שבוע החדשנות"אנחנו נמצאים בעידן שבו המעסיק צריך להתאים את עצמו לעובדים"
שבוע החדשנות
"אנחנו נמצאים בעידן שבו המעסיק צריך להתאים את עצמו לעובדים"
בכנס החדשנות של כלכליסט הסבירה דלית קריינר, סמנכ"לית משאבי אנוש ב-Checkmarx כי עבודה היברידית היא לא רק עבודה מהבית, אלא שנולדו גם צורות חדשות של העסקת עובדים. נטלי קרמר, מנכ"לית מרכזי הפיתוח של AT&T ישראל: "כולם עובדים מהבית וכולם קרובים באותה מידה. בגלל זה אפשר להעסיק יותר אנשים מהפריפריה". ים דביר, מנכ"ל Paradox ישראל, תיאר איך גויסה מערכת הבינה המלאכותית לגיוס עובדים
"הכנסנו את אוליביה, מגייסת וירטואלית שמצטרפת לצוותי הגיוס ועוזרת להם במשימות שחוזרות על עצמן כדי להבטיח שאותם צוותי גיוס יוכלו להתעסק באנשים", מספר ים דביר מנכ"ל Paradox ישראל בפאנל "חדשנות וטכנולוגיה כאמצעים להתמודדות עם אתגרי שוק העבודה החדש". הפאנל נערך במסגרת כנס החדשנות של כלכליסט. לדברי דביר, אוליביה עוזרת למגייסים לקבל את המועמד החדש, שואלת את השאלות המתאימות כדי להבין האם המועמד מתאים ואף מציגה טפסים רלוונטיים עבורו.
אוליביה היא מערכת בינה מלאכותית והדוגמא הטובה ביותר לשינוי הגדול שעולם הגיוס עובר כיום. "אנשי גיוס מתעסקים כל היום בניהול התהליך במקום לבחור את העובדים הכי טובים", אומר דביר, "אנחנו מתעסקים בתהליכי אוטומציה של כל תהליכי הגיוס. הסתכלנו על נתונים של שיחות עם כ-30 מיליון מועמדים והצלחנו מתוך זה לזקק כמה דברים מאוד קריטיים לגיוס. הראשון בניהם זה הזמינות. מועמדים מגישים היום מועמדות לכל המקומות כל הזמן וראינו שחברות שיודעות לקחת מועמד ברגע שהוא מגיע ולקדם מהר מאוד את התהליך מצליחות יותר לגייס ובצורה יותר יעילה. למדנו שהנגשה של מידע לאורך התהליך גורם להם בסוף לקבל החלטה לטובת הארגון".
לטענת דלית קריינר, סמנכ"לית משאבי אנוש, Checkmarx, ישנו קושי גדול לגייס עובדים ומצד שני יש עזיבה מוגברת של עובדים. "אנחנו נמצאים בעידן של פרסונליזציה שבו אנחנו צריכים להתאים את עצמנו לעובדים", אומרת קריינר, "הפכנו את כוח העבודה להיברידי, לא רק משרד או בבית אלא למספר רב של צורות העסקה. אנחנו לא רק מעסיקים עובדים במשרה מלאה אנחנו גם פתוחים ומעודדים לשכור קבלנים ופרילנסרים לגייס עובדים במשרות חלקיות. זו גישה מאוד שונה יחסית למה שמכירים בעולם ההייטק. זה מאפשר גמישות ולהביא טאלנטים שלא היינו יכולים להעסיק אותם אלמלא הדרך הזו".
אחד החששות בשימוש המוגבר בטכנולוגיה בתהליך הגיוס היא אובדן הקשר הבין אישי בין המגייס למועמד. "מדברים על AI כעל מכונה מפחידה שבאה להחליף אותנו", אומר דביר, "אבל ברגע שזה נהיה חלק מהחיים שלנו אף אחד לא קורה לזה עתידנות. כל אחד מאיתנו הקליד כתובת כדי להגיע לפה ומשהו חישב לו איך להגיע". לדבריו, "אנחנו רואים עולם שבו עובד מגיש קורות חיים לחברה והוא מקבל אוטומטית את כל המשרות הפתוחות כרגע. המועמד יודע לבד כמה זמן תהליך הגיוס הולך להימשך ובאיזה שלב הוא נמצא".
לטענת קריינר אין חשש לאובדן הקשר האישי, "יש מקום למכונות ולטכנולוגיות מסביב להקל על חיינו. ראינו את זה בקורונה, איך כולם רצו למשרד כשפתחנו אותו וניצלו את זה מהר ואפילו התבאסו שסביב האומיקרון חזרנו לאפשרות לעבוד מהבית. בסופו של דבר כולנו אנשים ויש לנו את הצורך בקשר האישי וזה לא יעלם".
פרט להתפתחות הטכנולוגית, אחת הסיבות שזירזו את השינוי שמתרחש בעולם הגיוס היא הקורונה. "הקורונה קרבה אותנו ולמרחק אין יותר משמעות", אומרת נטלי קרמר, מנכ"לית מרכזי הפיתוח של AT&T ישראל וסגנית נשיא עולמית בחברה, "כולם עובדים מהבית וכולם קרובים באותה מידה. בגלל זה אפשר להעסיק יותר אנשים מהפריפריה שם יש אוכלוסיות מגוונות שלא היו יכולות להגיע למשרד מכל מיני סיבות - זו הזדמנות מאוד גדולה".
לדבריה, "בהייטק כל הזמן דיברנו על אמון כלפי העובדים, אבל בקורונה זה נהיה על סטרואידים כי אתה לא נמצא עם העובדים שלך וצריך לסמוך עליהם הרבה יותר ולתת להם כלים לעבוד מרחוק בצוותים. העובדים עכשיו הם עצמאיים, הם צריכים להבין את התמונה הגדולה. פעם היינו אומרים שכל עובד הוא מנכ"ל, עכשיו זה באמת כי הוא נמצא בחדר וצריך לקבל החלטות לבד. הוא לא יכול להרים את הראש ולשאול מישהו – זו תרבות אחרת לגמרי".
לכל כתבות שבוע החדשנות לחצו כאן