סגור
כנס אייקומרס - איל איצקוביץ וענת שקד
(סיני דודפור )

"הסיבה שלא קרתה מהפכה טכנולוגית בריטייל הפיזי? זה פשוט קשה"

כך לפי איל איצקוביץ', שותף מנהל, פיטנגו First בכנס E-commerce 360 של כלכליסט בשיתוף הפניקס. ענת שקד מייסדת ומנכ"לית Nexite: "לריטיילר גדול יש 2 מיליארד פריטים פיזיים ואין לו דרך לעקוב אחריהם״

כיצד יראה הדור הבא של החנויות הפיזיות? תחום אחד נשאר מחוץ למהפכה הדיגיטלית של השנה האחרונה וזה הריטייל הפיזי. ״לריטיילר גדול יש 2 מיליארד פריטים פיזיים ואין לו דרך לעקוב אחריהם״, מסבירה ענת שקד מייסדת ומנכ"לית Nexite בכנס E-commerce 360 של כלכליסט בשיתוף הפניקס.
״תשאל כל אחד מ-10,000 העובדים ואין אחד שיודע להגיד בדיוק איפה הם נמצאים: במחסן, בחנות או במתפרה. אין איך לעקוב אחרי זה ולכן הם לא עושים את זה. אין להם שום דאטה בזמן אמת. כשאנחנו נכנסים לחנות ושואלים את המוכר אם יש את החולצה והוא אומר שיבדוק הוא לא מתכון במחשב אלא במחסן. זה שונה מאוד מחנות מקוונת כמו אמזון שיודעת לא רק איפה הפריט אלא גם כמה זמן הסתכלת עליו לפני ששמת בעגלה", אמרה שקד.
״מבחינת הריטיילר אין הבדל בין האונליין לאופליין. בראשון הוא יכול לעקוב אחרי התנהגות הגולשים, המידע הזה מאפשר לו לעשות אפוטימיזציה ולהציע ללקוח פריטים מתאימים. דיוק מלאי בחנויות נע בין 50%-70% ואם פריט לא נמכר אף אחד לא יודע למה - אם זה בגלל שמדדו ולא אהבו או שלא מדדו בכלל ולכן הרווח נראה כמו שהוא נראה״, הוסיפה.

2 צפייה בגלריה
ענת שקד מייסדת ומנכ"לית Nexite trigo כנס e commerce 360
ענת שקד מייסדת ומנכ"לית Nexite trigo כנס e commerce 360
ענת שקד
(צילום: יריב כץ)

"פריצות דרך טכנולוגיות שמאפשרות לנו לתייג כל פריט"
״הסיבה הלא קרתה עד עכשיו מהפכה טכנולוגית בריטייל הפיזי זה פשוט כי זה קשה״ מרחיב איל איצקוביץ', שותף מנהל, פיטנגו First .״מתבקש שהמהפכה תגיע לאופליין אבל הטכנולוגיה לא הגיעה לשם. פריצות דרך טכנולוגיות שמאפשרות לנו לתייג כל פריט מגיעות ממש עכשיו וזו מהפכה שלא קרתה בתחום הזה מאז מהפכת הקופות הרושמות של לפני 20 שנה״.
״הפתרון שלנו מייצר ייצוג דיגיטלי לכל פריט בחנות כדי לעשות בה את כל מה שאנחנו יודעים״, מסבירה שקד. ״אנחנו שמים תגים על כל פריט שיודעים לשדר בצורה אוטמטית בעלות של סנטים בודדים. אנחנו אוספים את הדאטה בענן ומציעים מגוון רחב מאוד של אנליטיקה, חווית לקוח וכמון שרשרת האספקה. זה לא רק ניהול מלאי חכם. ניהול המלאי הוא האמצעי ולא המטרה, אנחנו יכולים לדעת כמה פעמים כל פריט נמדד, מה המיקום האופטימלי לכל פריט, האם הוא ימכר טוב יותר אם יישב ליד פריט מסויים וכו. ולא רק ברמת האנליטיקס אלא ברמת החוויה - אנחנו יכולים לאפשר ללקוחות לשלם בלי לעבור בקופה כי אנחנו יודעים איפה הפריט״, אמרה.
האם כשלקחתי את הפריט הביתה יכולים לעקוב אחריי?
שקד: ״גם היום ריטיילרים מתייגים את כל הפריטים ואנחנו מחליפים בתג אחר אז ברמה האופרטיבית אין כאן הבדל. ברמת הפרטיות זה תג מוצפן ואתה כמובן יכול להיפטר ממנו לאחר הקנייה. לעומת זאת אם אתה משאיר אותו אתה יכול לבנות ארון חכם. אנחנו הופכים את הבית לעוד ערוץ הפצה בדיוק כמו האונליין״.
איצקוביץ׳: ״ברגע שזה יתאפשר יגיעו עוד רעיונות ועוד פתרונות דברים מהסוג הזה מאפשרים לבנות דברים חדשים שחלק מהם אנחנו אפילו לא מדמיינים כרגע״.

2 צפייה בגלריה
איל איצקוביץ'  שותף מנהל, פיטנגו First  כנס e commerce 360
איל איצקוביץ'  שותף מנהל, פיטנגו First  כנס e commerce 360
איל איצקוביץ'
(צילום: יריב כץ)

איך המשקיעים מסתכלים על פתרונות כאלה?
איצקוביץ׳: ״הם מחפשים מהפכות ושווקים גדולים שמחפשים שיבוש וגם אם המוצר של נקסייט התחיל כמוצר פיזי כולנו ראינו אותו מהרגע הראשון כמוצר דאטה שיאפשר לשוק הפיזי להיות מבוסס דאטה. זו הזדמנות עצומה״.
שקד: ״אם אי פעם הייתה תקופה לעשות אונליין זה היה בקורונה. ומה שקראינו אח״כ זה שעיקר הקפיצה נבעה מאומני-צ׳אנל דהיינו רכישה בבית ואיסוף מהחנות״.