סגור
כנס נדלן 2024 -מירב אורן
(צילום: גו לייב שידורים)

כנס הנדל"ן
מירב אורן: "אנחנו משתמשים ב-AI כדי לייעל את עבודת הבנייה"

לדברי מייסדת ויו"ר Versatile, בכנס כלכלת הנדל"ן 2024 של כלכליסט בשיתוף מזרחי-טפחות ו-BDO, המידע שהחברה אוספת והיכולת לנתח אותו "ישפיעו לטובה על כל מקבלי ההחלטות, היזמים, יזמי המשנה ולמעשה על כל התעשייה, אפילו על מבטחים"

"אם אתה נולד בבית של קבלן, כדאי שתדע לעשות בכל מצב ולעזור בכל גיל", כך אמרה מירב אורן, מייסדת ויו"ר Versatile, בפתח דבריה בכנס כלכלת הנדל"ן 2024 של כלכליסט בשיתוף מזרחי-טפחות ו-BDO. "כאשר שואלים אותי על חברת Versatile ומה אנו יודעים מבחינת מידע ויכולות ניתוח, אני מתחילה קודם כל בשטח. יצרנו את החברה כדי לאפשר קבלת החלטות נכונה יותר עבור האנשים בשטח. הסיבה לכך היא תאונה אליה נחשפתי באתר של אחי שהיה מנהל פרויקטים. תהיתי מה יהיה אם נוכל להוציא מידע נקי, אובייקטיבי ובלתי תלוי ישירות מאתרי הבנייה, לנתח אותו ולתת אותו חזרה למקבלי החלטות בשטח, וכך נקבל תוצאות אחרות".
"כבר מההתחלה הבנתי שהמידע שאנו אוספים והיכולת לנתח אותו ישפיעו לטובה על כל מקבלי ההחלטות, היזמים, יזמי המשנה ולמעשה על כל התעשייה, אפילו על מבטחים", אמרה אורן. "אם נסתכל על אתר בניה טיפוסי איני בטוחה שכל אחד יודע לומר כמה זמן תיקח יציקת בטון, האם זה מושפע ממזג האוויר, האם כשמגיעים לקומות טיפוסיות יש שיפור, האם המידע מגיע לידי המתכננים ומהי הוודאות לגבי הביצוע. התשובה היא שכנראה שאיננו יודעים. עד לפני כמה שנים זה נראה כמו מדע בדיוני, אבל AI אינו המצאה של עולם אחר, הוא כאן ועכשיו, גם בענף הבנייה, ואנחנו משתמשים בו כדי לייעל את העבודה".
אורן שיתפה מקרה שבו החברה שלה טיפלה: "איש מכירות שלנו קיבל הזדמנות להציג את הפתרון שלנו באתר גדול בארצות הברית, והבהירו לו מראש שלא צריך אותו. אז הוא שאל מה התוכנית של האתר. חישוב מהיר העלה שהפרויקט כולו מתוכנן סביב התקנת קורת פלדה ממוצעת בשש דקות. אנו בדקנו זאת במאגרי הנתונים שלנו , זה נשמע לנו לא הגיוני. גילינו שבפרויקטים עם נתונים דומים הממוצע הוא 11-16 דקות. ואם נסתכל על כל ארצות הברית מדובר על 10-19 דקות. באותו אתר הבינו מהר כי הם נמצאים בפיגור. יידענו אותם בנתונים כי אנו אוספים מידע מאתרים מאז שנת 2019. מי שעובד איתנו נמצא במקום טוב בתעשייה כי הוא יודע כיצד להגיע לתוצאות ויכול להשוות לאחרים".
Versatile עוסקת ב-AI חכם, באיסוף מידע ללא מגע יד אדם וללא בקשה לשינוי מהשטח. "מאגר המידע הוא אובייקטיבי, הוא לא מגיע מהרשת או ממקומות מידע לא בדוקים. זה מידע שלנו. השוק הולך לכיוון הזה. בעבר, קבלני פלדה בארצות הברית לא רצו לדבר איתנו אך כיום גם הם מבינים שהם חייבים לדעת כמה זמן יקח להם לבצע פרויקט, כי הם רוצים לדעת כיצד לגשת למכרזים ביעילות", סיכמה.