך".
מנכ"לית אל על התייחסה גם לסיבות שבגללן חברות התעופה הזרות לא טסות לכאן. "הסיבה המרכזית היא בסופו של דבר העובדים וועדי העובדים. העובדים לא מוכנים לשהות ולישון בישראל, משום שהיא נתפסת אזור מלחמה, ובאמת מתחוללת כאן מלחמה. בנוסף, חברות הביטוח לאו דווקא מוכנות לבטח את המטוסים, וזה משמעותי. כדי להתגבר על המצב הזה צריך להתעלות לרמה האסטרטגית המדינית. זה לא ברמה של חברה אחת. המדינה צריכה לספק פתרונות שונים לחברות התעופה הזרות כדי שירגישו בנוח לטוס לכאן. אנחנו, מצדנו, נשתף פעולה ונספק את כל המידע הדרוש לשם כך".
בן טל גננסיה סיפרה גם על ההתמודדות של אל על עם מבצעי חילוץ מורכבים ומיוחדים של ישראלים באירועים דרמטיים, דוגמת ההתקפות האלימות שספגו אוהדי מכבי ת"א באמסטרדם החודש, מה שדרש מהחברה לחלץ אותם בטיסות מיוחדות שבוצעו גם בשבת, בעוד אל על אינה חברה שטסה בשבת. "אנחנו מתנהלים כמו צבא במצבים האלה. יש לנו ממש חדר מלחמה שממנו אנחנו מנהלים את המבצעים האלו. מדובר במבצעים מאוד מורכבים שדורשים שינוי כולל של הלו"ז. למעשה, נדרשים 12 ימים לסנכרן מחדש את לוח הטיסות שלנו למועדים המקוריים שלו אחרי מבצע כזה. וזה קורה כשאנחנו מאוד מיומנים במצבים מורכבים. אנחנו לומדים לפעול במצבים האלה בצורה דינמית וגמישה".
היא סיפרה גם על כך שאחת מהחטופות שחזרו מהשבי בעזה פגשה את עובדי החברה וסיפרה את הסיפור האמיץ והקשה שלה. בן טל גננסיה הביעה את תקוותה שכל החטופים ישובו במהרה לביתם.