כנס מקומי.קום"פעם מי שהיה רוצה להיות עצמאי היה מקים פלאפליה. היום הוא פותח עסק באיקומרס"
כנס מקומי.קום
"פעם מי שהיה רוצה להיות עצמאי היה מקים פלאפליה. היום הוא פותח עסק באיקומרס"
ירון שפירא, מנכ"ל 8fig, אמר בכנס מקומי.קום של כלכליסט וגוגל כי בתקופת הקורונה הייתה צמיחה באיקומרס, אך כעת השוק נכנס לתקופה של חוסר ודאות. לדברי שפירא, הדרך להתמודד עם כך היא "על ידי תכנון יעיל של ניהול המזומנים ושרשרת האספקה"
"העיסוק הרביעי של עסקים קטנים הוא איקומרס. אם עד היום מי שרצה להיות עצמאי הפתרון שלו היה להקים מסעדה או פלאפליה, אז היום הפתרון שלו זה לפתוח עסק באיקומרס. פעם ראשונה שעסקים קטנים יכולים להקים עסק שיכול לעבוד ולהגיע לעשות אקזיט". כך אמר ירון שפירא, מנכ"ל 8fig, בהרצאתו בכנס מקומי.קום של כלכליסט וגוגל.
הרצאתו של שפירא עסקה בשאלה - איך חנויות מקוונות ישגשגו בעידן של חוסר ודאות? "קחו לדוגמה את אלכס ואיידן שיש להם חנות מקוונת", אמר שפירא. "הם יצרו שק שינה שהוא הכי טוב שיש למי שיוצא לקמפינג והתחילו לעשות חשבון של עלויות, שילוח ופרסום. הם גילו שיש להם רווח של מעל 70% והתחילו לעבוד. בשנת הפעילות הראשונה מחצית מהעסקים הקטנים נכשלים. היו להם ירידות בתקופת החגים אבל הם הסתדרו. עזבו את העבודה שלהם ונכנסו לעסק. והם הצליחו להמשיך בעסק. בערך 5% מכל מוכרי האיקומרס מצליחים להגדיל מכירות בשנה השנייה לפעילות.
"בשנת 2020, שנת הקורונה, שוק האיקומרס עשה קפיצה. כל הצרכנים קנו וכל מי שפתח איקומרס הצליח. בשנת 2021 עדיין היתה עלייה, וב-2022 נרשמה התמתנות. מה יקרה ב-2023? לא בטוח שיהיה טוב. עוד מעט בחודש יולי יהיה אמזון פריים דיי. גם אם הוא יהיה טוב, מה זה אומר על תקופת החגים? קשה לדעת. המוכרים באיקומרס חיים מול אי ודאות עצומה", אמר שפירא.
כשנשאיל כיצד בעלי חנויות יכולים להצליח בכל זאת, השיב שפירא: "על ידי תכנון יעיל של ניהול המזומנים ושרשרת האספקה. זה המפתח להצלחה. בנוסף, יש צורך במימון נוח, אמין, מהיר ויעיל. מימון ותכנון ארוך טווח מונעים מחסור במלאי ומאפשרים לעסק לצמוח. איך אפשר לעשות את זה? בחברה שלנו ייצרנו את הטכנולוגיה AI CFO שבעזרתה מייצרים לעסקים קטנים את הפלנינג הכי טוב עבורם כדי שהם יצליחו. זה למעשה מה שסמנכ"ל כספים עושה בעסקים גדולים. בשנת 2022 גדלנו פי 8 בהכנסות ובמספר לקוחות. זה מראה שעסקי איקומרס מסתדרים בתקופה כל כך קשה".
"החדירה של האיקומרס בישראל היא לא רעה. בארה"ב הקניות באיקומרס מהוות רק 20%, עדיין 80% מהקניות נעשות בקניון. כלומר, ההזדמנות לאיקומרס היא עצומה", סיכם שפירא.