סגור
סיטק ועידת לונדון 2024 דר יונתן ריינר - CTech Mind The Tech London 2024 Dr. Jonathan Reiner
(צילום: סימול אירופה)

ועידת לונדון
ד"ר יהונתן ריינר, בילינסון: "להבין את התפקוד המוחי של יצירתיות"

ד"ר ריינר, נוירולוג מומחה הפרעות תנועה, מנהל השירות לנוירומודולציה בבית החולים בילינסון, הדגיש בוועידת כלכליסט ולאומי בלונדון את חשיבות היצירתיות לא רק באמנות אלא גם בעולם העסקים והטכנולוגיה 

"יצירתיות היא תכונה חיונית לא רק באמנות, אלא גם ביזמות ובפיתוח טכנולוגי. ככל שאנחנו מבינים יותר את התפקוד המוחי שמאחורי היצירתיות, נוכל לזהות כישורים יצירתיים אצל אנשים, אולי אפילו בצורה מוקדמת. בעתיד, אם נוכל לזהות אנשים בעלי כישורים ייחודיים על סמך פעילות מוחית, אולי נוכל לקדם חדשנות בצורה טובה יותר". כך אמר ד"ר יהונתן ריינר, מומחה הפרקינסון במחלקה לנוירולוגיה בבילינסון בוועידת Mind theTech London 2024 של כלכליסט ובנק לאומי.
ד"ר ריינר הציג את מחקרו על הקשר בין יצירתיות ותפקודי המוח, תוך שימוש בטכנולוגיית fMRI, והדגיש את חשיבות היצירתיות לא רק באמנות אלא גם בעולם העסקים והטכנולוגיה. לדברי ריינר, המנהל מרפאה המתמחה בגירוי מוחי עמוק לחולים עם הפרעות נוירולוגיות כמו פרקינסון, "חוויותיי הקליניות הובילו אותי לחקור את הקשר בין יצירתיות לבריאות. גיליתי שחלק מחולי פרקינסון, למשל, מפתחים דחף יצירתי שלא היה קיים אצלם קודם לכן. התסמינים שלהם משתפרים כאשר הם עוסקים ביצירה — חלקם מתחילים לצייר, לכתוב, או לעסוק בפעילות אמנותית באופן כמעט כפייתי. זה גרם לי לתהות האם ניתן לרתום את היצירתיות לשיפור המצב הבריאותי".
"בעתיד, אם נוכל לזהות אנשים בעלי כישורים ייחודיים על סמך הפעילות המוחית שלהם, אולי נוכל לקדם חדשנות בצורה טובה יותר"

ריינר מדגיש כי "כשעברתי לחקור את המוח היצירתי, הבנתי שרוב המחקרים מתמקדים בחשיבה יצירתית, אך לא מספיק בוחנים את היצירתיות החזותית. לכן, בשנים האחרונות סרקנו אמנים בזמן שהם מציירים באמצעות טכנולוגיית fMRI - סורק שמסוגל להציג פעילות מוחית בזמן אמת, וזה מאפשר לנו לראות אילו אזורים במוח פעילים בזמן יצירה. כך הצלחנו לזהות את רשתות המוח המעורבות בתהליך היצירתי", הסביר ריינר.