סגור
מימון ישיר - יום 2 - משה קמחי
(אולפן כלכליסט)

חדשנות באשראי
מנכ"ל חברת הפינטק Neema: "אנחנו מביאים חדשנות וגמישות"

לדברי משה קמחי, חברת הפינטק Neema נולדה מתוך הצורך לפשט ולהנגיש שירותים פיננסיים. "הבנו שחייב להיות פתרון טוב יותר" 

משה קמחי, מנכ"ל Neema, סיפר בשבוע חדשנות וצמיחה בעולמות האשראי של כלכליסט שהקים את החברה כדי לתת מענה פיננסי לאנשים שלא קיבלו פתרון ראוי מהמערכת הבנקאית. את הפער הזה פגש מקרוב כשניסו לשלם משכורת למטפל של סבא שלו. "נתקלתי במערכת בנקאית מסורבלת, יקרה ולא נגישה", אמר. "אז הבנתי שחייב להיות פתרון טוב יותר".
Neema נולדה מתוך הצורך לפשט ולהנגיש שירותים פיננסיים. "התמקדנו בלשנות ולשפר את תהליך העברת הכסף לחו"ל, במיוחד עבור עובדים זרים ומהגרי עבודה. אנחנו מאמינים שלכל אדם, ללא קשר למוצאו ומעמדו הכלכלי, מגיעה גישה לשירותים פיננסיים מתקדמים זולים ויעילים", אמר.
החברה פיתחה אפליקציה שמאפשרת, בין השאר, פתיחה של חשבון דיגיטלי באופן פשוט ונוח, העברת כספים לחו"ל במהירות ובעלות נמוכה, וכרטיס מסטרקארד שמאפשר לגשת לכסף שלך מכל מקום בעולם. "מאז שהוקמנו, עזרנו למאות אלפי אנשים לשלוח כסף הביתה בקלות ומהירות. בעבר הבנקים היו מקום אחד שסיפק את כל השירותים הפיננסיים", מסביר קמחי. "ככל שהטכנולוגיה התפתחה נוצר פירוק לרכיבים של המוצרים ונוצרה הזדמנות לחברות פינטק לפתח מומחיות בתחומים ספציפיים — הלוואות, ביטוח, חיתום ניירות ערך ואפילו סייבר.
"חברות פינטק לרוב מתמקדות בבעיה אחת ומנסות לפתור אותה באמצעות טכנולוגיה מתקדמת או צורת חשיבה חדשנית. ב־Neema בחרנו להתמקד ולפרק את תהליך העברות הכספים לחו"ל. תחום שלא השתנה 50 שנה. הבנקים הגדולים מבינים שכדי להישאר רלבנטיים הם חייבים לאמץ טכנולוגיות חדשות ונוצר מצב שמצד אחד יש תחרות על הקשר הישיר עם הלקוח ומצד שני קיים רצון לאימוץ טכנולוגיות חדשות או יצירת שיתופי פעולה עם פינטקים. הבנקים לא יכולים לחיות בעולם ללא פינטקים כי אנחנו מביאים את החדשנות והגמישות, ופינטקים זקוקים לתשתית ולאמון שהבנקים בנו לאורך השנים. שיווי המשקל הזה מייצר ערך ללקוח הקצה".
לדברי קמחי, "רואים בנקים שקונים ומשקיעים בפינטקים, כדי לשפר את השירות ללקוח. מצד שני רואים לא מעט חברות שמתחילות כפינטק ובתוך כמה שנים מגישות בקשה לקבלת רישיון בנקאי. כשהתחלנו, ראינו כלקוח את העובד הזר. היום הלקוחות הטבעיים שלנו הם מוסדות פיננסיים.
"אנחנו לא רק משנים את הדרך שבה אנשים מעבירים כסף, אנחנו משנים את הדרך בה הבנקים רואים את אופן העברת הכספים. אנחנו חברת פינטק שמתווכת בין העולם הישן לחדש ־ לוקחים את הגמישות והחדשנות של הסטארט־אפ ומשלבים אותן עם היציבות והאמינות של הבנקים. התוצאה: מערכת פיננסית חדשנית וגם אמינה, מהירה וגם בטוחה, גלובלית וגם אישית. זו מהפכה שקטה בעולם הפיננסי והיא רק מתחילה".