תחזיות 2022מנכ"לית נספרסו: "השטח לגידול קפה יצטמצם במחצית עד 2050 - והביקוש ישלש את עצמו"
תחזיות 2022
מנכ"לית נספרסו: "השטח לגידול קפה יצטמצם במחצית עד 2050 - והביקוש ישלש את עצמו"
סוניה נסטסה אמרה בוועידת תחזיות 2022 של כלכליסט ובנק הפועלים: "שינויי האקלים הם אמיתיים, לכן אנו פועלים בנחישות להציע לצרכנים שלנו כוס קפה בלי טביעת רגל פחמנית עד שנת 2022. אני אמא של מריה, בת 14 מדהימה. האחריות שלי היא לדאוג לעתידה"
"בעשורים הקרובים יתרחשו שינויים דרמטיים שיכולים להשפיע על היכן וכמה קפה מיוצר ברחבי העולם. מומחים רבים מאמינים שהשטח המתאים לגידול קפה יכול להצטמצם בחצי עד שנת 2050, בעוד שהביקוש לקפה צפוי להכפיל או לשלש את עצמו", אומרת סוניה נסטסה, מנכ"לית נספרסו ישראל.
לדבריה, העתיד עשוי להיות מאתגר במיוחד לייצור קפה ערביקה איכותי. זאת מכיוון שלגידול קפה מסוג ערביקה איכותי נדרשות טמפרטורות של בין 18 ל-21 מעלות צלזיוס וכמות מסוימת של גשם.
"שינויי האקלים הם אמיתיים, ועלינו ללכת רחוק יותר ומהר יותר במילוי התחייבויות הקיימות שלנו. לכן, אנו פועלים בנחישות כדי להציע לצרכנים שלנו כוס קפה בלי טביעת רגל פחמנית עד שנת 2022. כוס קפה יוצאת דופן העשויה מפולים מתוצרת בת-קיימא. על ידי טיפול בסוגיה דחופה זו, הן העסקים שלנו והן תעשיית הקפה יכולים להיות כוחות לשינוי לטובה בעולם", אמרה.
הסיבה שבגללה נספרסו מתמקדת ביעדים של קיימות ואיכות סביבה הסבירה נסטסה היא שמדובר בחברה שמתבססת בסופו של דבר על ייצור חקלאי כך שהיא מתמודדת עם אתגרים סביבתיים. "המשימה של החברה היא לספק קפה איכותי לאוהבי הקפה, ומצאנו שהדרך הטובה ביותר להשיג מטרה זו היא באמצעות שיטות קיימות ושיתוף פעולה מלא עם ארגוני סביבה וחברות כמו Rainforest Alliance, איתם הקמנו את תוכנית AAA המתמקדת בהיבטים הסביבתיים של גידול קפה, וגם ההיבטים החברתיים והכלכליים של עבודה עם חקלאים.
החברה הציבה לעצמה יעד שכל כוס קפה של נספרסו לא תותיר טביעת רגל פחמנית עד סוף 2022 ונסטסה בטוחה שהחברה תשיג מטרה זו. "למרות שמדובר ביעד שאפתני, נספרסו משקיעה בתוכניות קיימות כבר יותר מ-30 שנה. על מנת להשיג יעד זה של אפס טביעת רגל פחמנית עד סוף 2022, עשינו שינויים משמעותיים בשרשרת האספקה שלנו, בייצור וכמובן בגידול הקפה שלנו", היא אומרת.
נסטסה עבדתה בנספרסו בשבע השנים האחרונות ולאחרונה הצטרפה לצוות בישראל. "אני אמא של מריה, בת 14 מדהימה. האחריות שלי היא לדאוג לעתידה – לא רק בתחום החינוך, אלא גם בסביבה שבה היא וילדיה העתידיים צפויים לחיות. להיות חלק מחברה שבה קיימות נמצאת בלב כל מה שאנחנו עושים במשך 30 שנה היא מתגמלת ומעוררת מוטיבציה. בנספרסו, אנו מאמינים שקפה יכול להיות כוח לטובה, להשפיע לטובה על חיי הלקוחות שלנו, ושותפינו החקלאיים", היא אומרת.
בכל הנוגע להשפעת מגיפת הקורונה על ייצור הקפה ועסקי החברה אמרה כי "הקורונה הוכיחה יותר מכל את יכולתה של החברה להתגמש - נפשית ורעיונית. הצלחנו להתאים את דרך העבודה שלנו מהר מאוד. צוות הבוטיקים הלך למחסן. עובד משמרת לילה הצטרף לצוות הטלפון. לגמישות יש חשיבות מכרעת כדי לעמוד במצבי קיצון – זה מה שלמדנו, וזה מה שאנחנו רוצים לשמר".