E-commerce 360"המשבר נתן דחיפה לכל מי שעוסק במסחר אונליין - ישראל בפער מאחורי ארה"ב ואירופה"
E-commerce 360
"המשבר נתן דחיפה לכל מי שעוסק במסחר אונליין - ישראל בפער מאחורי ארה"ב ואירופה"
כך אמר יונתן איבגי, סמנכל סחר DHL ישראל, כנס E-commerce 360 של כלכליסט בשיתוף הפניקס; "תוך מספר שנים 80% ממכירות ה-B2B בעולם יתבצעו באונליין"
"ברור שלכל מי שעוסק ב-E-commerce, משבר הקורונה נתן דחיפה קדימה. רק היקף המשלוחים הבינלאומי הגיע בשנה שעבר ל-1.2 טריליון דולר, הרבה מעבר להערכות. ועדיין, ישראל נמצאת בפער מול העולם", כך אמר יונתן איבגי, סמנכ"ל סחר, DHL ישראל בכנס E-commerce 360 של כלכליסט בשיתוף הפניקס.
"גם אנחנו עברנו שנה וחצי מאתגרות, עם שילוח של מכונות הנשמה, מטושים, כל דבר שתוכלו לדמיין, הרגשנו זרוע חמצן משמעותית למדינה. החיסונים הגיעו טכנית עם כל מכירות הבלאק פרידיי של השנה שעברה כל המשלוחים נראים אותו דבר אבל החשיבות של מה שיש בתוך המשלוח כל כך התעצמה", אמר.
לפי סקר שערכה החברה בעזרת מנהלי שיווק מצייצים, אשר סקר 460 מקבלי החלטות בעולם השיווק הישראלי, עולים נתונים המדגישים את המרחק של ישראל מהעולם בתחום הסחר בדיגיטל: בעוד שבארה"ב ואירופה 21% מהחברות מדווחות הן רק אוף-ליין (ללא דיגיטל), הרי שבישראל מדובר ב-39% מהחברות. כמו כן, 73% מהחברות בעולם שכן סוחרות אונליין עושות זאת בלמעלה מערוץ אחד ואילו בישראל רק 41% מהחברות משווקות ביותר מערוץ אחד; בנוסף, 55% מגופי האונליין בעולים מדווחים על צמיחה של יותר מ-20% בשנת הקורונה, ואילו בישראל מדובר רק ב-30% מהחברות.
"כצרכנים אנחנו 24 שעות ביממה חושבים אונליין אבל כשאנחנו באים למקום העבודה מצפים מאיתנו לשכוח את זה כי ב-B2B הכל אופליין (מסחר בין חברות - Business To Business). בני דור המיליניום היום אחראים על קבלת 73% מכלל החלטות הקנייה ב-B2B והם דור שלא צריך 'לחנך' לאונליין – הם כבר שם. מחצית מהם מדווחים שהם לא רוצים לדבר עם נציג, אלא שהכל יהיה אונליין", אמר.
לדברי איבגי, "בתוך מספר שנים 80% ממכירות ה-B2B בעולם יתבצעו באונליין". 60% ממקבלי ההחלטות אמרו שהם מוכנים לבצע עסקאות אונליין בשווי של יותר מ-50 אלף דולר ו-33% מהקונים מעדיפים חוויית קנייה בשירות עצמי מבלי לדבר עם נציגי מכירות אמר בעניין זה.
"התנהגות הצרכנים הולכת לשם. לדוגמה, אנשי רכש שצריכים רכיבים אלקטרוניים יכולים להשתמש בשירות של לקוח גלובלי שלנו – TE שמאפשר להם בתוך 3-4 דקות תהליך רכישה שמחליף חודש של פקסים, אימיילים ושיחות. הבנת מה המוצר, ראית אם יש אותו במלאי וסיימת את תהליך הרכישה", הוסיף איבגי