ועידת הגיימינג"ה-AI לא יחליף אנשים, אלא מי שיודע להשתמש בו. העולם הולך לדרוש יותר וצריך לעמוד בקצב"
ועידת הגיימינג
"ה-AI לא יחליף אנשים, אלא מי שיודע להשתמש בו. העולם הולך לדרוש יותר וצריך לעמוד בקצב"
את הדברים אמרה קרן מרום, מייסדת משותפת, Beach Bum למאיר אורבך כתב כלכליסט בפאנל שהתקיים במסגרת ועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה. בפאנל השתתפו גם: שרגא מור, מנכ"ל פלאריום ואורי מרשנד, מייסד משותף ומנכ"ל אוברוולף
קרן, מי זה Beach Bum?
"Beach Bum זו חברת משחקים שעוברים מדור לדור, כמו למשל שש-בש. השאיפה שלנו היא להיות מספר 1 בכל מה שאנחנו עושים. בתחילת הדרך חברה בינלאומית Voodu רכשה את Beach Bum והכניסה לנו את עולם הפרסומות שמשפר המוניטיזציה שלנו. הילדים שלי חושבים שלאמא יש את העבודה המגניבה בעולם".
איך אתם שורדים עם משחקי מובייל כבדים מאוד, ולא משחקים קלילים?
שרגא מור, מנכ"ל פלאריום: "תודה על ההזמנה. אני מנכ"ל פלאריום בשנתיים האחרונות ושמחתי להצטרף לחברה. היום יש פרסומים שהחברה בתהליך מכירה לחברה שוודית, אבל לא ניתן להיכנס לפרטים של ההליך. עכשיו אנחנו 6 שנים אחרי שהשקנו את המשחק המוביל שלנו. בשנה האחרונה השוק היה יציב ואנחנו צמחנו והשקענו הרבה מאוד בפיתוח של משחקים חדשים. היכולת להשקיע במשחקים חדשים ופיתוח הקיימים היא היכולת שלנו".
אתם למעשה חברת תשתיות יותר מאשר גיימינג.
אורי מרשנד, מייסד משותף ומנכ"ל אוברוולף: "האופן שבו אנחנו חושבים על הדברים שונה. אנחנו נותנים לחברות תשתית מתאימה להתקדם ולהתפתח ולהפוך לרווחיות. למשל רוב הקהל פה מכיר את League of legends, מה שאנחנו עושים זה לאפשר למפתחי צד שלישי לפתח דברים למשחק שמקדמים את השחקנים".
קרן, איך עושים כסף משש-בש?
"אני חושבת שזה כמו הרבה ערוצים של בידור. אם פעם היינו צריכים להצדיק את עולם המשחקים, היום כבר לא צריך. כן, מגיע עולם המוניטיזציה. מגיע השלב שהשחקן רוצה להתקדם, להיות מספר 1 בתחרות כלשהי או לפתוח יותר תוכן. אנשים מגיעים הביתה אחרי יום ארוך ורוצים לנוח. אנשים יכולים לבחור אם להשקיע את הכסף כדי להתקדם במשחק".
איך מתפתחת חברה בעולם הגיימינג?
קרן: "אנחנו בעולם אחר, לא עולם שמוכר את עצמו כמו עולמות הקזינו. עולם השש-בש הוא עדיין נישתי. לאחרונה הייתה לנו פגישת בורד, אז הכנסנו 10,000 דולר ביום. אחד המייסדים שאל את גיגי עד לאן אתה חושב שמשחק שש-בש יכול להגיע. גיגי טען שלפחות 30 אלף דולר ביום. במהלך הישיבה לא אמרנו כלום, אבל אחרי זה צחקנו. בהמשך הבנו שזה אפשרי".
שרגא, יש רגע שבו אתה אומר שזה מה שמוביל את החברה קדימה?
"אני נכנסתי לחברה לפני שנתיים. קודם דיברו על ההתבגרות של עולם הגיימינג, ואני חושב שהיום הרבה יותר קשה להביא משחקים קדימה ולפתח אותם. מבחינתנו אם משחק טוב ובנוי טוב – זה המפתח להצלחת המשחק. זה מה שהוביל את החברה בשנתיים האחרונות שהיו מוצלחות".
"בסוף אתה צריך שהכל יעבוד ביחד כדי שהמשחק יצליח. הפרודקט והמשחק. בסוף היוזרים מצביעים ברגליים (ובידיים). בסוף היום הציפיות של השחקנים גדולות בהרבה".
אורי, יש רגע שבו אתה אומר שזה מה שמוביל את החברה קדימה?
"אנחנו קיימים מ-2010. איפשהו ב-2017-18 שהתחלנו לעשות מוניטזיציה ומייסדים אמרו לנו שהם ממש מתפרנסים מזה הבנו שאנחנו מייצרים מקצוע חדש. יוצר בשם קלוגה כתב לנו: "ציפיתי לכמה דולרים פה ושם, סתם משהו שאוכל לקנות איתו קפה. אבל הצלחתי להביא מצרכים הביתה, לשלם חשבונות עם זה. אם היית אומר לי לפני שנה שאני אהיה איפה שאני היום, הייתי קורא לך משוגע". סך היוצרים אצלנו עשו 240 מיליון דולר בשנה שעברה. כל אדם בחברה – לא משנה באיזה תפקיד, עוזר להצלחה של היוצרים".
שרגא, איך הנראה העתיד?
"אחד הכיוונים הוא יישום של AI. רואים את זה כבר עכשיו בעולמות העיצוב. אפשר להכניס AI כבר בשלבים הראשונים. בסטודיו הקטנים ניתן לראות את הפיתוח בעולם הקריאטיב. בסוף לכולם יהיו את הכלים – ולכן אנחנו רוצים להצטיין בלהפעיל את הכלים".
קרן, יש מקום ל-AI בעולם השש-בש?
"כן. בעיקר בעולמות העיצוב. אנשים דואגים ש-AI יחליף אותם אבל זה לא נכון, מי שיחליף אותם זה אנשים שיודעים להשתמש ב-AI. העולם הולך לדרוש יותר ויותר ואין ברירה אלא לעמוד בקצב. שימוש נוסף הוא ניתוח של הדוחות והדאטה ולהבין יותר טוב לאן השוק הולך".
אורי: "מסכים עם מה שהדוברים הקודמים אמרו. בעיקר בעולמות העיצוב ויצרת התמונות שגורמות למשתמשים להוריד את האפליקציה".