סגור
כנס גיימינג - רון ברייטמן
(סיני דודפור)

ועידת הגיימינג
"המכונות שלנו אולי נראות פשוטות, אבל קשה מאוד להעתיק מאיתנו"

את הדברים אמר רון ברייטמן, מייסד-שותף ומנכ"ל ג'ייגנטיק, בוועידת גיימינג 2021 של כלכליסט. ברייטמן: "לא ידענו כמה זה מורכב ליצור משהו שלא קיים בעולם, שאין ממי להעתיק. אבל זה מייצר הבדלים מאוד גדולים"

"אנחנו האנשים מאחורי אפליקציה בשם 'קלואי' (Clawee). אנחנו מייצרים תחום חדש שנקרא מציאות מחוברת (connected reality). אנשים שולטים במכונות משחק פיזיות באמצעות הטלפון שלהם ורואים את הפעולות שלהם בשידור וידאו חי"; כך פתח את דבריו רון ברייטמן, מייסד-שותף ומנכ"ל חברת ג'ייגנטיק (Gigantic), בכנס הגיימינג של "כלכליסט".
"אני רוצה לדבר על חדשנות בעולם הגיימינג, על המורכבויות וההזדמנויות", הוסיף ברייטמן. נתחיל במרוכבויות: לא ידענו כמה זה מורכב ליצור משהו שלא קיים בעולם. שאין ממי להעתיק. אבל זה פשוט מייצר הבדלים מאוד גדולים. יש מורכבויות אחרות בחדשנות, שזה שילוב של תחומים אחרים שבדרך כלל לא עובדים יחד. זה ייצר עבורנו מורכבויות בארבעה תחומים. הראשון מוכר לכם - יצירת משחקים, עם אפליקציה ושרת. זה יחסית פשוט".
"הקושי השני הוא במכונות, כמובן", הסביר ברייטמן. "יש לנו מכונות משלנו. בהתחלה, לא ידענו איך לחבר מכונה פיזית לשליטה מרחוק. היינו צריכים לבנות את כל הידע הזה בעצמנו. בהתחלה קנינו מכונות, ואחר כך גילינו שאפשר לייצר אותן בעצמנו. עכשיו אנחנו מייצרים את כולן. יש לנו 300 מכונות, ואנחנו מתכוונים להכפיל את המספר הזה".
"הקושי השלישי הוא לאפשר לשחקן לראות בזמן אמת את הפעולות שלו לשם כך פיתחנו פטנט שמוריד את זמן השיהוי (Latency) של המשחק. התחום הרביעי הוא תחום הריטייל. אצלנו בכל רגע נתון יש למעלה מ-500 פרסים שונים שאפשר לבחור. יש הרבה קטגוריות מגוונות: יש אפשרות לזכות ברחפן, באקססוריז, או בבובות פרווה (Plushies). אלה לא הדברים הרגילים שאפשר למצוא בקניון - יש לנו שיתופי פעולה עם מותגים כמו מארוול, דיסני ונינטנדו. בחודש ממוצע אנחנו שולחים יותר מ-160 אלף פריטים לכל העולם. אז בעצם אנחנו מתמודדים עם תחום הקמעונות הדיגיטלית (E-Commerce), של ניהול מלאי ומעקב אחר משלוחים".
1 צפייה בגלריה
רון ברייטמן מייסד משותף ומנכ"ל Gigan ועידת גיימינג
רון ברייטמן מייסד משותף ומנכ"ל Gigan ועידת גיימינג
רון ברייטמן
(צילום: יריב כץ)
"לעומת זאת", הוא מסביר, "יש לנו גם יתרונות. היתרון הראשון שלנו, ואולי הנחמד ביותר, הוא שזה מאוד מורכב לייצר את זה וכך נוצרים חסמי כניסה. המכונות שלנו אולי נראות פשוטות, אבל צריך להצליח בכל התחומים האלה יחד וקשה להעתיק אותנו, בינתיים ללא הצלחה. היתרון השני שלנו הוא גיוס עובדים: אני שמח לומר שיש אצלנו אנשים שעזבו משרות בכירות ועברו אלינו כי הם ראו את הפוטנציאל להצלחה ואת האפשרות ליצור חדשנות בתחום המשחקים".
"היתרון השלישי הוא עם השחקנים. אנחנו יודעים שקשה לשחקנים לאמץ דברים חדשים לחלוטין, אבל אנחנו יודעים גם שכאשר שחקן רואה בפעם הראשונה את הפרסומת שלנו, הוא נתקל בהצעה מאוד מוזרה: 'תשחק במכונות אמיתיות ותקבל את הפרסים הביתה'. זה מעורר סקרנות וחשדנות, וזה טוב אם אנחנו יכולים ליצור הפתעה טובה בשבילם. אנחנו רק בתחילת הדרך. אנחנו מייצרים חווית משחק מאוד שונה - לא משהו מצויר - וזה יוצר מעורבות גבוהה בקרב שחקנים. בעתיד, יש הרבה דברים שאנחנו רוצים להטמיע מחווית הארקייד והלונה פארק לתוך היישומון".