ועידת הנדל"ן"הגיע הזמן לקחת 4 קירות ולחשוב מחוץ לקופסה"
ועידת הנדל"ן
"הגיע הזמן לקחת 4 קירות ולחשוב מחוץ לקופסה"
כך אמר אמר אור בוקובזה, מייסד ומנכ"ל חברת Venn, בכנס בכירי הנדל"ן של כלכליסט ובנק הפועלים. "איך ייתכן שמתוך 750 אלף יחידות דיור להשכרה בישראל, פחות מ-5,000 הן להשכרה לטווח ארוך", שאל והסביר את פעילות Venn
"ככל שעובר הזמן אנחנו רואים פחות ופחות אנשים שמצליחים לקנות דירה. זה קורה גם בעולם, הדיור בערים הפך יקר מכדי לקנות לעצמנו דירה או לילדינו", כך אמר אור בוקובזה, מייסד ומנכ"ל חברת Venn, בכנס בכירי הנדל"ן של כלכליסט ובנק הפועלים.
הפלטפורמה הטכנולוגית של החברה עובדת בשיתוף פעולה עם בעלי נכסים של דיור להשכרה במטרה לשפר את חוויית המגורים של הדיירים. מטרת החברה היא ליצור תחושת שייכות עבור הדיירים וחיזוק הפעילות העסקית עבור שותפיה.
כשדיבר על "הטכנולוגיות שיעצבו את המרחב האורבני בעשור הבא", אמר בוקובזה: "בראייה של ישראל, אנחנו מסתכלים על שוק הדיור להשכרה ושואלים איך זה הגיוני שיש 2.4 מיליון יחידות דיור בסך הכל, ומהם 750 אלף יחידות דיור להשכרה בישראל, ופחות מ-5,000 יחידות הן להשכרה לטווח ארוך. צריך לבנות כ-200 אלף יחידות דיור כדי לסגור את הפער.
"השחקנים המוסדיים מתחילים להבין שזה מוצר פיננסי מעניין והוא בטוח יחסית, אבל יש לנו פער גדול מאוד לסגור. אנחנו צריכים לשפר את שורת הרווח של היזמים כדי שהדבר הזה יוכל לעבוד. אחת הדרכים היא לתת עוד זכויות בנייה, לשפר את חיי הדיירים, למכור להם שירותים נוספים ולעלות להם את הערך.
"אם תחשבו על זה, כל התעשייה בעולם היום השתנתה. רשימת ההוצאות של דייר בכל העולם השתנה, חוץ מדיור להשכרה. אתם מחזיקים בניינים, מוכרים כל כך הרבה שנים ארבעה קירות, אבל העולם כבר השתנה, הגיע הזמן לשנות את תחום הדיור, לקחת את ארבעת קירות ולחשוב מחוץ לקופסה.
"דיור להשכרה לטווח ארוך מגדיר מחדש את הקטגוריה - חוויה שלמה. לחבר חוויה למוצר, מסתכלים בראייה של שכונה שלמה. יש היום המון שכונות בארה"ב שפועלות עם הטכנולוגיה של venn. מספקים שירותים קהילתיים, עירוניים, מרחבים משותפים וכו'. לחלק מהדיירים מספקים רק שירותים ביתיים כמו כביסה ניקיון ואינטרנט. לאחרים מספקים שירותים בעולמות חברתיים איך להכיר שכנים, ללכת למקומות משותפים ועוד. ויש אנשים שמשלמים על כל החוויה השכונתית יותר מ-300 דולר בנוסף לשכר הדירה בחודש. לבעלי הנכסים זה אומר יותר הכנסות, ויותר דולרים בשורת הרווח. וכך אנו עובדים בכל ארה"ב - מגדירים מחדש את הקטגוריה", אמר בוקובזה.
ואיך עושים זאת? לפי בוקובזה, "אנחנו עושים את זה באמצעות טכנולוגיה מתקדמת. אנחנו אוספים את כל המידע על הדיירים כדי לשפר להם את חווית המגורים, ומספקים מנהלי קהילה בשטח שמנהלים את כל החוויה בשכונה. בשנה הראשונה אנחנו מוסיפים 40 דולר ליחידה בחודש ואחרי שלוש שנים 120 דולר. זה מאוד משמעותי. העולם כבר שם".