סגור
Panel AI

כנס המפתחים
איתי דרסלר: "בזכות ה-AI יהיה קל יותר למצוא את המידע שצריכים לפעול לפיו"

כך טוען ה-CTO של theGist, בכנס "מפתחים בחזית" של כלכליסט, שיר חורב, מ-Deepchecks אמרה כי כל חברה חושבת כיצד היא יכולה להכניס AI לפעילות. לדבריה, "זה הופך למשהו יומיומי, גם כאנשים וגם כמפתחים". מיכאל ברגינסקי, מייסד שותף ו-CTO ב-Aidoc: "רופאים יקבלו המלצות על מחלות שיש למטופל ודרכי טיפול"

אחד הדברים שהולכים לעבור דיסרפשן בעקבות כניסת ה-AI הוא עולם המידע וזה ישפיע גם על כל תחומי החיים, כך אמר איתי דרסלר, מייסד שותף ומנהל טכנולוגיות ראשי ב-theGist במסגרת פאנל The Next Generation AI, בהנחיית עומר כביר, מכלכליסט בכנס "מפתחים בחזית".
"אנחנו רואים את החברות הגדולות מתחילות לתקוף את זה. יהיה לנו הרבה יותר קל למצוא את המידע שאנחנו צריכים לפעול לפיו. הדבר הזה הולך לשנות את התעשיות בצורה דרסטית ויעזור לעובדים לעבוד הרבה יותר מהר ובצורה אפקטיבית", אמר.
שיר חורב, ה-CTO ב-Deepchecks אמרה כי היום כל חברה חושבת כיצד היא יכולה להכניס AI לפעילות. "זה הופך למשהו יומיומי, גם כאנשים וגם כמפתחים. היום מפתח, גם אם הוא אינו יודע למידת מכונה יכול בכמה שורות קוד להשתמש מאחורי הקלעים ב-AI, למשל באפליקציה, להכניס עוד המון מידע נוסף מהעולם, המלצות ותשובות".
מיכאל ברגינסקי, מייסד שותף ו-CTO ב-Aidoc, סבור גם כן כי ה-AI יהפוך ליומיומי. "אנחנו מגיעים מהתחום הרפואי ורואים את זה פורץ בכל מקום. אתה מסוגל לייצר לעצמך דאטה מתוך בית החולים ואפשר להפיק תובנות מדהימות. רופאים יקבלו המלצות על איזו מחלה יש למטופל, אילו תרופות כדאי לתת לו ולמטופלים עצמם אפשר להמליץ לעשות בדיקה כזאת ולא אחרת כדי לגלות מחלות מוקדם", אמר.
אחת הבעיות הגדולות של השימוש ב-AI היא שהוא הרבה פעמים 'משקר' ומספק מידע לא מהימן או מומצא. זו בעיה שחלק ממנה עוד לא פתור, אומר דרסלר. "מיקרוסופט הוציאו את המנוע של בינג בשיתוף פעולה עם open AI. גוגל שיחררו את בראד רק לפני שבוע וחצי למרות שבהכרזה של מנכ"ל גוגל הייתה טעות בסיסית בחיפוש. יש כמה שיטות להתקדם לפתרון הבעיה וחלקן זה רינאפורסמנט לרניג. חלק מהאינטראקציה שלנו עם ChatGPT זה שימוש חוזר וניתן פידבק. הם משתמשים בזה כדי לחזק את המודלים שלהם ולשפר את התוצאות אבל הבעיה עוד לא פתורה", אמר.
על מנת לפתור את בעיית ה'שקרים' של ה- AI ברגינסקי אומר כי השאלה היא האם אתה משפר את המודל שיפסיק לשקר, וזה לא פתיר באופן מוחלט, והצד השני הוא איך אתה מאפשר למי שמשתמש בזה להבין אם המידע מהימן. "בצד המשתמש שיטה נוספת שמטרתה לייצר 'אקספליינבליטי', כלומר שה-AI יצליח להסביר איך הוא הגיע לתוצאה. זה מאפשר לך בתור משתמש להבין או להחליט עד לאיזו רמה אתה מאמין – האם אתה לוקח את זה כפי שזה או שאתה בודק את זה. בתחום שלנו זה מאוד משמעותי. אף רופא לא ילך לטפל במטופל שלו בגלל שה-AI החליט שהמטופל מתדרדר". חורב הוסיפה כי אנחנו רחוקים מבינה מלאכותית שהיא באמת כמו בן אנוש חושב ומבין. המודלים הקיימים היום, אמרה הם כאלה שמנסים להגיע לתוצאה המתמטית הכי טובה, אבל זו לא בהכרח התוצאה הכי מדוייקת או מייצגת את המציאות.
נוכח העובדה שהתוצאות ב-AI עדיין לא מדויקות, הועלתה השאלה האם החברות הגדולות לא רצות מהר מדי לשלב את הטכנולוגיה במנועי החיפוש.
"זאת לדעתי שאלת המאה מיליארד דולר שגוגל הפסידה ביום שהשיקו את המוצר שלהם לפני השבוע", אמר דרסלר. "אני חושב שהכלי הזה נותן המון ערך גם אם הוא לא מדייק ב-100% מהמקרים. אני מאמין שהעולם במקום טוב יותר בגלל שהביאו את הכלים האלה לשוק למרות הטעויות האלה. זה התפקיד שלנו, אנשי הטכנולוגיה לשפר ולגרום לזה להיות טוב יותר".
ברגינסקי אמר שהם עובדים הרבה מאוד כדי לגרום לאדם להבין מה הן המגבלות של הכלי שאיתו הוא עובד. "בלי זה, פשוט יהיה כלי שגורם יותר נזק מתועלת", אמר.