סגור
ועידת התחזיות רן גוראון
(צילום: סיני דוד)

ועידת התחזיות
מנכ"ל בזק רן גוראון: הגדלנו השקעות שהגיעו לשיא במלחמה

גוראון אמר בוועידת התחזיות של כלכליסט שעבודות התשתית וחיבורי הסיבים של בזק איפשרו עמידה בביקושים לתקשורת שזינקו ב-7 באוקטובר; "אופן היציאה של חברות בישראל מהמשבר אליו נקלענו, תלוי לא מעט באימוץ שלהן של שירותי תקשורת מתקדמים"

"בכל משבר בשנים האחרונות בזק הגדילה השקעות, וכך אנו נוהגים גם כעת בתקופת המלחמה, שבה הגיעו ההשקעות לשיא של 20 שנה". כך אמר רן גוראון, מנכ"ל בזק, בוועידת התחזיות של כלכליסט, בשיתוף בנק הפועלים והפניקס.
גוראון דיבר על האופן שבו חברות עסקיות יצאו מהמשבר ואחרות ייכשלו, ותלה את ההבדל ביניהן בתכנון ויישום אסטרטגיית היציאה תוך כדי המשבר. "על חברות להמשיך להשקיע דווקא עכשיו, מתוך ההבנה שכשהמלחמה תסתיים, החברות שלא יירתעו יצלחו את המשבר באופן טוב יותר".
גוראון אמר כי השנים האחרונות היו רוויות משברים שטילטלו את המשק הישראלי, הקורונה, המהפכה המשפטית ועתה המלחמה. שורת המשברים שחקה את יכולת המדינה להתמודד, זאת בזמן שהמגזר העסקי דווקא הפגין חוסן.
המשותף לאותן חברות אשר מתפקדות היטב במשברים, אמר גוראון, הוא שהן מתאימות את עצמן ללקוחות, מקדמות חדשנות ותהליכי דיגיטציה, משנות ומתאימות פורטפוליו מוצרים למצב החדש ובעיקר ממשיכות להשקיע.
"אין ספק שהמשבר הוא פוליטי, בטחוני, כלכלי ועמוק. אנחנו במשבר לא מהיום. בקורונה חווינו משבר עולמי ואחר כך משבר מקומי עם המהפכה המשפטית והמחאה שבאה בעקבותיו ועכשיו אנחנו במשבר אזורי. זו סיטואציה משברית", אמר גוראון.
"המדינה נשחקת, כולם יודעים שהיא לא מתפקדת מי יודע מה, וכל משבר שוחק עוד יותר את היכולות שלה. ולעומת זאת החברות העסקיות במגזר העסקי מתפקדות היטב במשבר הזה. המגזר העסקי מפגין חוסן ונערך לרגע האמת ומשקיע בבניית החברות ליום שאחרי. זה אומר להשקיע לפני וגם להתחיל לתפקד אחרת בתוך המשבר, לבצע תהליכי דיגיטציה ולייצר מוצרים חדשים. להפגין גמישות".
גוראון הציג את שוק התקשורת בו אסטרטגיית ההשקעה בתשתית הסיבים לאורך השנים האחרונות פגשה את המציאות ב-7 באוקטובר, אז עלתה צריכת התקשורת הממוצעת באופן חד ב-30% תוך יום אחד בלבד, עם נפח צריכה שהגיע בשיא ל-21 ג'יגה ליום, נתון המעיד על מרכזיות רשת האינטרנט והחשיבות של יציבות הרשת. גוראון ציין כי משברים מביאים איתם צריכת שיא בתקשורת, כפי שהיה בקורונה שבה צריכת התקשורת עלתה ב-40%.
"הביקושים הגבוהים במלחמה פגשו את שוק התקשורת במצב הזמין והיציב ביותר אי פעם, עם מיליוני משקי בית שתשתיות הסיבים היו זמינות להן וכמיליון בתים שכבר מחוברים לרשת הסיבים שלנו", אמר.
"העובדה שבזק ביצעה באופן תדיר עיבויים והרחבה של ליבת הרשת, לצד צוותים מיומנים מאוד שידעו לטפל בזמן אמת בפגיעות תשתית כתוצאה מירי טילים, ובראש ובראשונה, האסטרטגיה של חיבור ישראל מצפון ועד דרום, איפשרו עמידה בכל הביקושים ללא נפילות".
על היום שאחרי, אמר גוראון כי "אופן היציאה של חברות בישראל מהמשבר אליו נקלענו, תלוי לא מעט באימוץ שלהן של שירותי תקשורת מתקדמים. לא כל החברות והעסקים יצאו אותו דבר מהאירוע. מי שלאורך זמן ישקיע בדיגיטציה של העסק שלו ובגיבויים, בתקשורת חזקה ובשירותי אבטחת רשת מתקדמים, יפגוש משברים באופן פחות קשה. עסקים שיפעלו כך ייצאו מהמשבר הנוכחי מהר יותר".